Zaloguj się lub zarejestruj. 21 Listopad 2024, godz.23:55

Autor Wątek: Lokomotywa 311D  (Przeczytany 49304 razy)

Offline DmVip

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 152
  • Reputacja na forum: +35/-0
  • DmVip
Odp: Lokomotywa 311D
« Odpowiedź #45 dnia: 06 Październik 2008, godz.00:33 »
Ah ta skleroza  :P jeszcze to :)
życie to nie jest bajka, to jest wojna :)

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Lokomotywa 311D
« Odpowiedź #46 dnia: 06 Październik 2008, godz.01:49 »
Pojęcia nie mam jak uzyskałeś te powierzchnie, pierwszy raz coś takiego widzę :| ... Za to Odyńcu masz tu doskonałe potwierdzenie tego o czym pisałem wcześniej - przeskalowanie przy UnrollSrf.
Wprawdzie u mnie powierzchnie były poprawnie zrobione, jednak tu już przy pierwszej próbie rozwinięcia R rzucił:

Calculating ending area... Press Esc to cancel
Area is 60.3005 sq centimeters ( 4.10 % ) bigger after unrolling


DmVip - naprawdę ciekaw jestem jak uzyskałeś takie powierzchnie, ale właśnie dlatego że wyglądają tak a nie inaczej możesz już teraz zacząć je przerabiać, bo to w nich leży błąd i dlatego rhino je skaluje.

Wprowadziłem niewielkie zmiany do Twojego pliku - powierzchnia na niebiesko powstała po wykonaniu Explode i połączeniu ścianek bocznych i dachu - to ona jest skalowana przy rozwijaniu, dlatego wyszła Ci za długa.


Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Lokomotywa 311D
« Odpowiedź #47 dnia: 06 Październik 2008, godz.02:39 »
A tu masz przykład jak to powinno wyglądać... Layer01 - model i Layer02 - obrys. Powierzchnie powstały przez obrysowanie Twoich - ściana przednia, tylna i cały środek; ze środkowej wywaliłem obrys ograniczający powierzchnię, zostawiłem jedynie to co w środku (wszystkie wycięcia etc.).
Obrys przedniej ściany wyciągnąłem przez Extrude Straight, kończąc go na obrysie tylnej ściany.
Surface from Planar Curves stworzyłem powierzchnie przedniej i tylnej ściany; podłoga zrobiła się automatycznie przy wyciąganiu. Dalej poszedł Split i powycinałem otwory, co zbędne wyknociłem.
Do rozwinięcia wywaliłem jeszcze podłogę przez Explode i połączenie później wszystkiego Join.

Powierzchnia teoretycznie jest poprawna, analiza powierzchni jak trzeba, żadnych zagłębień czy wypukłości. Problem leży w bocznych ścianach, rozwijałem i cały środek i poszczególne polipowierzchnie z powycinanymi otworami... boczne ściany zawsze wychodzą przeskalowane, cała reszta jest ok.
Problem tkwi w zaokrągleniu obrysu ścian przedniej/tylnej, między ścianą boczną a dachem (ta pod kątem) - rhino się w tym miejscu gubi i zawsze przeskalowuje tą powierzchnię, a teoretycznie nie powinien :)

Ale... żeby nie było że to jego wina :] Wrysowałem dla pewności identyczne krzywe - pionową i tą pod kątem, dodałem identyczny promień i wyciągnąłem j/w. Poszło bez zająknięcia :)

Także DmVip - nie wiem w czym to najpierw rysowałeś i jak robiłeś export do rhino, najwyraźniej R ta metoda nie pasuje i generuje błędy :) A jeśli to jednak projekt w rhino to ciekaw jestem jakim cudem uzyskałeś 'gładkie' powierzchnie :)


Offline DmVip

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 152
  • Reputacja na forum: +35/-0
  • DmVip
Odp: Lokomotywa 311D
« Odpowiedź #48 dnia: 06 Październik 2008, godz.09:50 »
HAV - dzięki za pomoc model całkowicie wykonany w Rhino, a jak mi to wyszło jak wyszło.... pojęcia nie mam, To jest mój pierwszy model który rozkładam i sklejam, wcześniej nie zastanawiałem się nad poprawnością geometrii zadowalały mnie efekty takie jak uzyskiwałem, widać czas bardziej się przyłożyć :). Zapewniam jednak że całość powstaje wyłącznie w rhino. 
życie to nie jest bajka, to jest wojna :)

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Lokomotywa 311D
« Odpowiedź #49 dnia: 06 Październik 2008, godz.10:07 »
przypomnij sobie na jakim poleceniu robiłeś tą bryłę i staraj sie go w przyszłości ostrożniej używać ;)

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Lokomotywa 311D
« Odpowiedź #50 dnia: 06 Październik 2008, godz.10:13 »
Kurde, ale to nawet jak nurbsy nie wygląda, nie ma charakterystycznych linii na powierzchniach; mesh też to nie jest, więc co?

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Lokomotywa 311D
« Odpowiedź #51 dnia: 06 Październik 2008, godz.10:27 »
jest to w porządalu.
nie pamiętam które, ale któreś z poleceń do tworzenia obiektów trójwymiarowych czasami robi takie powierzchnia składowe, że izokrzywe są w okolicach zagięć zamiast ustawione centralnie. teoretycznie jest to prawidłowe - przynajmniej na krawędziach, tylko późni9ej sie okazuje, że wnętrze takiej powierzchni sie buntuje podczas rozwijania bądź innych operacji... :-\

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Lokomotywa 311D
« Odpowiedź #52 dnia: 06 Październik 2008, godz.10:38 »
A co do skalowania - jeśli Rhino zmienia wymiar części - zawsze o tym informuje. I rzeczywiście trzeba po prostu inaczej zbudować daną powierzchnię.
Ja bardziej szukam przykładu, gdzie Rhino nic nie wskaże i sam w sobie zeskaluje detal - a my o tym nie wiemy.

Co do otworów - ich ilości i kształtów - to również moim zdaniem kwestia ustawionej dokładności.

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Lokomotywa 311D
« Odpowiedź #53 dnia: 06 Październik 2008, godz.10:46 »
Cały czas pisaliśmy przecież, że jeśli już R przeskalowuje to o tym informuje :)

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Lokomotywa 311D
« Odpowiedź #54 dnia: 06 Październik 2008, godz.10:47 »
teraz by wypadało ustalić czemu powstają takie powierzchnie na których później są problemy....

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Lokomotywa 311D
« Odpowiedź #55 dnia: 06 Październik 2008, godz.11:00 »
Obstawiam źle wrysowane krzywe mające tworzyć powierzchnie; w tym konkretnym przypadku wychodzi, że coś jest nie tak na łuku między ścianą boczną i dachem. Wystarczyło wrysować jeszcze raz obrys i problemu nie było.

Offline DmVip

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 152
  • Reputacja na forum: +35/-0
  • DmVip
Odp: Lokomotywa 311D
« Odpowiedź #56 dnia: 07 Październik 2008, godz.02:15 »
Witam zrobiło się niepotrzebnie dużo szumu :) przez prawdopodobnie mój błąd, żeby nie stać w miejscu i zastanawiać się co poszło nie tak przeprojektowałem całe nadwozie, a to za sprawą iż otrzymałem od pewnego gościa fotki dachu lokomotywy, i okazał się całkowicie inny, dlatego przy okazji zmieniłem całość wraz z dachem :) zwracając uwagę na poprawność brył.

dla zainteresowanych podaję linka do fora gdzie będzie zdawana relacja z budowy lokomotywy :) zapraszam...http://ds5.agh.edu.pl/~qziou/viewtopic.php?t=3000
« Ostatnia zmiana: 07 Październik 2008, godz.12:19 wysłana przez Krzychu74 »
życie to nie jest bajka, to jest wojna :)

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Lokomotywa 311D
« Odpowiedź #57 dnia: 09 Październik 2008, godz.22:50 »
zdecydowanie szum był potrzebny - napiszę własne zdanie

choćby po to, aby wyjaśnić, że Rhino SAM OD SIEBIE nie zmienia żadnych wymiarów przy rozwijaniu, a jeśli już - to wyraźnie informuje o tym. A wgłębiając się w ten temat - chodziło mi szczególnie o sytuację , kiedy Rhino bez pytania zmienia wymiary, co było (z różnych źródeł) wręcz zarzucane, a co, jak się  okazje się , dzięki temu wątkowi - pozostanie jedynie legendą.
Ludzie po prostu rzadko czytają, co jest pisane w command line, ale to już nie jest problem Rhino.
Może ktoś kiedyś napisze jakiś skrypt, czy plugin, który ułatwi cały proces, który i tak dziś, jest 10 razy szybszy i wygodniejszy, co najważniejsze - dokładniejszy , niż np. w Siatkach.
« Ostatnia zmiana: 09 Październik 2008, godz.22:59 wysłana przez Odyniec »

Offline DmVip

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 152
  • Reputacja na forum: +35/-0
  • DmVip
Odp: Lokomotywa 311D
« Odpowiedź #58 dnia: 10 Październik 2008, godz.00:20 »
A oto parę screenów z postępów prac, a mianowicie lokomotywa otrzymała całkiem nowe kabiny. poprzednie były zbyt kanciaste.Dodatkowo doszedł zgarniacz w raz z oprzyrządowaniem, teraz pozostało tylko dodać barierki na pomostach i posklejać na nowo lokomotywkę V-2 :d. No i brać się za podwozie :) myślę że do końca miesiąca zostanie ukończona :) 
życie to nie jest bajka, to jest wojna :)

Offline Krzychu74

  • Moderator
  • Specjalista
  • *****
  • Wiadomości: 347
  • Reputacja na forum: +89/-0
  • NAR = Niedzielny Amator Rhino
    • Mikromodele
Odp: Lokomotywa 311D
« Odpowiedź #59 dnia: 10 Październik 2008, godz.01:00 »
Witam!
Jestem pełen podziwu. Świetna robota!

Pozdrawiam
WIP: s.s. "Californian" 1:400
Sie zrobi: m.s. "Costa Concordia"
Sie zrobiło: s.s "Ivernia", s.s "Lucania" (oba w 1:400), reszty  nie pamiętam. Tyle tego było...

www.mikromodele.cba.