Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

ŚWIAT DOOKOŁA RHINOCEROS, CZYLI TEMATY INNE => Sprzęt komputerowy do grafiki i projektowania => Wątek zaczęty przez: istowski w 12 Luty 2013, godz.12:06

Tytuł: Stacja robocza licząca przez GPU ?
Wiadomość wysłana przez: istowski w 12 Luty 2013, godz.12:06
Witam,

Czy mógłby mi ktoś doradzić na co mam patrzeć przy wyborze podzespołów do stacji roboczej, na której zainstaluję Rhino 4 albo Rhino 5 + Vray'a (wersja rhino zależy od ilości środków jakie mi zostaną). Na co mam zwrócić uwagę. ( ilość rdzeni czy raczej moc obliczeniową) jaka grafika? czy Xeon czy raczej i7?
Planuję wydać około 8000 na stację z monitorem( monitor do 2000 góra)


Słyszałem o czymś takim jaki CUDA (technologia bazująca na OpenCL ) opracowanym przez nVidie, która pozwala renderować sceny wykorzystując moc kart graficznych. Czy jest jakiś silnik renderujący do rhino wykorzystujący tą technologię? ( podzwoniłem po dystrybutorach ale niestety Vray tego nie obsługuje)

Proszę o pomoc i pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Stacja robocza licząca przez GPU ?
Wiadomość wysłana przez: Robertos w 14 Luty 2013, godz.10:00
Witam,

Za 8k można całkiem sensowny sprzęcik skonfigurować. Na twoim miejscu nie żałowałbym na RAM. Za tą cenę to raczej któryś z mocniejszych i7. Jeśli chodzi o rendering na GPU nie mam doświadczenia. Z obecnych na rynku silników dla Rhino napewno FryRender liczy na GPU ale nie testowałem go. Jak znajdę czas to nadrobię zaległości bo wrażenie robi niezłe. Vray ma moduł RT ale w Rhino i tak działa tylko i wyłącznie na CPU. Jeśli chodzi o CUDA to chyba teraz każda obecnie produkowana karta nVidia ją posiada. Zwróć uwagę na ilość rdzeni karty bo to ma najwiekszy wpływ na wydajność karty. Z tego powodu u siebie wybrałem GTX560 Ti. Jak dla mnie miała najlepszy stosunek ceny do wydajności, a niestety na Quadro mnie nie było stać. Jeśli chodzi o Rhino to celuj od razu w Rhino 5 z kilku powodów: brak ograniczenia RAM'u dla wersji 64 bit co jest bardzo istotne przy dużych renderach (ver 32bit wykorzystuje max 3,2 GB na proces i nie ma znaczenia że RAM'u masz w kompie więcej), programiści przestają już powoli pisać plug-in'y na ver 4, jest dużo lepszy  8).

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Stacja robocza licząca przez GPU ?
Wiadomość wysłana przez: istowski w 14 Luty 2013, godz.22:37
Dzięki wielkie ! Do tej pory pracowałem przez dwa lata na macu, a rendery robiłem na PC. Ale w końcu czas kupić jakiś sprzęcik. A co do monitora masz jakieś sugestie?
Tytuł: Odp: Stacja robocza licząca przez GPU ?
Wiadomość wysłana przez: skalanya w 14 Luty 2013, godz.23:06
Witam

Odnosnie monitora to słyszłem klka opini:
Ludzie pracujący na Cadach czasami preferują stare proporcje momitorów bo dzisiejsze panoramiczne monitory za bardzo spłaszczają powierzchnię roboczą. Dodaj jeszcze pasek poleceń ikonki na górze i dole i masz płaską przestrzeń do pracy. Bardziej to widać na laptopach. Jak mały ekran np 15 cali to powierzchnia robocza po odjęciu pasków robi się 14 cali. Podziel to jeszcze przez 4 rzutnie to już całkiem porażka.
Jeśli do stacjonarki to bym brał jak największy i tyle :) albo pracował na dwóch w rhino to działa bardzo dobrze.
Tytuł: Odp: Stacja robocza licząca przez GPU ?
Wiadomość wysłana przez: Robertos w 15 Luty 2013, godz.09:36
Jeśli chodzi o proporcje ekranu to tak ekrany HD bądź FullHD są trochę za płaskie. Najlepsze są w proporcjach 16:10 i na takich pracuję już od kilku lat (24 cale, 1920x1200). Jak przyzwyczaiłem się do takiego w pracy to szybko zakupiłem sobie taki sam do domu bo 22 calowa Iiyama CRT zaczęła mnie denerwować  ;). Takich monitorów na rynku jest trochę i jest w czym wybierać.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Stacja robocza licząca przez GPU ?
Wiadomość wysłana przez: istowski w 15 Luty 2013, godz.09:54
Świetnie ! :) Dzięki wielkie też myślałem o 24", do tej pory pracowałem na 13" macu ;) ale podpinałem go pod 19" Flatrona LG. Ale i tak było trochę mało miejsca. :)