Zaloguj się lub zarejestruj. 11 Maj 2024, godz.08:32

Autor Wątek: rendering - wymiarowanie i problem ze szklem  (Przeczytany 4518 razy)

rekoks

  • Gość
rendering - wymiarowanie i problem ze szklem
« dnia: 09 Styczeń 2011, godz.20:28 »
Witam,

jestem poczatkujacym uzytkownikiem rhino + vray, mam pytanie dotyczace tworzenia obrazów z zachowaną wybraną skalą (1:20) które są przekrojami/rzutami danego obiektu. mam na mysli - stworzylem prostopadloscian 10x10x20, chce otrzymac 6 rzutów (czy tez elewacji) - 10x10, 10x10, i 4 razy 10x20.

Moj kolejny problem jest taki - chcę wyrenderować obiekt, który częsciowo jest zrobiony ze szkla (dobralem materialy w vray) a nastepnie wrzucic go w photoshopie na zdjecie, problem jest taki - wyrenderowane szklo, zapisane w png a nastepnie wrzucone do photoshopa nie jest przezroczyste (co mnie nie dziwi). widzicie jakies rozwiazanie? czy da sie np. wyrenderowac obiekt na tle zdjecia, tak, aby zdjecie 'przenikalo' przez szklo?

bede wdzieczny za wszelkie rady i pomoc

Pozdrawiam

botak

  • Gość
Odp: rendering - wymiarowanie i problem ze szklem
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Styczeń 2011, godz.22:10 »
odpowiedź na drugą część pytania, to "affect alpha" okienko do zaznaczenia w edytorze materiałów - w zakładce refraction

pierwszej części pytania nie zrozumiałem, albo strasznie dziwne dla mnie jest to co chcesz zrobić :)

rekoks

  • Gość
Odp: rendering - wymiarowanie i problem ze szklem
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Styczeń 2011, godz.00:42 »
dzieki wielkie, a co do pierwszego pytania chodzi mi o uzyskanie zwyczajnych rzutów oraz przekrojów (inna grubosc linii) obiektu
rzuty http://www.lubaczklaudia.host56.com/images/rzut_prostok.jpg chodzi mi o uzyskanie tego co na rzutniach + wymiarowanie
http://domeria.eu:81/pictures/003/d6f/xsection_335.jpg chodzi mi o 'przekrojenie' obiektu z zaznaczeniem krojonych objetosci grubsza linia (tu zamazane na czarno)

botak

  • Gość
Odp: rendering - wymiarowanie i problem ze szklem
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Styczeń 2011, godz.09:17 »
tak prosto i automatycznie to sie tego zrobic nie da za pomoca vraya

rekoks

  • Gość
Odp: rendering - wymiarowanie i problem ze szklem
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Luty 2011, godz.18:18 »
dla tych co beda kiedys szukac - da sie, tu opisuje jak:

wymiarowanie -> utwórz rysunek 2d: aktualny widok (rzut aktywnego okna) lub 4 widoki (wszystkie)

nastepnie wymiarowanie -> rozne opcje wymiarowania, glownie przydaje sie liniowe

wymiarowanie -> wlasciwosci wymiarowania -> wymiary -> typy linii - tu ustawiamy potrzebne nam w rysunku rodzaje linii (zmiana odstepow w linii przerywanej itp)

kursorem zaznaczamy zbiory linii ktore maja miec ta sama grubosc i kopiujemy je na oddzielne warstwy (przykladowo zbior linii 0.25, zbior linii 0.18) i w oknie warstw: szerokosc - ustawiamy szerokosc linii dla danej warstwy

Rodzaje linii - jak wyżej tyle, że w warstwach zmieniamy w Typ linii

jak we wlasciwosciach wymiarowania klikniemy na + przy 'Wymiary' mozemy dodac rozne style wymiarowania (tzn dokladnosc, wysokosc tekstu, strzalki wymiarowe itp)

Zapisujemy jako interesujacy nas format, jako przykład - do tworzenia plansz - illustrator (*.ai) :podajemy skalę - przykladowo 0.02 to skala 1:50, 0.05 - 1:20. W illustratorze rysunki automatycznie znajdą się w odpowiedniej skali.
« Ostatnia zmiana: 02 Luty 2011, godz.18:24 wysłana przez rekoks »