Zaloguj się lub zarejestruj. 14 Maj 2024, godz.19:44

Autor Wątek: problemy z tutorialem - modelowanie felgi  (Przeczytany 11742 razy)

Poof

  • Gość
Odp: jak zaokraglic te powierzchnie?
« Odpowiedź #15 dnia: 25 Październik 2008, godz.19:36 »
Spróbuj Fillet z mniejszym promieniem, poza tym możesz zobaczyc jak się zachowuje z innym RailType.
Warto też zajrzeć tutaj: http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,640.0.html

NICO

  • Gość
Odp: jak zaokraglic te powierzchnie?
« Odpowiedź #16 dnia: 25 Październik 2008, godz.23:52 »
hmm a o co chodzi  tm railtype? dla filletsrf jest tylko wydloz utnij i promien.. czy to jest jakas dodatkowa opcja dla filleta?

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: tym razem jakis dziwny problem..
« Odpowiedź #17 dnia: 26 Październik 2008, godz.17:24 »
Wejdz we Właściwości renderingu i ustaw siatke lepszej jakość np użytkownika jeśli to nie pomoże to coś zwalone jest w powierzchni.
Nie należy tez przeginać z dokładnością siatki. Może zdażyć się ze przy wiekrzych projektach zabraknie Ci pamięci.
HAL
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Poof

  • Gość
Odp: jak zaokraglic te powierzchnie?
« Odpowiedź #18 dnia: 26 Październik 2008, godz.17:27 »
hmm a o co chodzi  tm railtype? dla filletsrf jest tylko wydloz utnij i promien.. czy to jest jakas dodatkowa opcja dla filleta?
RailType dla funkcji Variable Radius Fillet to typ "prowadnicy" (typ zaokrąglenia). Masz 3 rodzaje : RollingBall (kulista), DistFromEdge (dystans od krawędzi) oraz DistBetweenRails (dystans pomiędzy prowadnicami).
Tak na marginesie - opis funkcji można znaleść w Helpie co prawda w j. angielskim (nie wiem jak jest w polskiej wersji) ale wszystko jest wyjaśnione. Polecam także przerobić te kilka tutoriali z Rhino z user guide'a. Ja wiem, że na pierwszy rzut oka te wszystkie latarki, kaczki, łódki i inne cuda zdają się proste w wykonaniu, myśli się, że nie potrzebnie się to przerabia itp. ale naprawdę warto zaznajomić się z obsługą oraz metodami modelowania pod nosorożcem. Jak już będziesz miał troche wprawy to można spokojnie te tutoriale z maxa (surface modeling, box modeling itp.) przerobić w Rhino (pod warunkiem, że mamy te kilka opcji dobrze opanowanych). Taka moja mała rada :)

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: jak zaokraglic te powierzchnie?
« Odpowiedź #19 dnia: 26 Październik 2008, godz.18:47 »
a możemy przestać już mówić o maxie, a zacząć o Rhino?

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: jak zaokraglic te powierzchnie?
« Odpowiedź #20 dnia: 26 Październik 2008, godz.19:46 »
A ja proponuje wszystko pisac w jednym poscie dotyczącym tej felgi  - bo są juz trzy i trzeba po nich skakać jak Krakowiaczek. Przecież można zapytać "Dlaczego ....?" i wszystkie te problemy omówić, a nie tworzyć kolejnych :D
HAL
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: jak zaokraglic te powierzchnie?
« Odpowiedź #21 dnia: 26 Październik 2008, godz.19:48 »
w pełni popieram Hala ;D
prosilibyśmy Moderatora albo Admina o połączenie tych tematów tak by to elegancko wyglądało i było wiadome, że tyczy się jednego projektu :)

pozdrawiam :) :) :) :)

NICO

  • Gość
Odp: problemy z tutorialem - modelowanie felgi
« Odpowiedź #22 dnia: 27 Październik 2008, godz.15:42 »
hmm no jeszcze nie udalo mi sie tych zaookraglen zrobic.. nie wiem skad bierze sie w ogole taki dziwny efekt ( rys1) zaokraglenie sie robi ale na tym zaokragleniu zostaje pierwotna sciana.. i to tylko w przypadku tego "Z" na innych krawedziach sie ladnie robi co ma robic. hmm a moze jakby ktos z was zasymulowal u siebie taka sytuacje ze w prostej płaszczyznie wycialby litere Z jak u mnie no i sprobowal ja zaokraglic to moze by sie udalo to jakos zrobic. no ale tak swoja droga to masz racje poof nie zrobilem tych tutkow z podrecznika :Pmoze faktycznie powinienem to zrobic najpierw... to aj zrobie te kaczki i latarki i wtedy pogadamy :P ale jescze tylko ta jedna rzecz mnie trapi.. te zaookraglenia :) HLP!

Poof

  • Gość
Odp: problemy z tutorialem - modelowanie felgi
« Odpowiedź #23 dnia: 27 Październik 2008, godz.16:37 »
Cześć.
Cały czas mi się wydaje, że albo jest za mały albo za duży promień zaokrąglenia.
Nico może dołącz model do posta - może być tylko sama obręcz felgi wraz z napisem. Zobaczymy w czym problem.

NICO

  • Gość
Odp: problemy z tutorialem - modelowanie felgi
« Odpowiedź #24 dnia: 27 Październik 2008, godz.17:00 »
ok prosze bardzo. jak komus uda sie zaookraglic te "Z" to bylbym bardzo wdzieczny za info ja po kolei to zostalo zrobione:)

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: problemy z tutorialem - modelowanie felgi
« Odpowiedź #25 dnia: 27 Październik 2008, godz.17:47 »
Troche ze skalą przesadzileś i krzywa była zwalona .

Twoja krzywa Z rzutowałem na płaszczyzne celem naprawy ;D
Następnie zrobiłem wyciągnięcie po profilach, zakryłem płaskie otwory i w sześcianie wyciąłem obiektem Z dziurke w tym samym kształcie.
Zaokrągliłem krawędzie ale wyszło mi ze zaokraglenie ma 0.02 mm.
Wydaje mi sie ze model powinieneś budować w odpowiedniej skali np 1:1.
Wyszło mi ze Twój model felgi ma 18mm średnicy albo 18cm.
Hal
« Ostatnia zmiana: 27 Październik 2008, godz.18:12 wysłana przez Hal9000 »
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: problemy z tutorialem - modelowanie felgi
« Odpowiedź #26 dnia: 27 Październik 2008, godz.17:59 »
Za mała skala, zły otwór (zła krzywa tworząca), fillet z promieniem 0.001 dla programu w takim przypadku to naprawdę poważny cios...
« Ostatnia zmiana: 27 Październik 2008, godz.18:02 wysłana przez Odyniec »

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: problemy z tutorialem - modelowanie felgi
« Odpowiedź #27 dnia: 27 Październik 2008, godz.18:00 »
Hal -  ;D :) 8) 8) 8) 8) 8) ;D :D

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: problemy z tutorialem - modelowanie felgi
« Odpowiedź #28 dnia: 27 Październik 2008, godz.18:06 »
Odyniec - ja miałem plik bez kołpaka ;D dorysowałeś go ? mi sie nie wyświetlił :(
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Poof

  • Gość
Odp: problemy z tutorialem - modelowanie felgi
« Odpowiedź #29 dnia: 27 Październik 2008, godz.18:15 »
A ja dodam, że błąd z przerwaniem (pokazny na obrazku) możesz usunąc używając _ShrinkTrimmedSrf.
Hal ma rację po zmianie jednostek też wyszło zaokrąglenie ale tylko do wartości 0.02.

Odyniec - ja miałem plik bez kołpaka ;D dorysowałeś go ? mi sie nie wyświetlił :(
Hal kołpak jest ukryty :)
« Ostatnia zmiana: 27 Październik 2008, godz.18:16 wysłana przez Poof »