Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Tutoriale i lekcje Rhinoceros z sieci => Wątek zaczęty przez: flaber14 w 13 Listopad 2015, godz.21:44

Tytuł: Tutek o projektowaniu postaci - macie cos takiego?
Wiadomość wysłana przez: flaber14 w 13 Listopad 2015, godz.21:44
Witam

Chciałbym poprosić o podesłanie linków gdzie jest wyjaśnione w przystępny sposób jak zaprojektować jakąś postać, czy to człowieka czy postać z bajki korzystając tylko ze zdjęcia lub innej grafiki.

Wiecie gdzie można b tego poszukać?
Tytuł: Odp: Tutek o projektowaniu postaci - macie cos takiego?
Wiadomość wysłana przez: sterowiec w 14 Listopad 2015, godz.08:55
Chcesz robić model człowieka w Rhino?
Tytuł: Odp: Tutek o projektowaniu postaci - macie cos takiego?
Wiadomość wysłana przez: flaber14 w 14 Listopad 2015, godz.11:52
Tak, czyżbym czegoś nie wiedział?
Tytuł: Odp: Tutek o projektowaniu postaci - macie cos takiego?
Wiadomość wysłana przez: sterowiec w 14 Listopad 2015, godz.12:40
Rhino raczej się do takich projektów nie nadaje. Lepiej to robić w mesh modelerze.
Tytuł: Odp: Tutek o projektowaniu postaci - macie cos takiego?
Wiadomość wysłana przez: flaber14 w 14 Listopad 2015, godz.15:13
czułem że coś jest na rzeczy, gdyż nie znalazłem żadnych tutków z modelowaniem postaci:(
dzięki za pomoc

A tak z innej beczki. Bo widzę że zaczynam mieć poważne braki. Gdzie mogę się dokształcić na temat modelowania, chodzi mi bardziej jaki program do czego jest bardziej przydatny. BO tak jak widzę Rhino obsługuje tematy bardziej inżynieryjno-konstrukcyjne, AUTOCAD chyba też. C4D?

Szczerze mówiąc nie rozumiem tego jak ktoś do mnie mowie to są nurbsy, to meshe a to coś tam jeszcze. Co i kiedy powinno się używać i co do czego bardziej pasuje jeśli chodzi o projektowanie na przykład architektury a postaci? Co jest łatwiejsza a co trudniejsze?
Tytuł: Odp: Tutek o projektowaniu postaci - macie cos takiego?
Wiadomość wysłana przez: WIKTOR w 16 Listopad 2015, godz.10:38
W Rhino można wymodelować postać, ale ten program nie do tego służy. Oczywiście z odpowiednim dodatkiem np. T-Splines będzie to tak samo łatwe jak w Blednerze czy 3D Studio Max. Jak chcesz zrobić postać to polecam właśnie Blendera albo Maxa, a dodatkowo Z-Brush.
Nurbsy są bardziej pod zastosowania inżynieryjne, a modelowanie na polygonach nadają się do tworzenia organiki i innych kształtów gdzie nie są istotne super dokładne i regularne powierzchnie - to tak najprościej.
Tytuł: Odp: Tutek o projektowaniu postaci - macie cos takiego?
Wiadomość wysłana przez: skalanya w 16 Listopad 2015, godz.20:26
Witam
Z- Brush polecam na początek.
Maya jeszcze do animacji i modelowania postaci i animacji jest używana.
Tytuł: Odp: Tutek o projektowaniu postaci - macie cos takiego?
Wiadomość wysłana przez: rafaelo223we w 03 Maj 2018, godz.13:11
Bardzo ciekawe informacje z tego wątku się dowiedziałem i na pewno skorzystam z nich

________________________________________
sejfy (http://www.e-sejfy.pl/)
Tytuł: Odp: Tutek o projektowaniu postaci - macie cos takiego?
Wiadomość wysłana przez: sedindo w 11 Wrzesień 2018, godz.11:15
Zdecydowanie modelowanie postaci to nie jest kwestia, którą powinno się zajmować za pomocą Rhino. Sam takie rzeczy robię w Blenderze i bardzo sobie chwalę.