Zaloguj się lub zarejestruj. 22 Listopad 2024, godz.05:16

Autor Wątek: mapowanie tekstur  (Przeczytany 3460 razy)

troya

  • Gość
mapowanie tekstur
« dnia: 03 Październik 2009, godz.09:10 »
Mam następujące pytanie. Załóżmy że mamy stworzony obiekt - prostopadłościan (np. drewniana deska) i na każdą ścianę chcemy zmapowac inna teksture - czy ktoś może powiedzieć jak to zrobic, bez konieczność zamiany obiektu na mesh. Oczywiscie sciany prostopadłościanu nie są tej samej wielkość, dlatego jako przykład podałem drewnianą deskę. Rozszerzając to pytanie, czy możemy w Rhino mapować tekstury na pojedyncze powierzchnie (surface) obiektu?

botak

  • Gość
Odp: mapowanie tekstur
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Październik 2009, godz.13:04 »
Najprościej rozbić prostopadloscian na poszczegolne powierzchnie i kazdej nadac mapowanie "planar".

A najlepiej było by nadać desce mapowanie "Box" z opcją "Texture Space" - "Single" i przygotować sobie odpowiednią teksturę

troya

  • Gość
Odp: mapowanie tekstur
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Październik 2009, godz.13:48 »
Własnie rozbijania wolałbym uniknąć.

Jeśli chodzi o drugą propozycje - dokładnie zbiega się z tym co myśle to znaczy:
- mapowanie "Box" z opcją "Texture Space" - "Single" zreszta również "Divided"
tylko pytanie jeśli mamy różną długość, szerokość i głębokość (czyli "nasz" prostopadłościan) obiektu - według jakiego schematu przygotować teksture (widziałem w manualu Rhino taka teksture dla "texture space" - "divided" dla sześcianu - co jest prostrze bo długość=szerokość=głębokość). Jest darmowa aplikacja UVMapper do przygotowania tekstur (ale dla obiektów mesh).

Jeśli macie jakiś przykład byłbym wdzięczny.