Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

ROZSZERZENIA I PROGRAMY WSPOMAGAJĄCE RHINO => Clayoo czyli Subdivion Surfaces w NURBS => Wątek zaczęty przez: model123d w 14 Styczeń 2018, godz.15:43

Tytuł: Czy ktoś używa Clayoo ?
Wiadomość wysłana przez: model123d w 14 Styczeń 2018, godz.15:43
Halo, halo ! Jest tu kto :)
W zasadzie pytanie zawarłem w temacie.
Czy ktoś z użytkowników Rhino ma jakieś doświadczenia z Clayoo 2/2.5 ?
Korci mnie sculpting itp ale czy w Rhino z udziałem Clayoo da się coś koncepcyjnie podrzeźbić ?
Tytuł: Odp: Czy ktoś używa Clayoo ?
Wiadomość wysłana przez: sterowiec w 15 Styczeń 2018, godz.16:00
Clayoo nie polecam, zbyt toporne. Lepszy T-Splines, którego wtyczkę do Rhino można pobrać i korzystać za darmo (wersja edu)
Ale najlepszy moim zdaniem jest Blender do takich rzeczy.
Tytuł: Odp: Czy ktoś używa Clayoo ?
Wiadomość wysłana przez: model123d w 15 Styczeń 2018, godz.17:02
Tak podejrzewałem. Może się mylę ale nawet vtutki producenta clayoo chyba zdradzają toporność clayo - widać klatkowanie tutoriala ( może to wina recordera - nie wiem ). I jeszcze co mnie może dotyczyć moja NVIDIA Quadro 5010m a clayoo zastrzega że te karty nie współpracują z clayoo.
Zainwestowalem w R5 ale brakuje mi czegoś do rzeźbienia ornamentów. Sculpt + SubD by się przydało - stąd nadzieje na clayoo.

Od paru miesięcy błądzę po softach (skrajnie różnych jeden od drugiego), wściekam się bo najprostsze operacje (mychą) w kolejnych programach mają "poprzestawiane" klawisze. Blender nie wątpię że ma potencjał (dla tych co go poznają dogłębnie) ale w elementarnych operacjach w moim odczuciu blender osiągnął "mistrzostwo świata" w odróżnieniu się od konkurencji.
Trochę porzeźbiłem w Blenderze ale potem myślałem o retopologii... ale tu niestety. Może dałbym radę tylko te moje inne (CAD)nawyki w stosunku do tego czego oczekuje Blender mnie pokonały. Po jakimś czasie spróbowałem wrócić do Blendera i znów ściana - snapowanie: czarna magia.
Wróciłem do TSplines ale nie po raz pierwszy przekonałem się że przy siatce z kilku tysięcy polygonów przełączanie tsSmoothToggle daje się odczuć pewną zwłokę czyli nie jest tak błyskawiczne jak w Blenderze.
W R6 jest już SubD ale zdaje się to bilet w jedną stronę: siatkę wygładzi ale czegoś takiego jak tsSmoothToggle chyba nie ma ?
Tytuł: Odp: Czy ktoś używa Clayoo ?
Wiadomość wysłana przez: skalanya w 02 Luty 2018, godz.15:19
Rhino 6 subdivision grasshopper +wavebird.
Może to:
https://youtu.be/1r5QGdiCvls
Tytuł: Odp: Czy ktoś używa Clayoo ?
Wiadomość wysłana przez: model123d w 02 Luty 2018, godz.19:12
OK, dziękuję.
SubD z tego co piszą na centralnym forum będzie bardziej przyjazne bodajże w Rhino 7 - co przekładając na McNeel'owe tempo rozwoju rhinoceros oznacza za kilka lat :)