Zaloguj się lub zarejestruj. 22 Grudzień 2024, godz.08:13

Autor Wątek: Klonowanie obiektów  (Przeczytany 2664 razy)

Offline jaceksw

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Reputacja na forum: +2/-0
Klonowanie obiektów
« dnia: 24 Listopad 2015, godz.19:44 »
Hej, czy jest jakaś możliwość żeby sklonować obiekt?
Tworzę sobie jakiś obiekt a następnie w innym miejscu umieszczam jego "klon". Modyfikuje obiekt poprzez jakąkolwiek operację (obrót, rozmiar, usunięcie kawałka lini...) a "klon" zmienia mi się.

Szukałem czegoś takiego i się zastanawiam czy nie będę musiał napisać plugina.

Offline HAV

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 472
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Klonowanie obiektów
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Listopad 2015, godz.08:11 »
Record history?

Offline jaceksw

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Reputacja na forum: +2/-0
Odp: Klonowanie obiektów
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Listopad 2015, godz.18:17 »
"Record History" jest za słabe.
Narysuj np. łamaną (nie ma znaczenia czy zamkniętą czy otwartą), potem przez "copy" umieszczasz gdzie ci pasuje. Włączasz punkty kontrolne na źródłowej to ta skopiowana "widzi" zmiany. Ale jak np. wytniesz kawałek źródłowej ("_DeleteSubCrv") to już tego nie widzi.
Record Hitory jest ograniczone
url=http://docs.mcneel.com/rhino/5/help/en-us/commands/history.htm

W 4, którą mam, jest jeszcze mniej możliwości.

Offline HAV

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 472
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Klonowanie obiektów
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Listopad 2015, godz.07:50 »
Tłumaczyć nie musisz, ja wiem że to trochę upośledzone jest ;)
Ale jakbyś jednak trafił na coś z prawdziwego zdarzenia, daj znać, też chętnie skorzystam :)

Offline urbaś

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Reputacja na forum: +4/-0
Odp: Klonowanie obiektów
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Listopad 2015, godz.09:11 »
Można użyć przecież Grasshoppera.

Offline jaceksw

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Reputacja na forum: +2/-0
Odp: Klonowanie obiektów
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Listopad 2015, godz.18:07 »
Łukasz Bones naprowadził mnie na "Block". Działa.

Jako ćwiczenie proponuje zrobić parę prostokątów, zaznaczyć je i zdefiniować je jako blok. Potem umieścić instancję bloku w jakimś miejscu. Przystępujemy do edycji naszego źródła, poprzez "Explode", wycinamy kawałek linii, usuwamy prostokąt, czy co tam chcemy. Następnie zaznaczmy nasze obiekty i tworzymy nowy blok z nazwą poprzednio stworzonego. I wszystkie instancje się na zaktualizują nowo zdefiniowanym blokiem. I tak to wygląda w Rhino 4.0

W 5.0 można wprost edytować blok.


« Ostatnia zmiana: 29 Listopad 2015, godz.14:33 wysłana przez jaceksw »