Pojawił się nowy silnik do renderowania dla Rhino - na razie w wersji beta.
Wypuściła go firma Virtualshape.
Niby ma to być "Realtime Render"
Informację tą przeczytałem na stronach newsowych Mcneel'a.
Bardzo się oczywiście od razu napaliłem na jego testowanie.
Zarejestrowałem się, pobrałem program i go zainstalowałem.
Po skonczonej instalacji dostajemy pasek (niestety tylko w "duzym" rozmiarze, więc do malego srednio pasuje), i zakładkę w górnym pasku menu.
Po aktywacji pojawia się jeszcze zakładka z opcjami po lewej.
Jak to "realtime" efekty "renderowania" mamy normalnie w okienku
Do ustawienia mamy mapę otoczenia z 3 rodzajami mapowania,
Mapę możemy obracać, ustalać poziom "ziemi" itp
W materiałach same podstawowe opcje:
reflection, transparency, refraction, shininess
Ale do sedna:
Silnik jest baaaardzo ubogi, generalnie trzeba sie naklikać, żeby sobie to poustawiać a efekty sa takie sobie.
Wydaje mi się, że lepszy efekt można uzyskać za pomocą RhinoRender w WIP5
Chyba Panowie, troszkę przyspali... Taki silnik miałby rację bytu na początku powstawania wersji Rhino 4.
Oczywiście jest to pierwsza wersja beta i wiele sie jeszcze mozna pozmieniac, ale to co pokazuja na poczatku niezbyt zacheca...
Tutaj mozna sobie to pobrac i ocenic samemu: (trzeba sie zarejestrowac)
http://www.virtualshape.com/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=12&Itemid=15&lang=en