Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D
RHINOCEROS => Teksturowanie i oświetlenie w wersji podstawowej Rhinoceros => Wątek zaczęty przez: stasiu w 16 Październik 2008, godz.20:59
-
witam
dopiero niedawno nauczyłem się podstaw rhinocerosa, a już rzucono mnie na głęboką wodę (a przynajmniej tak mi się wydaje :-) )
mam zrobić szklaną figurkę. sama figurka jest prosta, uporałem się z tym w paręnaście minut
ale mam 2 problemy:
- pierwszy, mniejszy, chcę na nią wkleić obrazek
wiem, jak to zrobić, problem w tym, że obrazek mam w jpgu, a rhino mi tego nie chce wrzucić
natomiast jak otwieram np w Photoshopie i zapisuję w innym formacie, to zwykle pisze, że nie może zaimportować, a w najlepszym przypadku wyrzuca mi na ekranie kreskę
- drugi, większy, szkło
nie potrafię uzyskać efektu szkła. z silników renderujących mam tylko zwykły rhino i pingwina
będę bardzo wdzięczny za pomoc
pozdrawiam
-
wydaje mi się, że masz problem...
pingwin daje efekt rysunku (przynajmniej Pingwin v1) więc do szklanych figurek nadaje sie słabo, no chyba, że chodzi wyłącznie o formę szkicu a nie o fotorealistyczny render. grzebiąc w opcjach pierwszego pingwina nie napotkałem niczego co by nawet sugerowało przeźroczystości materiału (ale jestem zmęczony po całym dniu i chyba przeziębiony więc mogę sie mylić ;) ).
niestety nie znam gołego RhinoRendera bym mógł ci coś rozsądnego poradzić. jednakże to dziwne by nie dało sie wczytać jpg'a...
-
Nie mam siły dziś już pisać, może obrazki coś wytłumaczą co do szkła W Rhino Render
-
ustawienia przezroczystości i połysku miałem bardzo podobne, ale to nadal nie to
kolor wydaje mi się za mało szklany; kombinowałem już z kilkudziesięcioma i zawsze mam wrażenie, że wygląda to sztucznie
-
Dodaj jakąś mapę środowiskową albo pobaw się Auxpeckerem
-
szkło poza przeźroczystością ma inną cechę - załamanie światła, nie wiem czy coś takiego da sie zrobić... :(
-
W podstawowym silniku rhino nie da się zrobic ani odbic, ani załamania swiatla.
Mozna kombinowac z mapowaniem odbicia w zakladce "Enviroment"... (np. wyrenderowac widok z goru calego otoczenia i zamapowac to w "Enviroment" <Mapa Środowiskowa>
Jednak jak by nie kombinowac to i tak wyjdzie plasko.
Stasiu - Jeśli musisz koniecznie wyrenderowac to w podstawowym silniku, to zrob tak jak pokazal satrab.
A jak nie, to instaluj Brazila (na razie darmowy) lub 30 dniowa wersje V-raya i zrób to szkło porządnie :D
-
RhinoRender nie obsługuje współczynnika refrakcji materiału (IOR). Jeśli chcesz mieć prawdziwe szkło - musisz dokupić do Rhino jakiś porządny silnik renderujący.
Jeśli ta opcja nie wchodzi w grę, spróbuj użyć któregoś z darmowych w połączeniu np. z Blenderem.
-
spróbowałem kilka z podpowiedzianych opcji (AuxPecker i demówka V-Raya) i wygląda to już lepiej, ale nie do końca jeszcze niestety. jakieś porady co (i jak) poprawić?
- AuxPecker:
(http://ban-zai.info/aux01.jpg)
(http://ban-zai.info/aux02.jpg)
- V-Ray (niestety demo ma mocno obcięte możliwości; niemniej na kieliszku udało mi się prawie osiągnąć zadowalający efekt, ale to samo na figurce już tak fajnie nie wygląda):
(http://ban-zai.info/kieliszek2.png)
(http://ban-zai.info/vray01.png)
-
absolutnie demo nie ma obciętych możliwości - po prostu musisz zmienić ustawienia.
Zajrzyj do manuala:
http://asgvis.com/index.php?option=com_remository&Itemid=0&func=select&id=37
-
W Vray szkło to 4 kliknięcia myszą, nawet w wersji testowej. Skoro nie u dało się tego efektu uzyskać, to znaczy, że problem leży głębiej - trzeba się nieco podszkolić ogólnie w temacie światła i jego wpływu na otoczenie. IOR - to klucz do sukcesu.
-
mówiłem, że dopiero niedawno zacząłem swoją przygodę z rhino ;)
niemniej v-ray jest wspaniałe (chyba będę musiał zacząć zbierać kasę) i po krótkim kursie się udało (choć tych kliknięć było trochę więcej)
(http://ban-zai.info/szklo.png)
dziękuję bardzo wszystkim za pomoc :)