Zaloguj się lub zarejestruj. 22 Grudzień 2024, godz.13:29

Autor Wątek: Nosek do okularów  (Przeczytany 12340 razy)

Offline sterowiec

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 64
  • Reputacja na forum: +4/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #15 dnia: 21 Wrzesień 2015, godz.17:52 »
Podeślij plik 3dm z tymi krzywymi.

Offline Loook

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #16 dnia: 21 Wrzesień 2015, godz.18:28 »
@sterowiec,

plik w załączniku.

Offline urbaś

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Reputacja na forum: +4/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #17 dnia: 21 Wrzesień 2015, godz.19:35 »
Wybierasz złą kolejność krzywych a poza tym górna krzywa jest za długa. Popatrz na screen w załączniku. Musisz przerysować dolne krzywe tak żeby każda była osobno. Później przy poleceniu loft wybierz kolejno krzywe: 3, 5 ,4. Wyobraź sobie że polecenie Loft działa jakbyś naciągał materiał na druty ( w tym przypadku krzywe), także kolejność wyboru krzywych jest ważna.
« Ostatnia zmiana: 21 Wrzesień 2015, godz.19:37 wysłana przez urbaś »

Offline Loook

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #18 dnia: 21 Wrzesień 2015, godz.19:52 »
@urbas,

Pracowałem do tej pory w artefakcie i tam wszystko było zupełnie inaczej.

Czyli muszę teraz podcinać te Krzywe aby je rozgrupować ? Aha i rzeczywiście ta krzywa o której mówisz jest za długa, ale nie mogę znaleźć opcji abym mógł ja wyprowadzić z krzywej 1 na 2 łapie za nią bądź przed nia...

Offline Loook

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #19 dnia: 21 Wrzesień 2015, godz.20:43 »
@urbaś @sterowiec.

prawie mam !

poradziełm sobie z łapaniem punku na krzywej, tzn krzywą wrzuciłem w siatkę....

@ urbaś

Twój pierwszy rysunek jest idealny  ! poza tym że nie mogę tak równiutko zrobić tej krzywej ale tego za chwilę się nauczę to mam milion krzywych w mojej btyle, jak na zdjęciu, jakiej krzywej użyć by zrobić tak elegancko ?

Offline urbaś

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Reputacja na forum: +4/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #20 dnia: 21 Wrzesień 2015, godz.20:57 »
Zwykła krzywa tylko tylko najlepiej stopnia trzeciego (Degree = 3) w opcjach polecenia _Curve. Na screenie masz krzywą przedstawioną w trzech stopniach. Krzywa stopnia 1 jest polylinią, krzywa stopnia 2 jest już gładka, a krzywa stopnia 3, jest jeszcze bardziej wygładzona. Ważne też jest by krzywa miała jak najmniej punktów kontrolnych, wtedy jest łatwiejsza do edycji i lepiej wygląda, to samo tyczy się powierzchni. Spróbuj sobie otworzyć Pomoc do Rhino tam jest wszystko ładnie przedstawione. :)

Offline Loook

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #21 dnia: 21 Wrzesień 2015, godz.21:47 »
OK, wielkie dzięki !

Jutro zabiorę się za obróbkę i zobaczymy jaki będzie efekt  :)

Offline HAV

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 472
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #22 dnia: 22 Wrzesień 2015, godz.07:29 »
Krzywe krzywymi, ale tu powinieneś bardziej zwrócić uwagę na opcje Loft'a - Style - Normal zamiast Straight sections, wtedy płaszczyzna będzie ładnie płynąć po krzywych a nie się na nich załamywać ;)

Dodatkowo możesz sobie włączyć zapis historii (dolny pasek - Nagraj historię), utworzyć powierzchnię i modyfikować ją "w locie" przez edycję punktów kontrolnych poszczególnych krzywych, zamiast tworzyć od nowa powierzchnię po każdej zmianie krzywych ;)
« Ostatnia zmiana: 22 Wrzesień 2015, godz.07:40 wysłana przez HAV »

Offline Loook

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #23 dnia: 22 Wrzesień 2015, godz.22:33 »
OK, a sama obróbkę proponujecie Fredem kulowym czy zwykłym płaskim ?

Offline WIKTOR

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 394
  • Reputacja na forum: +57/-0
  • "OVER THE TOP"
    • WU-Portfolio
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #24 dnia: 22 Wrzesień 2015, godz.22:39 »
masz kąty to lepiej kulowym

Offline Loook

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #25 dnia: 23 Wrzesień 2015, godz.09:39 »
@wiktor,


okej, a mogę zrobić zgrubną i wykaćznająca tym jednem frezem, żeby nie zmieniać ?

Offline WIKTOR

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 394
  • Reputacja na forum: +57/-0
  • "OVER THE TOP"
    • WU-Portfolio
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #26 dnia: 24 Wrzesień 2015, godz.19:00 »
a w jakim materiale? Jaki masz ten frez z czołem kulistym? (wymiary).

Offline Loook

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #27 dnia: 25 Wrzesień 2015, godz.13:02 »
Wiktor,

W miękkim drewnie i dopiero mam zamiar zakupić ten frez, mam zwykły płaski.

Offline Loook

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #28 dnia: 25 Wrzesień 2015, godz.18:39 »
Wiktor,

mam płaski w zasadzie od 1 mm do 2mm fi.

Wcześniej dodawałem trzecią kezywą i była w formacie 3d, w tej chwili wychodzi mi coś takiego...coś gdzieś musiałem wyłączyć ?

Offline urbaś

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Reputacja na forum: +4/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #29 dnia: 25 Wrzesień 2015, godz.18:57 »
Z tego co widzę narysowałeś tę trzecią krzywą w widoku XY, dlatego jest płaska, brakuje jej wysokości w osi Z.