Rozszerzenie to można pobrać z tego adresu
http://www.rhinoterrain.com/.
Po zainstalowaniu (jeżeli dodatek się nie załadował do Rhino ) klikamy na Opcje - zakładka Dodatki.
Wskazujemy plik dodatku *.rhp lub *.dll z lokalizacji instalacji dodatku, zatwierdzamy. Sprawdzamy czy dodatek jest na liście.
Po załadowaniu dodatku mamy do dyspozycji cztery funkcje wywoływane z linii poleceń.
RtConvertCurvesToPolylines konwertuje krzywe na polilinie. Przydaje się również gdy wczytujemy krzywe z plików *.dwg lub *.dxf.
Przykład umieszczam poniżej.
Narysowałem przykładową krzywą zawierająca kilka punktów kontrolnych.
Po wywołaniu funkcji i wskazaniu krzywej wtyczka zwiększa ilość punktów kontrolnych a tym samym podatność krzywej na modyfikację jej kształtu.
RtOptions możemy wybrać metodę kształtowania terenu.
RtDelaunay przy pomocy tej funkcji tworzymy teren. Po wywołaniu wskazujemy obiekty, które będą podstawą naszego terenu.
Przykładowe krzywe wykorzystane do modelowania terenu.
Wywołujemy funkcję, wskazujemy na interesujące nas obiekty, zatwierdzamy. Program narysuje siatkę terenu, otwiera także dostęp do funkcji pozwalających na modyfikacje terenu. Suwakiem zwiększamy wielkość terenu pokrytego siatką i jej ilość.
Jak widać program stworzył teren na podstawie krzywych i punktów. Poniżej dla porównania teren z wykorzystaniem prostokąta jako podstawy.
RtOrhoPhoto pozwala na umieszczenie na wygenerowanym terenie textury. Po wywołaniu funkcji wskazujemy lokalizację pliku. Potem określamy Boundix box -czyli nasza podstawę terenu . Kolejny krok to wybór siatki. Po tych czynnościach możemy przystąpić do renderowania grafiki.
Efekty próbnego terenu zamieszczam poniżej.
W folderze instalacyjnym znajdują się także przykładowe grafiki terenu w formacie *.3DM oraz plik *.doc. Zawiera on bardziej szczegółowe informacje na temat tego dodatku. Zachęcam do lektury
Pozdrawiam sea__