Zaloguj się lub zarejestruj. 03 Czerwiec 2024, godz.07:08

Autor Wątek: pliki MATRIAL  (Przeczytany 3625 razy)

Offline Yoo-Goo

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Reputacja na forum: +0/-0
pliki MATRIAL
« dnia: 12 Grudzień 2009, godz.17:28 »
Ściagnąłem ze strony nXt pliki podstawowych materiałów do textur i renderingu. Komputer mówi mi, że są to plki typu "material" i nie mogę ich otworzyć. Jak to zrobić?

botak

  • Gość
Odp: pliki MATRIAL
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Grudzień 2009, godz.17:53 »
a co to jest nXt?
jakie rozszerzenie ma ten plik?
jaki silnik renderujący posiadasz?

Offline Yoo-Goo

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: pliki MATERIAL
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Grudzień 2009, godz.17:30 »
 nXt jest to strona, której pełny tytuł brzmi: nxt Design with the lights on.adres tej strony znalazłem właśnie na forum.Jest tam między innymi do pobrania Flamingo do Rhino 4 oraz wspomniane pliki materiałowo texturowe maja one rozszerzenie ASPX( szczerze mówiąc nic mi to nie mówi) . Mój silnik renderujący to podstawowy silnik Rhino4 a obecnie także ściągnięte właśnie Flamingo. Próbując otworzyć te pliki nie natknąłem się na pytanie jakiego programu do tego użyć, co mogłoby sugerować, że właśnie Rhino lub Flamingo( ściągniete Flamingo ładnie zaimplementowało sie w Rhino)I niestety pliki mam u siebie i bardzo na nie liczyłem ale narazie przynajmniej bezużyteczne. ???














rhino4

Offline bTree

  • Moderator
  • Członek forum
  • *****
  • Wiadomości: 145
  • Reputacja na forum: +45/-0
Odp: pliki MATRIAL
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Grudzień 2009, godz.22:41 »
Witam,

tematy związane z renderowaniem proszę wpisywać w odpowiednich tematach forum.
nXt to renderer przypominający Accurendera http://nxt.accurender.com/
Żeby używać plików tekstur/materiałów dla nXt, trzeba go najpierw zainstalować.
Chyba, że chodzi o linki do plików, a nie same pliki.
Podaj może link do strony, żeby można było sprawdzić.

pozdrawiam,
bTree


Offline Yoo-Goo

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: pliki MATRIAL
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Grudzień 2009, godz.09:15 »
http://nxt.accurender.com/files/folders/rhinonxt/default.aspx  To jest własnie strona , na której jest do ściągnięcia między innymi Flamingo nxt oraz wspomniane pliki materiałowe Wczoraj siedziałem dość długo studjując działanie Flamingo nxt. Może nie do końca poznałem go jeszcze ale oceniam go raczej nisko średnio. Aczkolwiek myślę ,że tlpliki materiałowe powinienem móc użyć niezależnie od " Flamingo nxt" poprostu w renderze Rhino.Ale właśnie z tym mam kłopot.
Pzdr.
Józek. :-\

Offline kruk

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 634
  • Reputacja na forum: +113/-0
Odp: pliki MATRIAL
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Grudzień 2009, godz.09:23 »
silnik rhino to silnik rhino i koniec. flamingo (accurender) nXt to coś całkiem nowego i jeśli sie nie opiera na mechanice starego flaminga to prawie na pewno nie poleci bez swojej własnej instalki. jeśli jesteś w stanie wybebeszyć plik materiałowy wtedy można próbować przenieść część jego skladników do silnika wbudowanego rhino. lecz w to wątpię :(

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: pliki MATRIAL
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Grudzień 2009, godz.23:27 »
taaa .. nxt fajne by było 5 lat temu...ale zobaczymy co z tego się urodzi...

Offline Yoo-Goo

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 27
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: pliki MATRIAL
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Grudzień 2009, godz.21:53 »
Po paru próbach otworzyłem w końcu te pliki materiałowe. Niestety otwierają się tylko w Flamingo, a miałem nadzieję, że otworzę je także w renderze Rhino. Poćwiczę teraz trochę to Flamingo.Sam jestem ciekaw jak mi to pójdzie.Dziękuję za komentarze i sugestie.
Józek