Zaloguj się lub zarejestruj. 22 Grudzień 2024, godz.06:28

Autor Wątek: Mesh -> NURBS  (Przeczytany 9606 razy)

Offline HAV

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 472
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Mesh -> NURBS
« dnia: 16 Wrzesień 2007, godz.21:22 »
Rhino pozwala zamienić powierzchnię w Nurbsach na Mesh'a. Pytanie - czy tak zamienioną powierzchnię da się z powrotem zamienić na Nurbsa?

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 556
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Mesh -> NURBS
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Wrzesień 2007, godz.21:36 »
He, też próbowałem - wydaje mi się że nie da rady, albo nie wiem jak  :D Dołączam się do pytania. :D
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 615
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Mesh -> NURBS
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Wrzesień 2007, godz.22:35 »
Hmm nie wiem czy o to chodzi tak do końca.
Problem w tym, że na takiej figurze która powstała z konwersji, nie możemy już tak swobodnie działać, np. ciężko wygładzić krawędzie, ale np. używanie operacji Boolean działa odrobinę wolniej ale ok.

Offline HAV

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 472
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Mesh -> NURBS
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Wrzesień 2007, godz.22:59 »
Hmmm czyli jednak się da - dzięki.

Pytanie tylko teraz, czy da się taką powierzchnię jakoś wygładzić, bo o ile na Meshu załamań między poly raczej nie zauważyłem, o tyle przy konwersji do Nurbsa już takowe występują.

Offline HAV

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 472
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Mesh -> NURBS
« Odpowiedź #4 dnia: 18 Wrzesień 2007, godz.11:32 »
Halo, jest tu kto :>

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 615
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Mesh -> NURBS
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Wrzesień 2007, godz.12:48 »
No ja gdybym się lepiej orientował to bym napisał, ale niestety nie zgłębiłem swojej wiedzy w tym temacie jeszcze :/

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1472
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Mesh -> NURBS
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Wrzesień 2007, godz.13:02 »
admin ostatnio ma strasznie mało czasu, aby pisać na forum, ale admin ponownie wypowie magiczne słowo T-splines. Jeśli ktoś poważnie chce zamieniać poly na nurbsy - to chyba najlepsze rozwiązanie. Powstałe nurbsy, - są w miarę optymalne i dają się spokojnie edytować później. Wada - to raczej powinno być Subdivision Surfaces poly raczej, niż typowe poly.

Offline HAV

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 472
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Mesh -> NURBS
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Wrzesień 2007, godz.11:59 »
To ja się chyba jednak pomęczę z Nurbsami :)

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 615
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Mesh -> NURBS
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Wrzesień 2007, godz.21:11 »
magiczne słowo T-splines

szkoda, że te magiczne słowo kosztuje 397 dolarów :/

Mam nadzieje, że Rhino 5 będzie miało coś takiego w sobie :P
« Ostatnia zmiana: 23 Wrzesień 2007, godz.21:24 wysłana przez satrab »

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1472
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Mesh -> NURBS
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Wrzesień 2007, godz.07:51 »
Tak, właśnie od niedawna już T-splines to nie beta, a już komercyjny produkt.