Witam,
- zaczynamy od stworzenia zwykłej "
Helixy" o konkretnym skoku, co ułatwi nam późniejsze stworzenie powierzchni sprężyny,
- następnie tworzymy powierzchnię sprężyny o średnicy równej skokowi, wykorzystując funkcję "
Pipe" bądź "
Sweep1", gdzie ta druga pozwala nam na większą kontrolę nad rozkładem izokrzywych,
- w kolejnym kroku używamy funkcji "
Stretch" aby ścisnąć naszą sprężynę, oś ściśnięcia powinna być co najmniej dwa razy dłuższa od sprężyny ponieważ funkcja ta zwiększa stopniowo stopień ściskania ku środkowi wybranej osi,
- na sam koniec używamy funkcji "
Taper" aby zwężyć jeden z końców naszej sprężyny,
Uwaga: Metoda ta spowoduje, że przekrój naszej sprężyny nie będzie już idealnym okręgiem, natomiast jeśli zależy nam na tym, to możemy wszystkie powyższe kroki zastosować do samej krzywej a dopiero na końcu stworzyć powierzchnię sprężyny przy użyciu funkcji "
Pipe" lub"
Sweep1" ze zmieniającą się średnicą sprężyny po długości krzywej.