Witam,
Poniżej krótka prezentacja Pingwina.
Penguin jest to silnik renderujący, współpracujący z Autocadem i Rhino3D. Pozwala na bardzo szybkie (kilka sekund!) tworzenie renderingów w postaci szkicu i rysunków stylizowanych. Przydaje się zwłaszcza, gdy musimy szybko przedstawić efekty pracy, ale np. nie narzucając własnej koncepcji kolorów.
Zastosowań jest bardzo wiele, m.in. rysunki koncepcyjne, np. w celu pokazania kolejności montażu, architektura, prototypowanie, etc.
Dołączone pliki pokazują render pomieszczenia zrobiony za pomocą kilku wbudowanych trybów i dwa zrzuty z ustawieniami dla opcji sketch i cartoon.
Oprócz trybów predefiniowanych mamy oczywiście możliwość zapisywania własnych ustawień.
Opcje wybieramy dla ustawień CARTOON i SKETCH:
:: common – ustawienia otoczenia i tła;
:: edges – ustawienia krawędzi;
:: line shape – kształt linii, zakończenia i szerokość;
:: line color – kolor linii
:: fill – wypełnienie.
Program jest bardzo intuicyjny, zmiany które wprowadzamy można natychmiast obejrzeć w oknie podglądu, jeśli tylko zaznaczymy opcję „Show Preview”.
Mimo swej prostoty, jest to świetne narzędzie z dużą ilością opcji.
Zachęcam do używania Penguina
Jeśli pojawią się jakieś pytania/uwagi, chętnie rozwinę temat, chociaż (jak zwykle) najważniejsza jest praktyka
Więcej informacji i galeria prac wykonanych w Penguinie:
www.penguin3d.com Wersja trial do pobrania z
www.penguin3d.com/download.htmPS. Dla posiadaczy wersji 1.0 jest do pobrania nowa wersja WIP Penguin 2.0. Lista nowych opcji i zmian jest długa (kilka nowych shaderów, cień obiektów, przezroczystość, pełna integracja z RH 4.0 i dużo więcej).
Pozdrawiam,
bTree