Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Podstawy dla początkujących => Wątek zaczęty przez: Szampan w 14 Grudzień 2012, godz.23:04

Tytuł: krzywa powierzchnia po trymowaniu
Wiadomość wysłana przez: Szampan w 14 Grudzień 2012, godz.23:04
1. Modeluję szybowiec Mucha i walczę ze statecznikiem pionowym. Problem widać na potrójnym obrazku. 
Rzutowałem krzywą na powierzchnię statecznika i dociąłem trimem. Krawędź wydaje się ok, ale powierzchnia przy tym wcięciu w czerwonym kółku postanowiła się pogiąć.

Czym to jest spowodowane?
(http://)

2. sweep2 daje takie efekt jak na pojedynczym obrazku. Jak zapanować nad tym wybrzuszeniem (czyli pozbyć się)?

Niedawno zacząłem przygodę z Rhino, więc póki co piszę w podstawach i nie zakładam WIPa, bo nie wiem co z tego wyjdzie:)

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: krzywa powierzchnia po trymowaniu
Wiadomość wysłana przez: skalanya w 05 Styczeń 2013, godz.16:20
Może to być problem z wyświetlaniem grafiki. Daj w Opcjach-> Siatka-> Smooth & slower

Pozdrawiam
Andrzej
Tytuł: Odp: krzywa powierzchnia po trymowaniu
Wiadomość wysłana przez: Szampan w 05 Styczeń 2013, godz.16:33
od tego zacząłem :) niestety nie to
Tytuł: Odp: krzywa powierzchnia po trymowaniu
Wiadomość wysłana przez: sea__ w 07 Styczeń 2013, godz.11:32
Witam
Proponuje przeprowadzić analizę krzywych tworzących powierzchnię. Miałem coś podobnego ,winą były niewielkie nierówności krzywych i . Może wrzuć ten kawałek jako plik na forum i sprawdzimy co się dzieje.
Pozdrawiam