Zaloguj się lub zarejestruj. 21 Listopad 2024, godz.13:36

Autor Wątek: [darmowa książka] Podstawy projektowania modeli kartonowych w Blenderze (j. ang)  (Przeczytany 13349 razy)

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Mam bardzo dobrą wiadomość dla tych, którzy pragną zacząć projektować modele w Blenderze (zanim przerzucą się na Rhino 3D oczywiście (:-D).
Otóż całkiem niedawno (kilka godzin temu w zasadzie) ukazała się całkowicie darmowa i świetna książka dla początkujących dotycząca właśnie projektowania w Blenderze modeli kartonowych. Pozycję oceniam bardzo wysoko ze względu na wyjaśnienie w niej wielu podstawowych kwestii, dołączone pliki źródłowe a nawet skrypty i całe mnóstwo praktycznych porad. Czyta się to wyśmienicie.
Autorem jest David Guzmán. Nie zapominajmy podziękować autorowi za jego pracę.
Zainteresowanych odsyłam pod ten adres.

Pozdrowienia wszystkim
« Ostatnia zmiana: 26 Marzec 2010, godz.11:50 wysłana przez Odyniec »

Offline Wojciech Cięciwa

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 69
  • Reputacja na forum: +8/-1
Odyniec,
Właśnie znowu podskoczyły "akcje" Blendera :)
Blender ma jedną - GIGANTYCZNĄ - zaletę nad Rhino :

Blender jest pod Linuksa - Rhino - NIE.

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Dzięki za link adminie.

a co do linuksa to pełna nazwa Rhino to "Rhinoceros - Nurbs Modeling For Windows" i to wiele wyjaśnia :)

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Cieciwa - niedługo Rhino będzie pod najbardziej ludzki z Linuxów - Mac OS

A gigantyczna zaleta dla jednych, to wada dla innych. Wystarczy spojrzeć na zagmatwanie, chaotyczność, nieścisłości i stopień skomplikowania (nie piszę już nawet o trudności w szybkim opanowaniu) interfejsu użytkownika aplikacji multiplatformowych, takich jak Blender, choć i na tym polu bywają chlubne wyjątki (np. Inkscape).
A jednak Blender według mnie jest dziś jednym z najlepszych aplikacji do użytkowej grafiki 3D i animacji, nie jest jednak w najmniejszym nawet stopniu programem do projektowania, jakakolwiek więc choćby próba nawet porównywania Rhino i Blendera (choćby z racji występowania pod daną platformę) z góry skazana jest na porażkę. Programy te za to świetnie się uzupełniają, z czego często korzystam.
« Ostatnia zmiana: 30 Marzec 2010, godz.09:31 wysłana przez Odyniec »