Zaloguj się lub zarejestruj. 22 Grudzień 2024, godz.07:53

Autor Wątek: Ustawienie blueprintów  (Przeczytany 6976 razy)

wasylek88

  • Gość
Ustawienie blueprintów
« dnia: 22 Grudzień 2007, godz.15:19 »
Witam!
Jestem nowy w rhino. W jaki sposób ustawić obrazki samochodu tak by można było je widzieć przy modelowaniu. Mam samochód w widokach takich jak: góra, bok, przód, tył. Czy mógłby ktoś pomóc mi krok po kroku ustawić te blueprinty. Tak by pasowały do siebie . Jak próbowałem je wstawić przez background to jakoś nie wychodziło. Każdy był innej wielkości mimo iż obrazki są super dopasowane.

Offline Bbuli

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 53
  • Reputacja na forum: +23/-0
Odp: Ustawienie blueprintów
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Grudzień 2007, godz.16:12 »
W tej samej zakładce co wstawiałeś background ustawiasz i skalujesz dany obraz aż osiągniesz zadawalający wygląd-jak po skalowaniu obraz ucieka w bok to przenosisz go tam gdzie chcesz-w tej samej zakładce są wszystkie narzędzia-nawet kolor bitmapy itp.Walcz i próbuj a zapewne uda się.Jak by co pytaj dalej.

wasylek88

  • Gość
Odp: Ustawienie blueprintów
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Grudzień 2007, godz.16:18 »
Nie ma możliwości jak w maxie wpisania ile na ile pikseli ma być obraz?? Tu widze tylko skalowanie bez żadnej skali. Ja chciałem oryginalne wielkości jak w obrazkach. Nie ma takiej funkcji pozwalającej poprostu na wstawienie obrazka w niezmienionych rozmiarach?? Mam jeszcze jedno pytanie. Jak ja moge to ustawić odpowiednio skoro widać obrazek z góry tylko w okienku Top a w innych nie więc nie mam pojęcia jak to przesunąć. W maxie było nieco łatwiej z tym jednak skala trudności do wymodelowania wozu była dla mnie nieco za trudna. Dlatego równie dobrze wyglądające wozy mżna zrobić tu w Rhino tylko sie zatrzymalem na tych rzutach.  :'(

Offline Bbuli

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 53
  • Reputacja na forum: +23/-0
Odp: Ustawienie blueprintów
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Grudzień 2007, godz.16:28 »
Skalę możesz wpisać w górnej linii komend.A co do widoków-nie ma to tamto-musisz mieć trzy fotki-przód lub tył,bok i górę.Zamotasz się na początku jeśli wstawisz fotkę góry w ramkę widoku bocznego...Istnieją tutki modelowania aut,które wszystko wyjaśniają-poszukaj.

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 595
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Ustawienie blueprintów
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Grudzień 2007, godz.16:29 »
Aby umieścić w innych okienkach, klikasz prawym klawiszem myszy na nazwie rzutni i wybierasz Bitmapa tła..... albo z menu wywołujesz polecenie bitmapy. Dla każdej rzutni możesz przydzielić osobną bitmapę :).

Offline HAV

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 472
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Ustawienie blueprintów
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Grudzień 2007, godz.16:30 »
Da się skalować bitmapę do dowolnych wymiarów ;) Ustawiasz jednostki, w jakich ma być model. Dajmy na to, że model ma długość "x" - rysujesz prostą poziomą o długości "x" (albo odmierzasz sobie odległość punktami etc.). Wybierasz skalowanie bitmapy z menu View/Background bitmap i skalujesz ją wykorzystując jako odniesienie, pkty krańcowe prostej. Dla sprawdzenia możesz sobie jeszcze wymiar nanieść... to tak skrótowo ;)

Poszukaj na forum - marek pisał tutek o modelowaniu samolotu, pierwsza lekcja bodajże traktowała o skalowaniu bitmapy i nanoszeniu jej na poszczególne rzutnie ;) 

wasylek88

  • Gość
Odp: Ustawienie blueprintów
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Grudzień 2007, godz.16:55 »
Eh. W tym programie nie wiele zdziałam. Poprostu nie mam zielonego pojęcia co i jak. Czytałem juz te opisy ale nic mi nie dają. Mam 4 obrazki. Udało mi się wkleic te 3. Narazie pomijam tył samochodu. Udało mi się wkońcu wpisać na górze ile ma mieć wielkość i wygląda na to że jest ok z rozmiarem. Ale jak je ustawic to inna bajka. Trudno ustawić coś prosto względem innej rzeczy skoro widać tylko jedną.

Okazało sie jednak że nie ustawiło jak trzeba. Wpisałem prawidłowe rozmiary jednak zdjęcie nadal jest w każdym rzucie innego rozmiaru.

Powiem wprost: jest ktoś kto umiałby mi to ustawić??

Ja sobie nie dam z tym rady. W maxie kiedyś robiłem coś co się nazywało Plane i ustawiłem tam texture oraz rozmiar i wszystko było widać i można było to ustawić względem innych Plane dobrze.

Zakochałem się w tym http://files.turbosquid.com/Preview/Content_2007_02_13__11_35_22/2004AudiA8-2-opt.jpg797d52d2-b193-4abb-bdf3-a499ac3ba322Large.jpg Usiłuje zrobić coś co wygląda w miare porządnie i zrobić symulator Audi A8. Coś w stylu jazda po mieście. Mam już nieco gotowego silnika gry. Ale musze mieć model do tego.
« Ostatnia zmiana: 22 Grudzień 2007, godz.17:00 wysłana przez wasylek88 »

wasylek88

  • Gość
Odp: Ustawienie blueprintów
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Grudzień 2007, godz.20:58 »
Czyli tak:
Skaluje sobie do jakiś tam rozmiarów za pomocą tych linii pomocniczych.
Ale jak to jest ze wstawianiem. Ustawiamy w punkcie zerowym. Nie do końca rozumiem. Mamy obrazek samolotu to przód ustawiony jest tak że punkt zerowy jest na śmigle (jego środku). W przypadku samochodu to ma być co?? Środek obrazka czy Jakiś dowolny punkt.
Przeczytalem wszystko. Ale wykonainie będzie gorsze. Mam inną wersję tego programu chyba bo ikonki się nie zgadzają i trudno jest w ten sposób. Zobaczymy. Jeszcze popróbuje

wasylek88

  • Gość
Odp: Ustawienie blueprintów
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Grudzień 2007, godz.21:46 »
Dobra! Wielkie dzięki! Coś ustawiłem. Zobaczymy teraz w praniu czy dobrze. Czas na krzywe i powierzchnie do nich. Eh trudna przesiadka z maxa na rhino ale może dam rade. Chyba zrozumiałem o co chodzi.

Dobra. Potrzebuje jeszcze porady. Próbowałem zrobić kawałek balchy koło maski ale hym.... narazie wygląda jakby ją ktoś wystukał po zderzeniu mocnym. Co zrobić? Jakaś opcja która jednak troszkę uwypukli czy trzeba zrobić to malutkimi porcjami?? Kawałeczek maleńki karoserii i potem je łączyć. Miałem filmik który pokazywał jak ktoś robił Audi TT i robił to mniej staranniej odemnie. Ja dokładnie ustawiam punkty na liniach a mimo to wygląda gorzej.

Narobiłem na krótkiej linii mnóstwo punktów i wygląda nieco lepiej. Zobaczymy jak to dalej pójdzie. Jestem pewien że za pierwszym razem rozbity blaszak mi wyjdzie. Ale moze za 3 wyjdzie w miare dobry.
« Ostatnia zmiana: 23 Grudzień 2007, godz.13:13 wysłana przez wasylek88 »