Zaloguj się lub zarejestruj. 22 Listopad 2024, godz.00:02

Autor Wątek: normal mapy  (Przeczytany 3231 razy)

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
normal mapy
« dnia: 13 Marzec 2010, godz.22:53 »
Zna się tu ktoś na normalach?
Pytanie natury wręcz banalnej, ale że ja średnio oblatany jestem...

Czy jeśli zrobię z jakiegoś obrazka/tekstury normal mapę, używając do tego np. plugin nvidii do ps'a, da się później jakoś 'scalić' oryginalny obrazek i normal mapę, by otrzymać jeden plik z efektami 'pseudo 3d'?

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: normal mapy
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Marzec 2010, godz.11:41 »
W jakim silniku renderującym?

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: normal mapy
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Marzec 2010, godz.11:58 »
Właśnie rzecz w tym satrab, że to nie ma być w żadnym silniku ;) Nie chce tego kłaść na model, a wykorzystać w 2d... Ciekaw jestem czy to jest w ogóle możliwe, czy da się połączyć oryginalną teksturę i normala by finalnie uzyskać coś w stylu pierwotnej tekstury, ale z widocznymi efektami 'pseudo 3d'; można zawsze narysować sobie teksturkę, dodać fazowania, płąskorzeźbę etc. i trochę ją tym uplastycznić, ale ciekaw jestem czy da radę zastąpić to normal mapą :)

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: normal mapy
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Marzec 2010, godz.21:38 »
Pewnie się w da to w PSie jakoś zrobić, najlepiej z jakimś pluginem do tworzenia tekstur, ale jednak najszybciej efekt byś uzyskał renderując teksturę na bazie normal mapy i użycia efektu końcowego jako zwykłej mapy ;)
« Ostatnia zmiana: 14 Marzec 2010, godz.23:05 wysłana przez satrab »

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: normal mapy
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Marzec 2010, godz.09:40 »
Hmm, nie głupi pomysł, nie pomyślałem o tym od tej strony :) Będzie trzeba oblukać... pytanie jeszcze - czy da się to zrobić na standardowym silniku rhino, czy coś z większym wykopem będzie niezbędne?
A może ktoś kumaty w ps'ie wie jak scalić normal mapę z org. teksturą?