Zaloguj się lub zarejestruj. 09 Maj 2024, godz.12:56

Autor Wątek: opcja wyświetlania "cull backfaces"  (Przeczytany 4005 razy)

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
opcja wyświetlania "cull backfaces"
« dnia: 16 Marzec 2009, godz.09:37 »
witam

nie wiedziałem gdzie ten temat wkleić więc trafił on tutaj.
wynalazłem taką fajną opcję wyświetlania tylnej ściany Cull Backfaces. bardzo przydatne do pomijania tego czego by nie przysłaniało mi widoku.

jest tylko mały problem - gdy próbuję renderować we Flamingo sprawa przestaje być taka fajna, bo już spowrotem widać te lewe strony ścian. nie mogę wyczaić czy jest gdzieś opcja która by zmuszała silnik renderujący do przyjęcia tej formy wyświetlania lewej strony. nie jestem pewny jak to jest z innymi silnikami renderującymi, ale przypuszczam, że może być podobnie. :(


jeśli ma ktoś na to sposób to proszę o pomoc :-[

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: opcja wyświetlania "cull backfaces"
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Marzec 2009, godz.10:37 »
Fajna opcja, u mnie po wyłączeniu tylnych scian ukazuja sie wszystkie podczas renderu. Wydaje mi sie że ta opcja tylko ma na celu odciążyć karte graficzną podczas modelowania lub ustawiania sceny albo cos w tym rodzaju.
Tak to wyglada po polsku.
« Ostatnia zmiana: 16 Marzec 2009, godz.10:40 wysłana przez Hal9000 »
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: opcja wyświetlania "cull backfaces"
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Marzec 2009, godz.10:43 »
opcja fajna. wyobraź ją sobie jako sposób na ustawianie sceny i kamery tak aby objąć większy wycinek ścian w trakcie renderowania zamkniętego pomieszczenia.
myślę, że to nie o oszczędność karty chodziło tylko o usuwanie z widoku przeszkadzających ścian. podobnie ma sie sprawa z opcją przekroju - w widokach wszystko ładnie sie docina i mamy piękne przekroje, ale już do renderu nie ma opcji by w taki sposób zrobić render :( :( :(


BTW jak przetłumaczono opcję "cull backfaces" na polski?

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: opcja wyświetlania "cull backfaces"
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Marzec 2009, godz.10:51 »
Tłumaczenie wygląda tak - " Przebierz tylnej ściany "
Mnie tez troche denerwuje rozciaganie perspektywy w scenach, jeśli jest na to jakieś lekarstwo to tez bym chciał wiedzieć :)
Sprawdziłem to jeszcze na renderze Rhino i tez wyświetlaja sie ukryte ściany.
Ta opcja chyba ma zastosowanie tylko do rzutni.
Hal
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: opcja wyświetlania "cull backfaces"
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Marzec 2009, godz.15:03 »
mam nadzieję że odezwie sie ktoś i zdradzi jak sobie można przenieść te ustawienia na sam render, bo  jest to naprawdę ciekawa opcja i w pewnych zastosowaniach programu mogłaby sie fajnie sprawdzać.

a samo tłumaczenie jest tragiczne ;)
dlatego dopiero teraz wynalazłem tą opcję  :)