Witam
Przedstawiam krótki samouczek z modelowania wkrętaków :) .
Podstawowe umiejętności to minimalna znajomość obsługi Rhinoceros.
-----------------------------------------------------------------------------------
Podstawą modelowania będzie krzywa zarysu modelu. Wymodelowanie jej nie stanowi żadnego problemu .
(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=418.0;attach=5568;image)
Po wymodelowaniu krzywej tworzymy powierzchnię obrotową. W ten sposób otrzymujemy podstawę śrubokrętu.
(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=418.0;attach=5570;image)
(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=418.0;attach=5572;image)
Następnym krokiem jest wymodelowanie uchwytu. Wystarczy zrobić odpowiednie wycięcia. Tworzymy okrąg, który wyciągamy ( Powierzchnia - Wyciągnij Krzywą - Prosto ).
(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=418.0;attach=5574;image)
(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=418.0;attach=5576;image)
Po odpowiednim ustawieniu powierzchni względem trzonu wkrętaka, należy powielić do wymaganej ilości 6 sztuk. Korzystamy z polecenia Przekształć - Szyk - Wzdłuż Krzywej.
(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=418.0;attach=5578;image)
(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=418.0;attach=5580;image)
Wycięcia wykonujemy wykorzystując polecenie Różnica Boole'a.
(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=418.0;attach=5582;image)
Pierwszą wskazaną powierzchnią jest rękojeść śrubokrętu, drugą nasze 6 sztuk powierzchni.
(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=418.0;attach=5584;image)
(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=418.0;attach=5586;image)
Końcówka mimo swojego wyglądu jest banalna (choć dużo czasu zajęło mnie wykombinowanie tego sposobu). Tworzymy płaska powierzchnię, posłuży do wymodelowania.
(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=418.0;attach=5590;image)
(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=418.0;attach=5592;image)
Mając ten element przygotowany, musimy go odpowiednio ustawić i zdublować poleceniem Lustro.
(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=418.0;attach=5594;image)
Wykorzystujemy polecenie Część wspólna Boole'a do wymodelowania końcówki. Efektem jest śliczna część robocza śrubokrętu.
(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=418.0;attach=5596;image)
(http://forum.rhino3d.pl/index.php?action=dlattach;topic=418.0;attach=5598;image)