Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

ROZSZERZENIA I PROGRAMY WSPOMAGAJĄCE RHINO => Programy wspomagające pracę Rhinoceros => Wątek zaczęty przez: Odyniec w 26 Marzec 2010, godz.11:48

Tytuł: [darmowa książka] Podstawy projektowania modeli kartonowych w Blenderze (j. ang)
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 26 Marzec 2010, godz.11:48
Mam bardzo dobrą wiadomość dla tych, którzy pragną zacząć projektować modele w Blenderze (zanim przerzucą się na Rhino 3D oczywiście (:-D).
Otóż całkiem niedawno (kilka godzin temu w zasadzie) ukazała się całkowicie darmowa i świetna książka dla początkujących dotycząca właśnie projektowania w Blenderze modeli kartonowych. Pozycję oceniam bardzo wysoko ze względu na wyjaśnienie w niej wielu podstawowych kwestii, dołączone pliki źródłowe a nawet skrypty i całe mnóstwo praktycznych porad. Czyta się to wyśmienicie.
Autorem jest David Guzmán. Nie zapominajmy podziękować autorowi za jego pracę.
Zainteresowanych odsyłam pod ten (http://pixeloz.deviantart.com/art/Free-Paper-Model-Design-E-Book-158441085) adres.

Pozdrowienia wszystkim
Tytuł: Odp: [darmowa książka] Podstawy projektowania modeli kartonowych w Blenderze (j. ang)
Wiadomość wysłana przez: Wojciech Cięciwa w 26 Marzec 2010, godz.19:25
Odyniec,
Właśnie znowu podskoczyły "akcje" Blendera :)
Blender ma jedną - GIGANTYCZNĄ - zaletę nad Rhino :

Blender jest pod Linuksa - Rhino - NIE.
Tytuł: Odp: [darmowa książka] Podstawy projektowania modeli kartonowych w Blenderze (j. ang)
Wiadomość wysłana przez: satrab w 26 Marzec 2010, godz.20:41
Dzięki za link adminie.

a co do linuksa to pełna nazwa Rhino to "Rhinoceros - Nurbs Modeling For Windows" i to wiele wyjaśnia :)
Tytuł: Odp: [darmowa książka] Podstawy projektowania modeli kartonowych w Blenderze (j. ang)
Wiadomość wysłana przez: Odyniec w 30 Marzec 2010, godz.09:23
Cieciwa - niedługo Rhino będzie pod najbardziej ludzki z Linuxów - Mac OS

A gigantyczna zaleta dla jednych, to wada dla innych. Wystarczy spojrzeć na zagmatwanie, chaotyczność, nieścisłości i stopień skomplikowania (nie piszę już nawet o trudności w szybkim opanowaniu) interfejsu użytkownika aplikacji multiplatformowych, takich jak Blender, choć i na tym polu bywają chlubne wyjątki (np. Inkscape).
A jednak Blender według mnie jest dziś jednym z najlepszych aplikacji do użytkowej grafiki 3D i animacji, nie jest jednak w najmniejszym nawet stopniu programem do projektowania, jakakolwiek więc choćby próba nawet porównywania Rhino i Blendera (choćby z racji występowania pod daną platformę) z góry skazana jest na porażkę. Programy te za to świetnie się uzupełniają, z czego często korzystam.