Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Podstawy dla początkujących => Wątek zaczęty przez: maniac w 13 Maj 2017, godz.22:07

Tytuł: T-splines projekt
Wiadomość wysłana przez: maniac w 13 Maj 2017, godz.22:07
Witam, jako, że jest to mój pierwszy post na forum pragnę się przywitać. Mój problem polega na tym, że chciałem zacząć dosyć ambitny chyba jak dla mnie na tym etapie projekt joysticka zrobionego przez siebie. Problem polega na tym, że do tej pory pracowałem tylko w środowisku CAD, głównie części mechaniczne i chciałem dzisiaj wykonać model za pomocą t-splines na razie w Fusion 360 ale średnio mi to wychodziło ponieważ gdy robiłem bryłę w jednym rzucie to w drugim rzucie wychodziły mi bzdury z którymi już sobie nie poradziłem. Zwyczajnie bryła zamiast nabierać kształtu zaczęła się "rozsypywać". Spędziłem na tym jeden dzień i doszedłem do wniosku, że nie wiem tak na prawdę jak się za to zabrać. Przejrzałem kilka tutoriali i zacząłem rzeźbić samemu ale bez rezultatu. Dlaczego piszę ten temat na forum Rhino, ponieważ zawsze chciałem się nauczyć modelować w 3d na początek w Rhino, a z czasem może coś więcej. Wracając do problemu, docelowym modelem miała być rękojeść oraz przepustnica od samolotu F-35, próbowałem też zamodelować rękojeść od F-16/A-10 niby kształt mniej skomplikowany, jednak poległem. Prosiłbym o jakieś wskazówki, może lepiej wykonać ten model z wykorzystaniem powierzchni ?
Tytuł: Odp: T-splines projekt
Wiadomość wysłana przez: WIKTOR w 23 Maj 2017, godz.20:15
Aby dobrze modelować za pomocą T-Splines należy znać modelowanie za pomocą Poly'gonów (np. Blender czy 3D Max). Na takich zasadach działa T-Splines tylko tworzy docelowo siatki NURBS po konwersji. To jest całkiem "inna bajka" niż modelowanie systemem CAD za pomocą Nurbs'ów.