Zaloguj się lub zarejestruj. 03 Grudzień 2024, godz.19:01

Autor Wątek: Nvidia Quadro  (Przeczytany 4750 razy)

LarryPL

  • Gość
Nvidia Quadro
« dnia: 06 Październik 2007, godz.20:34 »
Witam
Chciałbym poruszyc temat kart Nvidii Quadro; specyfika tych kart polega na tym, że są one stworzone do aplikacji 3D (CAD) oraz graficznych. Własciwie szykuje sie z wymianą na coś takiego:
http://www.allegro.pl/item251452971_profesjonalna_karta_do_grafiki_3d_quadro_fx_1100.html
Obecnie pracuje na Radeonie 9600 SE i raczej nie jestem zadowolony z niej, dla mnie za wolna a przede wszystkim jakość renderingów mogła by być o wiele lepsza..
Może ktoś ma doswiadczenia z tymi kartami..

Pzdr.

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 615
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Nvidia Quadro
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Październik 2007, godz.01:00 »
jak sie mysle to ktoś mnie poprawi

1) na jakość i szybkość ostatecznego renderu karta grficzna w większości przypadków nie ma znaczenia, liczy się tylko moc procesora i przepustowość/pojemność RAMu

2) DOBRA profesjonalna  karta graficzna usprawnia pace z modelem/siatką na żywo, i po to się ją kupuję, żeby obrócenie naszego super skomplikowanego modelu w oknie podglądu nie trwało minute ;)

3) karty Quadro to naprawdę GeForce'y ze zmodyfikowanym softem/biosem pod kątem aplikacji CAD, po nazwie karty która masz zamiar kupić domyślam się ze ona bazuje na GeForce FX 5700, więc nie wiem czy będziesz pod  wielkim wrażniem, ale moge tylko zgadywac bo nie mialem nawet w reku takiej karty :P

4) cześć kart można modować softem na Quadro, ale to już trzeba lubić "dłubac"
« Ostatnia zmiana: 07 Październik 2007, godz.15:56 wysłana przez satrab »

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1472
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Nvidia Quadro
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Październik 2007, godz.13:26 »
1,2. Zadaniem karty graficznej jest generowanie obrazu. Im szybsza karta graficzna - tym szybciej i bardziej interaktywnie pracuje się w Rhino. Na ostateczny rendering karta graficzna wpływu żadnego nie ma - ale jest też coś takiego jak rendering w czasie rzeczywistym i wtedy ma - i to 100%. Karta graficzna pokaże pazury wtedy, jak np mam bardzo szczegółowy model, taki full wypas - wtedy widać jej działanie po tym, że ciągle model obraca się, skaluje, ulega transformacjom, jakby to był pojedynczy sześcian.

3, 4. Karty Quadro to najbardziej zaawansowane układy, a to, że dało się zwykłe Geforce (już teraz nie można) przerabiać za pomocą biosu lub zmodyfikowanych sterowników - to świadczyło tylko o tym, że taniej jest produkować jeden układ, niż kilka ich wersji.

Do Rhino nie opłaca się inwestować w Quadro, pisałem o tym nawet już na tym forum. Do działania profesjonalnej karty graficznej, oprócz sterowników do Windows, trzeba mieć specjalne sterowniki do danej aplikacji. Quadro jest dobre, pod np. AutoCad, 3dsmax - wtedy oprócz zwykłych sterowników instaluje pakiet, który nazywa się Maxtreme i wtedy możemy cieszyć się w pełni możliwościami Quadro. Do Rhino nic takiego nie staniało, nie sinieje i chyba szybko nie powstanie.

....że są one stworzone do aplikacji 3D (CAD) oraz graficznych
Typowy "chłyt markietingowy" - a która karta graficzna, ze współczesnych, nie jest? To konkretnie Quadro - fx 1100 - pokona zwykły nawet, każdy Gefroce 7, nie mówiąc o serii 8xxxx, a Ati, też prawie każde, powyżej modelu x1300

Offline bTree

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 132
  • Reputacja na forum: +45/-0
Odp: Nvidia Quadro
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Listopad 2007, godz.13:28 »
Witam,
potwierdzę opinię Odyńca. Pracuję w Rhino na dwóch komputerach: jeden ma właśnie Quadro, a drugi (notebook) ma kartę GeForce 8600m GT. Różnica jest, ale na korzyść 8600. Być może Quadro przydaje się do 2D, ale są też wówczas problemy, np. nie działa odświeżenie rzutni przy przełączaniu się pomiędzy aplikacjami. Moim zdaniem, nie warto inwestować w Quadro. (Kolega testuje teraz Rhino na Q6600 i GeForce 8800 Ultra - mioodzio  :D)

pozdrawiam Forumowiczów.

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1472
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Nvidia Quadro
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Listopad 2007, godz.15:58 »
Niebawem (jeszcze przed Świętami) stworzymy scenę testową w oparciu o model Hala, (słynne już na tym forum pudełko i śrubki), każdy będzie mógł podawać swoje wyniki, na własnym sprzęcie. Myślę, że to świetny pomysł i może przyczynić się do popularyzacji wiedzy na temat, co dobrze, a co nie, "chodzi" pod Rhino. Skorzystają na tym wszyscy. Potrzebny będzie tylko skrypt do Rhino, który obróci scenę o 360 stopni (względem środka sceny) i poda ilość FPS (klatek na sekundę) generowaną przez okno widokowe (a ściślej mówiąc - kartę graficzną) Rhino (najlepiej perspektywę). Jeśli ktoś już trochę siedzi w skryptach Rhino albo po prostu chce spróbować się tym zająć i ma chwilkę wolną - proszę o kontakt.
« Ostatnia zmiana: 14 Listopad 2007, godz.16:01 wysłana przez Odyniec »