Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Podstawy dla początkujących => Wątek zaczęty przez: afrykanerr w 21 Grudzień 2015, godz.21:58

Tytuł: Problem z łatą i łączeniem powierzchni
Wiadomość wysłana przez: afrykanerr w 21 Grudzień 2015, godz.21:58
Witam Wszystkich Forumowiczów
To mój pierwszy post na tym zacnym forum, dlatego proszę o wyrozumiałość ;). W ramach noworocznych postanowień, postawiłem sobie za cel, poznanie Rhino w stopniu umożliwiającym mi realizacje kilku dawno jak i niedawno wymyślonych projektów. Niby coś tam klikałem ale zawsze brakowało czasu na w miarę dogłębne poznanie możliwości tego wypasionego w przeróżne opcje programu. Tutków mam od groma, zakasałem rękawy, do dzieła :)

Próbuje wymodelować kostkę lodu. Obrysy prostopadłościanu zrobione krzywymi, zaznaczam cztery z nich, łącze, potem opcja łata i tak z każdą z sześciu powierzchni. Jednak jak widać na modelu ( Rh 4 R9 ) przycinanie łat nie działa w każdym przypadku. Czy to z powodu, że krzywe są zbyt "frywolne" a przy prostszych nie było by problemu ? Również łączenie poszczególnych powierzchni nie działa... Zakładam, że powodem są wcześniej wspomniane krzywe.

Pozdrawiam
afro
Tytuł: Odp: Problem z łatą i łączeniem powierzchni
Wiadomość wysłana przez: HAV w 22 Grudzień 2015, godz.10:51
Powodem są raczej ustawienia Patch (Łaty) i sam fakt, że Patch nie idzie dokładnie po krzywych, a trochę od nich miejscami odbiega. Dlatego nie możesz ich później przycinać krzywymi i łączyć poszczególnych powierzchni.
Zamiast Patch spróbuj np. Sweep 2 rails lub komendą ! _Sweep2.
Druga opcja - Cage i CageEdit - wrysowujesz sześcian -> klatkę wokół niego (Cage) -> modyfikujesz sześcian wedle uznania przy pomocy CageEdit. Im więcej ustawisz punktów kontrolnych w Cage, tym większe masz pole manewru przy edycji sześcianu.
Tytuł: Odp: Problem z łatą i łączeniem powierzchni
Wiadomość wysłana przez: vv3k4i w 22 Grudzień 2015, godz.16:14
Można tez w ustawieniach zmienić tolerancję modelowania, na przykład na 1 mm, tylko to jest najgorsze rozwiązanie. Najlepszym jest zawsze precyzyjne modelowanie. Myślę, że cage edit na prostopadłościanie sprawdzi się najlepiej w tym przypadku.
Tytuł: Odp: Problem z łatą i łączeniem powierzchni
Wiadomość wysłana przez: afrykanerr w 26 Grudzień 2015, godz.23:38
Dzięki Panowie
Zmieniłem podejście. Zacznę ab owo. Poznam podstawy na początek, bo irytuje mnie brak ich znajomości. Zebrałem spory zapas tutków

# Essential Training - Lynda.com
# Tutorial - Advanced_Rhino_Techniques
# Tutorial - VTC Course
# Tutorial - JT Rings
# Plus masa materiału z YT.

Trochę trudno się przestawić z softu z którym mam na co dzień do czynienia ( Inventor, Geomatic Design/Allibre). Z jednej strony precyzja a w Rhino jak klikniesz to i tak wygeneruje "coś tam". Chylę czoła dla Was, że ogarniacie technikę i mnogość ikon z których każda ma swoje ukryte funkcje. Nie wspomnieć o plug-in'ach :D

Siedziałem cały wieczór nad tutkiem z YT, moja połówka nazwała to "Lornetka dla pirata" :D 
Tytuł: Odp: Problem z łatą i łączeniem powierzchni
Wiadomość wysłana przez: HAV w 28 Grudzień 2015, godz.00:02
Do podstaw idealny jest Rhino Training Manual - na prostych modelach uczy podstaw i często używanych komend ;)

A model całkiem sympatyczny i wcale nie prosty, jak na początek ;)