Zaloguj się lub zarejestruj. 21 Listopad 2024, godz.13:38

Autor Wątek: Pilne pytanie na temat modelu  (Przeczytany 7705 razy)

Offline alnako

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja na forum: +0/-0
Pilne pytanie na temat modelu
« dnia: 03 Grudzień 2014, godz.20:08 »
Witam.
Zamierzam kupić ten model 3d dinozaura, który następnie zamierzam wyfrezować:

http://www.turbosquid.com/3d-models/maya-t-rex-rex/812502

i tu mam pytanie.. Czy po wrzuceniu pliku .OBJ do Rhino4 będzie on miał geometrię jak na zdj nr 5? Czy może są to już tylko tekstury, a nie kształty? Proszę o pilną odpowiedź, nie chcę wyrzucać w błoto 200zł.

Jeżeli temat jest nie w tym miejscu co powinien to przepraszam, ale nie wiedziałem gdzie go dopasować.

Dziękuję za szybką odp i pozdrawiam!
« Ostatnia zmiana: 03 Grudzień 2014, godz.20:10 wysłana przez alnako »

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Pilne pytanie na temat modelu
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Grudzień 2014, godz.20:30 »
Powiedziałbym raczej, że jak na zdj. 9, reszta to tekstury i normal mapy. Aczkolwiek i tu oprócz zaznaczonej siatki są też chyba normale wrzucone.

Offline alnako

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Pilne pytanie na temat modelu
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Grudzień 2014, godz.20:40 »
Dzięki za szybką odpowiedź.

Czyli nie opłaca się tego kupować.

A może ten posiada geometrię jak na zdj?
http://www.turbosquid.com/3d-models/3d-model-ceratosaurus/564676

Czy model musi posiadać dużo Polygons oraz Vertices aby być bardziej 'szczegółowy'?

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Pilne pytanie na temat modelu
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Grudzień 2014, godz.20:55 »
Wszystko co pokazujesz wygląda na modele low/mid poly. Tobie do frezowania potrzeba modelu high poly, czyli jak najbardziej szczegółowy (więcej poly, więcej szczegółów).
Oczywiście da się to wyfrezować, ale efekt będzie dokładnie taki jak siatka modelu, czyli nic specjalnego ;) (o wszelkich wypustkach, fakturze skóry możesz zapomnieć).
Pomijam już, że frezowanie samo w sobie nie odda tu chyba pełnej "faktury" modelu, zostawiając ślady po frezie i model do dalszej obróbki.

Offline alnako

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Pilne pytanie na temat modelu
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Grudzień 2014, godz.22:07 »
A czy taki..

http://www.turbosquid.com/3d-models/jurassic-spinosaur-3d-max/537735

..animowany dinozaur w .obj będzie wyglądał tak jak pokazuje zdj nr 7? Tzn czy będzie w takiej pozycji?

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Pilne pytanie na temat modelu
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Grudzień 2014, godz.23:24 »
Możliwe...
Nie prościej zapytać ich o to?

Offline WIKTOR

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 402
  • Reputacja na forum: +57/-0
  • "OVER THE TOP"
    • WU-Portfolio
Odp: Pilne pytanie na temat modelu
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Grudzień 2014, godz.09:25 »
Zawsze mógłbyś taki model (siatkę) mocno zagęścić i "przekuć" Normalmap na siatkę 3D wtedy ten dinozaur wyglądałby tak jak na screenach czyli miałby te wszystkie bruzdy. Nie bawiłem się dokładnie tą metodą więc może być prawdopodobieństwo, że się nie uda.

Offline alnako

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Pilne pytanie na temat modelu
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Styczeń 2015, godz.08:27 »
Ostateczny efekt pracy..

Dziękuję wszystkim za dobre rady i pozdrawiam!

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Pilne pytanie na temat modelu
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Styczeń 2015, godz.16:50 »
Drzwi :o no bez jaj, ale kozacko to wyszło 8)

Offline skalanya

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 265
  • Reputacja na forum: +19/-0
    • Skalany Architects
Odp: Pilne pytanie na temat modelu
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Styczeń 2015, godz.13:53 »
Spoko to wygląda :)