Forum użytkowników programu Rhinoceros 3D

RHINOCEROS => Podstawy dla początkujących => Wątek zaczęty przez: arekpio w 02 Kwiecień 2013, godz.10:26

Tytuł: Pomocy- wymiarowanie prostych elementów
Wiadomość wysłana przez: arekpio w 02 Kwiecień 2013, godz.10:26
Witam,
rozpoczynam pracę w rhino i mam na początek takie pytania:
1. Rysując prostokąt powiedzmy 600x100mm i rozpoczynając w pkt.0,0 czy mogę ten prostokąt przenieść ale w okreslonej odłegłości np. 10,20?
2. Na zdjęciu mój drugi problem: a mianowicie krótszą krawędź prostokąta B chciałbym połączyć z dłuższą krawędzią A oraz dłuższą krawędź B z krótszą krawędzią A na odłegłość 0,5mm
3. Jak edytować wymiary elementów, np. tworzę prostokąt 200x100 a później chcę go zmienić na 300x70?
Pliska o pomoc w tych zapewne prostych dla was podstawach.
(http://img703.imageshack.us/img703/8545/rhinoep.jpg)
Tytuł: Odp: Pomocy- wymiarowanie prostych elementów
Wiadomość wysłana przez: HAV w 02 Kwiecień 2013, godz.15:21
ad. 1, 2 - komenda "move"
ad. 3 - dwa wyjścia:
- wymiarujesz raz jeszcze
- skalując obiekt (np. Twój prostokąt), zaznaczasz też wymiar; powinien się przeskalować razem z nim i podawać poprawną wartość
Tytuł: Odp: Pomocy- wymiarowanie prostych elementów
Wiadomość wysłana przez: arekpio w 03 Kwiecień 2013, godz.09:35
komenda move owszem przestawia, ale czy precyzyjnie można przenieść np na odległość 20 i 40.
Tytuł: Odp: Pomocy- wymiarowanie prostych elementów
Wiadomość wysłana przez: HAV w 03 Kwiecień 2013, godz.11:22
jak najbardziej, zaznaczasz punkt startu, w pasku komend podajesz wartość, potwierdzasz enterem i przesuwasz gdzie chcesz (opcjonalnie trzymając shift)
pamiętaj tylko o stosowaniu kropki przy wpisywaniu wartości np. 10.2; rhino nie rozpozna przecinka
Tytuł: Odp: Pomocy- wymiarowanie prostych elementów
Wiadomość wysłana przez: sterowiec w 03 Kwiecień 2013, godz.12:43
Rozpozna przecinek  :)
Tytuł: Odp: Pomocy- wymiarowanie prostych elementów
Wiadomość wysłana przez: HAV w 03 Kwiecień 2013, godz.14:15
zależy jak do tego podejść ;)
myślałem tu raczej o ułamkach, a wtedy tylko z kropką
chociaż arekpio chodziło chyba o przesunięcie 20 na osi X i 40 na Y, a wtedy move 20,40 da oczekiwany rezultat :)