Zaloguj się lub zarejestruj. 22 Listopad 2024, godz.03:32

Autor Wątek: Jak załatać dziurę w bryle nie pozostawiając po niej śladu  (Przeczytany 5230 razy)

RADIUS77

  • Gość
Jak załatać dziurę w bryle nie pozostawiając po niej śladu
« dnia: 09 Grudzień 2010, godz.15:31 »
Moje pytanie dotyczy możliwości poprawiania projektu bez czasochłonnego odbudowywania jego elementów.
Sytuacja z życia:

Robię projekt domu w którym mam do ustawienie otwory okienne - projekt  jest w trakcie uzgodnień.
Ustawiam ich konfigurację w poszczególnych pomieszczeniach -
-wycinam otwory wstawiając sześcian
-funkcja różnica Boole'a -klik ,  klik ( x otwory)  i gotowe
Później okazuje się, że niektóre otwory trzeba przesunąć i tutaj pojawia się istota mojego pytania.

Owszem, mogę ściany wyciągnąć od nowa i na nowo powycinać otwory ale mam do poprawienia tylko kilka otworów z całości. Wolałbym tego uniknąć

Czy w historii projektu można znaleźć jednostkowe operacje i je usunąć ?

Mogę wypełnić otwory sześcianami i wyciąć w nowych miejscach nowe  ale zostaje mi sieczka linii po wypełnieniach : jak je usunąć aby uzyskać klarowną płaszczyznę ścian bez zbędnych linii ?

Jak macie pomysły jak sobie z tym poradzić to zapraszam do podzielenia się doświadczeniem



botak

  • Gość
Odp: Jak załatać dziurę w bryle nie pozostawiając po niej śladu
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Grudzień 2010, godz.16:13 »
jeśli nie pokombinowałeś z bryłą za dużo, to komenda:
_Untrim

Jeszcze jest parę innych fajnych komend do tego.
Włącz pasek "Holes" - Dziury i zobacz jak działają tamte opcje

Offline skalanya

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 265
  • Reputacja na forum: +19/-0
    • Skalany Architects
Odp: Jak załatać dziurę w bryle nie pozostawiając po niej śladu
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Grudzień 2010, godz.21:47 »
Może zadziałać również komenda skasuj otwór:) Mi ona dziala po operacji boole'a a nie usuwa otworow hym ;/ dziwne

Hym dokładnie tak samo działa jak _untrim a jednak to inne polecenie :)



RADIUS77

  • Gość
Odp: Jak załatać dziurę w bryle nie pozostawiając po niej śladu
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Grudzień 2010, godz.00:27 »
Dzięki  za  podpowiedzi
Miałem nadzieję, że będzie jakieś narzędzie -już chciałem korektorem po ekranie pociągnąć ...
Te funkcje to ze standardowego Rhino czy z dodatków ?
 jutro przetestuję  ;D

Offline Robertos

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 88
  • Reputacja na forum: +14/-0
Odp: Jak załatać dziurę w bryle nie pozostawiając po niej śladu
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Grudzień 2010, godz.12:00 »
To funkcje ze standardowego i powinny być wystarczające :).

Pozdrawiam

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Jak załatać dziurę w bryle nie pozostawiając po niej śladu
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Grudzień 2010, godz.18:02 »
Dzięki  za  podpowiedzi
Miałem nadzieję, że będzie jakieś narzędzie -już chciałem korektorem po ekranie pociągnąć ...
Te funkcje to ze standardowego Rhino czy z dodatków ?
 jutro przetestuję  ;D

jeśli posługujesz sie operacjami logicznymi na bryłach to w otworze wstawiasz prostopadłościan i dajesz Suma Bólu (Boola ;) ) a później korzystasz z takiej fajnej zakawki jak "merge two coplanar faces" albo "merge all coplanar faces". nie działa to tylko na zakrzywionych powierzchniach.
proste?

RADIUS77

  • Gość
Odp: Jak załatać dziurę w bryle nie pozostawiając po niej śladu
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Grudzień 2010, godz.22:32 »
Piszesz: " później korzystasz z takiej fajnej zakawki jak "merge two coplanar faces" albo "merge all coplanar faces". nie działa to tylko na zakrzywionych powierzchniach.
proste?

Mam polskojęzyczne Rhino : może jakiś print screen gdzie leżą te funkcje o których piszesz?

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: Jak załatać dziurę w bryle nie pozostawiając po niej śladu
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Grudzień 2010, godz.00:24 »
proszę

RADIUS77

  • Gość
Odp: Jak załatać dziurę w bryle nie pozostawiając po niej śladu
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Grudzień 2010, godz.22:48 »


Dzieki Kruk

W innej lokalizacji na tym forum znalazłem temat pokrewny z moim powyższym pytaniem  i ciekawą podpowiedź Jarka,
poniżej link:
http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,1271.0.html