Witam,
Minęło trochę czasu od zamieszczenia tego post'u więc albo sam sobie poradziłeś albo zacząłeś nawigować w programie siłą woli :-) U mnie pojawiał się ten sam problem, próbowałem na własną rękę (porażka), poszukiwałem informacji na tym forum aż trafiłem na tego "głuchego" post'a i klops. Zapukałem do źródeł w pomocy technicznej na Europę lecz od wczoraj do dziś bez odpowiedzi (Hiszpania - pewnie jeszcze mają długi weekend albo oglądają mecz albo po prostu klasyczna - maniana ;-) Wysłałem to samo pytanie do pomocy technicznej w siedzibie firmy w Seattle i odpowiedź przyszła jak chłopaki wystartowali ze swoją pracą. Przynudzam trochę o tym aby może i pomóc innym w uzyskaniu odpowiedzi na pytania które ciężko gdzie indziej trafić albo czas nagli.... Pomoc naprawdę super - polecam. Teraz konkrety: jak się dowiedziałem są 2 sposoby na zaradzenie sytuacji: 1. W konsoli poleceń wpisujesz: 'ToolbarReset' , zatwierdzasz i ekran powinien odświeżyć się wraz z załadowaniem pasków narzędzi. 2 W głównym pasku menu rozwijasz zakładkę 'narzędzia' > 'Resetuj Paski Narzędzi' i po sprawie. Dlaczego tak się dzieje że znikają paski narzędzi ? Chłopaki z pomocy technicznej piszą, że najczęściej dzieje się tak podczas pracy na laptopach kiedy zamykamy Rhino i zaraz po tym pokrywę ekranu wprowadzając komputer w stan uśpienia > wtedy takie zaniki narzędzi mogą powstać po ponownym otwarciu programu. Zalecają aby odczekać jakieś 30 sekund po zamknięciu Rhino przed wyłączeniem kompa aby Windows dążył pozapisywać w tle pliki pomocnicze programu. Tylko że u mnie dzieje się to na stacjonarnym (jak na razie miałem u siebie 2'e takie sytuacje -choć może faktycznie coś za szybko powyłączałem).