Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Teksturowanie i oświetlenie w wersji podstawowej Rhinoceros => Wątek zaczęty przez: suleq w 15 Październik 2008, godz.11:01

Tytuł: Nakładanie tekstury na część powierzchni
Wiadomość wysłana przez: suleq w 15 Październik 2008, godz.11:01
Witajcie,

Mam taki problem, chcę nałożyć teksturę na część kubka, wydzieliłem sobie powierzchnię na kubku którą chcę "pokolorować", ale gdy renderuję wygląda to jak poniżej (takie jakby przenikanie powierzchni kubka i powierzchni z teksturą". W jaki sposób umieścić teksturę na części, by była ona jednolita?

Z góry dziękuję za pomoc.
Tytuł: Odp: Nakładanie tekstury na część powierzchni
Wiadomość wysłana przez: satrab w 15 Październik 2008, godz.12:14
Powierzchnia kubka i ta Twoja wydzielona powierzchnia, mają dokładnie takie samie położenie, więc wygląda to jak wygląda.
Najprościej będzie przesunąć do przodu powierzchnie pokolorowaną minimalnie. Po takim zabiegu w czasie renderownia powinno wyglądać ok, bo "na żywo" w rzutni mogą być dalej przekłamania i przenikania powierzchni.
Tytuł: Odp: Nakładanie tekstury na część powierzchni
Wiadomość wysłana przez: suleq w 15 Październik 2008, godz.20:22
No i można też inaczej, zamiast nakładać nową powierzchnię, wydzielić powierzchnię z bryły i tam nałożyć teksturę.

Efekt wyszedł taki, dzięki za pomoc.