Zaloguj się lub zarejestruj. 22 Grudzień 2024, godz.13:48

Autor Wątek: Rzutowanie obiektu na powierzchnie  (Przeczytany 16149 razy)

chmielik

  • Gość
Rzutowanie obiektu na powierzchnie
« dnia: 14 Październik 2007, godz.23:35 »
Witam, jako iz to moj pierwszy post przywitam sie :)

kiedyś modelowalem w rhino ale nie za wiele (kaczki, kubki, itp),
teraz potrzebowałem zrobic pewien obiekt i napotkałem problem

jak "rzutować" np tekst 3d np na kule lub elipse aby aby dopasował sie do powierzchni
generalnie muszę zrobic kule ziemska z odstajacymi kontyntetami ( to juz mam nie wiem tylko jak "obkleic" tym kule :/)

Pozdrawiam i przepraszam za lamerskie pytania le nie moglem niczego znalesc
« Ostatnia zmiana: 14 Październik 2007, godz.23:42 wysłana przez chmielik »

Offline HAV

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 472
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Rzutowanie obiektu na powierzchnie
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Październik 2007, godz.23:50 »
Menu Curve => Curve From Objects => Project => zaznaczasz to co chcesz rzutować => wskazujesz płaszczyznę, na której chcesz rzutować i wsjo :)

Jest też ikonka w pionowym menu po lewej podpisana jako Project to Surface

chmielik

  • Gość
Odp: Rzutowanie obiektu na powierzchnie
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Październik 2007, godz.23:55 »
Ale piszesz o krzywych a ja mam juz polipowierzchnie  ???

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 556
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Rzutowanie obiektu na powierzchnie
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Październik 2007, godz.01:05 »
Witaj Chmielik, opisze to w punktach tak będzie szybciej:

1. zrób sobie tekst
2. teraz zrób powierzchnię bazową, (na podstawie jej wielkości określane jest mapowanie na powierzchni docelowej)
3. teraz wybierasz opcje Przekształć / Idź wzdłuż Powierzchni.
4. zaznaczasz grupę obiektów czyli tekst, akceptujesz
5. wybierasz powierzchnie bazową i obiekt na który chcesz rzutować

- i to tyle.

Pokombinuj trochę, a poznasz zasadę umieszczania tekstu na powierzchni obiektu, w głębi obiektu, na fragmencie i na całości wszystko zależne jest od powierzchni bazowej.
Identycznie zrób to ze swoimi kontynentami. Jeśli chcesz pokryć całą kule, to powierzchnia bazowa powinna mieć wielkość wszystkich kontynentów.
 Złączam obrazki.
« Ostatnia zmiana: 15 Październik 2007, godz.01:32 wysłana przez Hal9000 »
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline HAV

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 472
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Rzutowanie obiektu na powierzchnie
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Październik 2007, godz.11:10 »
Ano racja, sorry chmielik - nie doczytałem, ale widzę, że Hal już Ci wszystko wyjaśnił :)

Od siebie dodam jeszcze, że rzutowanie napisów 3d jest też wyjaśnione w podręczniku Rhino 4.0 User's Guide i w Rhino Level 1 v4

chmielik

  • Gość
Odp: Rzutowanie obiektu na powierzchnie
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Październik 2007, godz.20:42 »
Witam wielkie dzieki za szybka odp, bylo troszke problemow ale szybko skumałem ;))) i w koncu sie zawineło


Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 556
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Rzutowanie obiektu na powierzchnie
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Październik 2007, godz.21:25 »
Bardzo fajnie wyszło - zapraszam z tą pracą do działu "Prace w toku" - wszyscy chętnie zobaczą co kombinujesz.
Hal
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

chmielik

  • Gość
Odp: Rzutowanie obiektu na powierzchnie
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Październik 2007, godz.11:27 »
Nie potrzebowałem tylko obiekt do animacji flashowej na strone ;)

ale zaczyna mnie wciagac 3d :)

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1472
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Rzutowanie obiektu na powierzchnie
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Październik 2007, godz.13:50 »
Ja również jestem pod wrażeniem efektu, jaki osiągnąłeś chmielik, z radością powitamy tekst o współpracy Rhino i flasha! Myślę, że nie tylko ja byłbym zadowolony. Bardzo fajny avatarek z tego dla Ciebie by wyszedł, bo nie masz jeszcze żadnego  ;D

chmielik

  • Gość
Odp: Rzutowanie obiektu na powierzchnie
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Październik 2007, godz.21:55 »
o wielkie dzieki :)
mozliwe ze to takze zasluga v-ray'a, ze render tak wygląda, nie umiem jeszcze odpowiednio teksturować obiektów, oraz "bawić" sie swiatlem.

A co do eksportu do flasha to posluzylem sie programem "Swift 3D" który potrafi zaimportować obiekty zapisane w formacie "3ds" i wyeksportowac w wielu formatach obrazow wektorwych jak i rastrowych (animacje oczywiscie). Niestety wektorowy obiekt w tym przypadku jest strasznie ciezki a i jakośc nie taka jak na zalaczonym obrazku pare postów wyzej. A co do rastra nie umiałem zrobić avi bez tła :(

Rhino uważam za bardzo zaawansowane a zarazem proste w obsludze narzedzie do modelowania, reszte raczej trzeba powieżyc juz innym programom :)

Pozdro

PS. Przy chwili czasu napewno cos zmajstruje i sie pochwale :))
« Ostatnia zmiana: 17 Październik 2007, godz.21:57 wysłana przez chmielik »

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1472
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Rzutowanie obiektu na powierzchnie
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Październik 2007, godz.22:06 »
chmielik - o ile wiem, w wersji Trial Swift 3d, nie oferuje takich możliwości, a inne wersję nas, jako forum - poza oryginalną - nie interesują.
Jest wiele programów - o wiele tańszych (2 razy) i lepszy od Swifta 3d- np. Carrara 3 plus Vector Style .
Jeśli kupiłeś Swift 3d - to sorry, przepraszam.
Jeśli nie kupiłeś - to raczej nie chcemy oglądać.
Z chęcią czekam na wyprowadzenie mnie z błędu.

chmielik

  • Gość
Odp: Rzutowanie obiektu na powierzchnie
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Październik 2007, godz.22:44 »
Jezeli chodzi o zakup ja "nie" kupilem natomiast firma gdzie pracuje "tak".
Oczywiscie masz racje, ze w wersji trial nie da sie zapisac rendera.
Widzisz nie znalem tych pozycji które podałes dzieki za info sprawdze, moze okazą sie lepsze od tego czym dysponuje obecnie.

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1472
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Rzutowanie obiektu na powierzchnie
« Odpowiedź #12 dnia: 17 Październik 2007, godz.22:55 »
chmielik, Admin tego forum jest chory na punkcie praw autorskich, sam je chroni, bo chce także, aby kiedyś, jak coś zrobi w końcu, również chce, aby jego prawa były chronione. Skoro masz w pracy Swifta - publikuj ile wlezie, ale Swift 3d to gdzieś po drodze również 3ds max, prawda?

A co do Carrary - to słynna sprawa, dziś już jest Carrara 6 i Vector Style 3, ale kiedyś sporo procesów sądowych było wytoczonych właśnie przez to, że "zabawkowy soft" potrafi 3 razy więcej...
Sprawa mnie akurat bardzo interesuje, bo jak wiadomo, dziś na animacjach flash, można sporo zarobić.
Z chęcią powitam na forum tekst, który będzie łączył Rhino z Flashem, obojętnie od sposobu.

A jeśli chodzi o soft 3d - to oprócz Rhino jestem w miarę biegły, we .... wszystkim 3d, to moja pasja (:-) Jak widać skromność to moja główna zaleta....
« Ostatnia zmiana: 17 Październik 2007, godz.23:01 wysłana przez Odyniec »