Zaloguj się lub zarejestruj. 29 Kwiecień 2024, godz.00:57

Autor Wątek: Crusader AA - wieża  (Przeczytany 19243 razy)

Offline Wojciech Cięciwa

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Reputacja na forum: +8/-1
Odp: Crusader AA - wieża
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Grudzień 2008, godz.23:54 »
Jest i szkielet.
Przy okazji wyszedł jeszcze jeden "babol" ... (już poprawiony)

1) cała wieża
2) szkielet z podstawą i działkami
3) poszycie z podstawą i działkami

Zrezygnowałem w ostateczności z tłumików płomieni na lufach.

Offline Wojciech Cięciwa

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Reputacja na forum: +8/-1
Odp: Crusader AA - wieża
« Odpowiedź #16 dnia: 13 Styczeń 2009, godz.21:44 »
Panowie !!
RATUNKU !!!!!
Już wiem dlaczego nie lubię Rhino ... :(
Rhino rozwija jak narkoman-alkoholik na "głodzie"

Czy znajdzie się jakaś pomocna dusza, która wyjaśni "jak chłop krowie na miedzy" - albo rozwinie dla mnie projekt ?

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Crusader AA - wieża
« Odpowiedź #17 dnia: 13 Styczeń 2009, godz.22:04 »
Czekaj, tylko sięgnę kryształową kulę z szafy...

Napisz coś więcej; patrząc na model stawiam że problem nie leży po stronie R a Twojej ;)
Rhino prawie zawsze rozwija dobrze powierzchnie, o ile tylko mu na to pozwolisz i poprawnie je wrysujesz.
Opisz problem, coś poradzimy. Rozwijać za Ciebie nie będę bo to żadne rozwiązanie; jak sam nie zrobisz to się nie nauczysz ;)

Offline DmVip

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 152
  • Reputacja na forum: +35/-0
  • DmVip
Odp: Crusader AA - wieża
« Odpowiedź #18 dnia: 13 Styczeń 2009, godz.22:28 »
HAV - tyż prowda, praktyka czyni mistrza :) ja także miałem problemy z rozwijaniem powierzchni ale przeważnie błąd był po stronie źle uformowanej powierzchni :) tak więc możliwe panie Cięciwa że to nie koniec projektu :) i możesz jeszcze parę rzeczy na nowo zrobić :) ale życzę powodzenia i czekam na efekty :)
życie to nie jest bajka, to jest wojna :)

Offline Wojciech Cięciwa

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Reputacja na forum: +8/-1
Odp: Crusader AA - wieża
« Odpowiedź #19 dnia: 13 Styczeń 2009, godz.23:28 »
Już pokazuję.
Na pierwszym widać pancerz podstawowy - powinno się go rozwinąć pięknie do dość zwartego kształtu.

A Rhino rozwija go do czegoś takiego ...

Offline DmVip

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 152
  • Reputacja na forum: +35/-0
  • DmVip
Odp: Crusader AA - wieża
« Odpowiedź #20 dnia: 14 Styczeń 2009, godz.01:00 »
No wiesz jakbyś to wyciął i posklejał to by wyszedł zamierzony efekt, rhino raczej nie rozwinie ci tego tak jak masz to w modelach kartonowych, a przynajmniej mi się tak nie zdarzyło :( i musiałem wspomóc się corelem i poustawiać wszystko jak się należy :)
Tak więc exportuj głowice do formatu "Ai" a następnie otwórz ją w corelu bądź adobe zależy jaki program kto woli i tam zrób z tym porządek albo exploduj całość rhino podzieli każdy element na osobne fragmenty i poustawiaj je tak ja mają być :) troszkę na odwrót napisałem ale myślę że załapiesz o co chodzi :) jak nie pokażę na przykładach :D   
życie to nie jest bajka, to jest wojna :)

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Crusader AA - wieża
« Odpowiedź #21 dnia: 14 Styczeń 2009, godz.01:22 »
DmVip - nawet bardziej niż troszkę bym powiedział
Cieciwa - tak jak pisze przedmówca - dajesz explode na to rozwinięcie z rhino, włączasz uchwyt End albo Int (byle nie Near) i przesuwasz po kolei każdą powierzchnię w żądane miejsce. Czasem wygodniej jest rozwijać każdą powierzchnię osobno (explode dajesz wtedy na modelu) i poustawiać wszystko jak trzeba - przydatne zwłaszcza przy bardziej skomplikowanych kształtach, bo rhino lubi czasem nakładać kilka powierzchni na siebie przy rozwinięciu polipowierzchni.

Offline DmVip

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 152
  • Reputacja na forum: +35/-0
  • DmVip
Odp: Crusader AA - wieża
« Odpowiedź #22 dnia: 14 Styczeń 2009, godz.01:56 »
HAV - zgadza się powinienem najpierw zapodać koledze exploda w rhino a nie od razu rzucać go na corela albo adobe :)
Tak więc w ramach pokuty pokażę jak to się robi :) (najlepiej jak potrafię to wytłumaczyć)

na rysuneczku "0" zaznacz sobie koniec albo end zależy jaką wersją dysponujesz to w czerwonym kółeczku.
na rysuneczku "0a" jeszcze przed explodem zaznacz opcje "obróć"
na ryzuneczku "1" i zaznacz początek i koniec linii obrotu punkty A i B krzyżyk sam przyciągnie do wskazanych miejsc gdy klikniesz punkt B przytrzymaj lewy klawisz SHIFT przytrzymując go przeciągnij kursor w lewą stronę wtedy punkty A i B ustawią się równo do poziomu
na rysuneczku "1a" zaznacz opcję eksploduj tą w kółeczku
na rysuneczku "2" zaznacz wyszczególnione elementy połącz je ponownie albo zgrupuj
na rysuneczku "3" zaznacz ponownie opcje obrót i złap punkty A i B wskazane na rysunku, i przeciągnij myszkę w prawo punkt B powinien automatycznie złapać dolny lewy róg tyłu wieży.
na rysuneczku "4" eksploduj zaznaczone elementy z rysunku "2" i wybierz element zaznaczony.
na rysuneczku "5" chwyć punkt A i przesuń go do punktu B samymi rogami
na rysuneczku "6" ponownie użyj opcji obróć łapiąc punkt A i B i przeciągnij kursor w lewo powinieneś uzyskać coś w rodzaju obrazka "7"
na rysuneczku "8" powinieneś uzyskać coś takiego myślę że oto ci chodziło :)

powodzenia !!!!!!!!!!!
życie to nie jest bajka, to jest wojna :)

Offline Wojciech Cięciwa

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Reputacja na forum: +8/-1
Odp: Crusader AA - wieża
« Odpowiedź #23 dnia: 14 Styczeń 2009, godz.23:04 »
Dzięki :)

Idzie, ale jak po grudzie ...
To by znaczyło, że muszę poćwiczyć.

Offline Wojciech Cięciwa

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Reputacja na forum: +8/-1
Odp: Crusader AA - wieża
« Odpowiedź #24 dnia: 15 Styczeń 2009, godz.22:59 »
Trochę dziwnie rozwija
Wieża jest symetryczna .... (w teorii)

Adrian(a-graph)

  • Gość
Odp: Crusader AA - wieża
« Odpowiedź #25 dnia: 15 Styczeń 2009, godz.23:20 »
To jest jakis total error.Nie pozostaje ci nic jak wykasowac zla polowe i odbic ta dobra.No nie ma innej mozliwosci.Mozesz tez kilka razy powtorzyc ta operacje.Rhino miewa czasem dziwne zachowania nawet przy najprostszych funkcjach .

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Crusader AA - wieża
« Odpowiedź #26 dnia: 16 Styczeń 2009, godz.00:32 »
Koniecznie Cieciwa - trening czyni mistrza - cierpliwości ;D
Hal
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

geminuspm

  • Gość
Odp: Crusader AA - wieża
« Odpowiedź #27 dnia: 16 Styczeń 2009, godz.10:30 »
.Rhino miewa czasem dziwne zachowania nawet przy najprostszych funkcjach .

Polecam zwrócenie uwagi na wiersz Poleceń w trakcie wykonywania operacji, pojawia się tu dużo parametrów od których zależy końcowy efekt danej funkcji, a ta z kolei ma kolejne parametry, a ta następne,... ??? i można się w tym na początku zgubić: który, gdzie co i jak ???, ale po kilku próbach  :o wszystko zaczyna się klarować/dobrze to sobie McNeel i jego ekipa wymyślili/
Popieram Hala-
.. - trening czyni mistrza - cierpliwości

Offline Wojciech Cięciwa

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Reputacja na forum: +8/-1
Odp: Crusader AA - wieża
« Odpowiedź #28 dnia: 17 Styczeń 2009, godz.16:40 »
Trening mówicie ?? :)

Co nieco poćwiczyłem i oto efekty:


Jeśli mi się uda dziś będzie w całości rozwinięty model.

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Crusader AA - wieża
« Odpowiedź #29 dnia: 17 Styczeń 2009, godz.17:40 »
No trening czyni mistrza :]