aaaaaa
nareszcie załapałem dokładnie o co chodzi
![Duży uśmiech ;D](https://forum.rhino3d.pl/Smileys/default/grin.gif)
ja znam dwa sposoby ustawiania celu kamery co w rzutni perspektywy stanowi jednocześnie oś obrotu.
pierwszy to wykorzystanie opcji
Zoom Selected (Powiększ wybrane). wystarczy wybrać obiekt (obiekty) który chcemy mieć w pobliżu osi obrotu i kliknąć ikonkę:
![](http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=772.0;attach=10272;image)
sprawi to, że te obiekty zajmą cały widok, ale przy okazji staną sie osią obrotu
![Uśmiech :)](https://forum.rhino3d.pl/Smileys/default/smiley.gif)
Jeżeli wybierzemy Punkt to możemy sie zdziwić tym jaki on potrafi być wielki, a później nakręcimy sie rolką by wrócić do jakiś rozsądnych rozmiarów
![Duży uśmiech ;D](https://forum.rhino3d.pl/Smileys/default/grin.gif)
drugi sposób to wykorzystanie okienka Właściwości (
Properties).
![](http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=772.0;attach=10274;image)
Gdy nie jest zaznaczony żaden obiekt wyświetlane są właściwości samej aktywnej rzutni. W tej sytuacji powinny nas interesować współrzędne Celu (
Target) - możemy je ustawić ręcznie wpisując koordynaty XYZ celu kamery albo też użyć przycisku Place (wybaczcie ale nie pamiętam jak sie nazywa po polsku) i wskazać w rzutni cel dla kamery.
może to komuś pomoże
![Uśmiech :)](https://forum.rhino3d.pl/Smileys/default/smiley.gif)