Zaloguj się lub zarejestruj. 02 Czerwiec 2024, godz.17:36

Autor Wątek: Działo pancerne ASU 85  (Przeczytany 35213 razy)

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Działo pancerne ASU 85
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Listopad 2007, godz.23:32 »
No ładna ta armatka, robisz model dla siebie czy taki do sprzedawania  ;D?
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline marek

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 335
  • Reputacja na forum: +149/-1
Odp: Działo pancerne ASU 85
« Odpowiedź #16 dnia: 18 Listopad 2007, godz.11:30 »
A skąd wziąłeś taką dużą groszówkę?  ;D ;D ;D
Skrzyneczka bardzo ładnie się prezentuje jeszcze tylko komplet narzędzi i można montować na błotnik. ;D
marek

Offline mrafalsk

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 155
  • Reputacja na forum: +67/-0
    • Strona domowa
Odp: Działo pancerne ASU 85
« Odpowiedź #17 dnia: 19 Listopad 2007, godz.11:28 »
Moim założeniem jest jak najdokładniejsze odwzorowanie oryginału. W tym modelu nie ma wnętrza a to dopiero jest wyzwanie, które mnie korci. Ale jeszcze nie teraz. Za mało umiem.

Troszkę źle do tego projektu podszedłem i nie wiem czy doprowadzę go do takiej postaci, aby nadawał się on do wydania. Traktuję go jako trening, gdzie mam nadzieję nauczę się właściwego podejścia do takiego zadania no i oczywiście nauczenia się samego narzędzia – Rhino.

Groszówka is made by NBP  ;D Narzędzia też będą.

Mam pytanie. Jako "falochron" pojazd ten miał z przodu zamontowaną deskę. Chciałem nałożyć fakturę na nią, ale wydaje mi się, że potrzebna jest jakaś sztuczka. Mam teksturę deski w rozdzielczości 1600x644 i nałożyłem ją na "deskę" i otrzymałem coś takiego: asu85_f35.jpg. Fakturę obróciłem o 90 stopni, (czyli mam 644x1600) a po nałożeniu otrzymałem to asu85_f36.jpg. Czyli tekstura jest niebotycznie rozciągnięta. Czy można ją jakoś nałożyć rozsądnie tak aby deska była deską?
Pozdrawiam
Michał

Offline bTree

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 145
  • Reputacja na forum: +45/-0
Odp: Działo pancerne ASU 85
« Odpowiedź #18 dnia: 19 Listopad 2007, godz.13:42 »
hej, bez sceny ciężko dobrać odpowiednie parametry (chodzi mi o wymiary tej deski), więc tylko tak na szybko, może o to chodzi (zakładam, że render robisz w standardowym rendererze?).

W standardowych ustawieniach należy zaznaczyć typ mapowania tekstury. W Twoim wypadku zapewne jest to prostopadłościan, więc wybierasz (we właściwościach obiektu wybierasz OBIEKT - zakładam, że teksturę już wczytałeś)
:: MAPOWANIE TEKSTUR - Uzytkownika
:: RZUTOWANIE - sześcian
i powinno zadziałać.

Jeśli to ma być renderowane np. w Maxwell'u to prześlij scenkę, zobaczymy co się uda wtedy zrobić. Pozdrawiam i powodzenia :)
PS. a przy okazji - świetna robota!!!

Offline mrafalsk

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 155
  • Reputacja na forum: +67/-0
    • Strona domowa
Odp: Działo pancerne ASU 85
« Odpowiedź #19 dnia: 19 Listopad 2007, godz.14:25 »
Dzięki wielkie. Wiedziałem, że jakaś sztuczka potrzebna. Mam deseczkę na czołgu  ;D ;D Małe a cieszy.
Na razie wystarczy mi to co daje standardowy render.
Raz jeszcze dzięki.

Offline bTree

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 145
  • Reputacja na forum: +45/-0
Odp: Działo pancerne ASU 85
« Odpowiedź #20 dnia: 19 Listopad 2007, godz.14:35 »
Fajnie, że się udało  8) Powodzenia w dalszych pracach.

Offline marek

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 335
  • Reputacja na forum: +149/-1
Odp: Działo pancerne ASU 85
« Odpowiedź #21 dnia: 19 Listopad 2007, godz.14:49 »
Na minutę opuścić człowiek wątek a tu już porządna decha gotowa!   :o
A wnętrze możesz robić będzie to dla Ciebie wprawka do bardziej ambitnych projektów. ;D ;D ;D
marek

Offline mrafalsk

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 155
  • Reputacja na forum: +67/-0
    • Strona domowa
Odp: Działo pancerne ASU 85
« Odpowiedź #22 dnia: 21 Listopad 2007, godz.12:05 »
Udało mi się narysować kolejny element tej układanki - koło nośne. Trochę musiałem nakombinować się jak narysować tarczę ale w końcu udało mi się. Nie jest idealnie (w kilku miejscach można by było popracować nad łagodniejszymi przejściami) ale chyba nie jest najgorzej.
Teraz "tylko" dodać wałki skrętne i dołożyć całość do kadłuba.
Michał

Offline marek

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 335
  • Reputacja na forum: +149/-1
Odp: Działo pancerne ASU 85
« Odpowiedź #23 dnia: 22 Listopad 2007, godz.19:26 »
Koła już są czekamy na gąsienice. A potem to tylko załoga i będziemy mieć wóz gotowy do działania. ;D
pozdrawiam
marek

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Działo pancerne ASU 85
« Odpowiedź #24 dnia: 22 Listopad 2007, godz.22:01 »
Ja dziś wysłałem link do tego wątku do Norwegii, do najbardziej sceptycznego człowieka, którego spotkałem w trakcie mojej ostatniej podróży.... Dałem mu też link z galeria -  do, pierwszej lepszej wystawy modeli, z konradusa... Normanie odpowiada w kilka dni max, teraz kilka dni milczy, chyba się zastanawia co napisać.... Jak ja widzę te ASU - to ja Wam powiem, że chyba sam bym się zastanawiał....ogólnie, .... a nie tylko , co odpisać...

Offline mrafalsk

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 155
  • Reputacja na forum: +67/-0
    • Strona domowa
Odp: Działo pancerne ASU 85
« Odpowiedź #25 dnia: 24 Listopad 2007, godz.00:03 »
Popracowałem troszkę i mam gotowe wahacze, na które nałożyłem koła nośne. Brakuje kilku drobiazgów jak amortyzatory i dźwignie, ale to dodam troszkę później. Najwięcej pracy wymagało połączenie pod odpowiednim kątem mocowania wahacza (stożek) z samym wahaczem ("rura" o przekroju elipsy). Ale udało się i jest zgodne z dokumentacją. A wygląda to tak jak poniżej.

Dzięki panowie, ale wiem, że jeszcze muszę się wiele nauczyć.
Michał

Łukasz Fuczek

  • Gość
Odp: Działo pancerne ASU 85
« Odpowiedź #26 dnia: 24 Listopad 2007, godz.11:50 »
mrafalsk napisał: "Troszkę źle do tego projektu podszedłem i nie wiem czy doprowadzę go do takiej postaci, aby nadawał się on do wydania."

Toż to rewelacyjny projekt!!! Moja sugestia - WYDAĆ, WYDAĆ :)

Gratuluję i dopinguję ;)

Offline WIKTOR

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 402
  • Reputacja na forum: +57/-0
  • "OVER THE TOP"
    • WU-Portfolio
Odp: Działo pancerne ASU 85
« Odpowiedź #27 dnia: 24 Listopad 2007, godz.16:57 »
Nie no dla mnie poezja!! - kiedy ja sie dorobie modelu w Rhino, ktory bedzie w takim stadium...

Offline mrafalsk

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 155
  • Reputacja na forum: +67/-0
    • Strona domowa
Odp: Działo pancerne ASU 85
« Odpowiedź #28 dnia: 27 Listopad 2007, godz.15:22 »
Rysuneczek wzbogacił się o kolejne 3 drobiazgi, dwa światła odblaskowe i (chyba) reflektor podczerwieni. Najwięcej zabawy miałem z podstawą ponieważ składa się z wielu elementów, które niestety nie były zbyt widoczne na planach i zdjęciach.
Kolejne linkowanie plików przebiega bez problemów, czyli problem miałem tylko z jednym plikiem.
Pozdrawiam
Michał

Offline marek

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 335
  • Reputacja na forum: +149/-1
Odp: Działo pancerne ASU 85
« Odpowiedź #29 dnia: 27 Listopad 2007, godz.19:31 »
Wszystko ładne i przygotowane do rozwinięcia. Jak bardziej zagłębisz się w tajniki rhino to chyba rzucisz klejenie i zaczniesz projektować, bo naprawdę wychodzi to tobie rewelacyjnie jak na pierwszy raz. ;D
marek