Zaloguj się lub zarejestruj. 28 Marzec 2024, godz.12:29

Autor Wątek: Super Początki z Rhino - Część II - tworzenie prostych obiektow  (Przeczytany 40539 razy)

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Super Początki z Rhino - Część II - tworzenie prostych obiektow
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Październik 2008, godz.20:27 »
przespałem cały dzień i teraz tylko czytam.
problem admina polega na tym - że zawsze chce jak najlepiej - dla wszystkich.

Offline sea__

  • Moderator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: Super Początki z Rhino - Część II - tworzenie prostych obiektow
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Październik 2008, godz.22:08 »
Proszę pamiętać żeby tutki były jasne przede wszystkim dla czytelnika  ( te prostsze dla początkującego) . Możecie stosować  piktogramy o ile będą  zrozumiałe  ;D. A co do doboru metody pracy - w miarę poznawania Rhino  każdy  z nas modyfikuje swój warsztat do optymalnego  ;).

botak

  • Gość
Odp: Super Początki z Rhino - Część II - tworzenie prostych obiektow
« Odpowiedź #17 dnia: 06 Październik 2008, godz.12:54 »
... Tylko, co zrobić, jeżeli ktoś wrzuci nam rysunek nieprawidłowo zwymiarowany? ;) ...

Na to nie ma metody :/ I jakbysmy nie robili, jak dostaniemy zle zwymiarowany szkic, to zawsze wyjdzie zle.

botak

  • Gość
Odp: Super Początki z Rhino - Część II - tworzenie prostych obiektow
« Odpowiedź #18 dnia: 06 Październik 2008, godz.13:31 »
a...  :)
A według jakiej normy chcesz abym wymiarował?

Przecież tak naprawdę to chodzi o to, aby wymiarowanie było czytelne, a jak ktos wymiaruje idealnie zgodnie z normami, to znaczy, ze to jest projekt do szkoly/na uczelnie

I nie robic  mi tu  offtopa!  >:(   ;)

botak

  • Gość
Odp: Super Początki z Rhino - Część II - tworzenie prostych obiektow
« Odpowiedź #19 dnia: 06 Październik 2008, godz.14:02 »
obrazic to mógłbym się tylko za przekręcanie nicka  :P

apsik

  • Gość
Odp: Super Początki z Rhino - Część II - tworzenie prostych obiektow
« Odpowiedź #20 dnia: 08 Październik 2008, godz.10:15 »
Witam po raz pierwszy.
Dorzucę swoją metodę do pierwszego przykładu - nie bójmy się współrzędnych względnych!!!
Wybieramy funkcję Polyline, klikamy byle gdzie i wpisujemy w pasku poleceń r39,0 (czyli odsunięcie od punktu początkowego punktu końcowego 39 jednostek po X - w poziomie w prawo i 0 po Y). Klikamy prawy klawisz myszy lub Enter aby zakończyć działanie komendy. Odhaczamy opcję przyciągania Osnap End. Wybieramy Polyline, łapiemy jako pierwszy punkt początek narysowanego wcześniej odcinka i wpisujemy z palca r0,30 (0 w poziomie 30 w pionie). Klikamy prawy klawisz myszy lub Enter aby zakończyć działanie komendy. Następnie górny odcinek czyli Polyline z Osnap End łapiemy u góry uprzednio narysowanego pionowego odcinka i wpisujemy r52,0. Klikamy prawy klawisz myszy lub Enter aby zakończyć działanie komendy. Analogicznie następny odcinek czyli r0,-20 (minus bo lecimy po Y w dół). Osnap End pozwoli nam zamknąć krzywą ostatnim odcinkiem. Środek okręgu wyznaczyłbym za pomocą odcinków pomocniczych za pomocą funkcji Offset Curve. Czyli klikamy na odcinek o dł. 30, wybieramy Offset Curve, wpisujemy odległość odsunięcia czyli 20, prawy klawisz myszy lub Enter i klikamy lewym klawiszem myszy po prawej stronie wskazanego odcinka. Analogicznie z odcinkiem o dł. 39 - klikamy na nim, wybieramy Offset Curve, wpisujemy odsunięcie 15, prawy lub Enter i klikamy lewym powyżej wybranego. W punkcie przecięcia rysujemy okrąg, usuwamy dwa odcinki pomocnicze wyznaczające środek, łączymy - Join odcinki, wyciągamy Extrude Closed Planar Curve i już!
Mam nadzieję, że nie znudziłem ;D
Zastosowanie odcinków pomocniczych tworzonych funkcją Offset Curve pozwala poradzić sobie nawet z tragicznie zwymiarowanymi szkicami.

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Super Początki z Rhino - Część II - tworzenie prostych obiektow
« Odpowiedź #21 dnia: 08 Październik 2008, godz.11:45 »
Przyznam się, że nie przeczytałem całego wątku bo... nie chce mi się ;) Jakieś sprzeczki tu były chyba :)
Ja dodam od siebie tylko, że ten post sprawia wrażenie, że ten cały Rhino to jakoś bardzo skomplikowana rzecz ;) Może mam takie wrażenie bo, ze mnie ani grafik, ani inżynier, ja po prostu lubię gdy można bez męczenia się stworzyć coś fajnego, i za to lubię Rhino ;)

Offline DmVip

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 152
  • Reputacja na forum: +35/-0
  • DmVip
Odp: Super Początki z Rhino - Część II - tworzenie prostych obiektow
« Odpowiedź #22 dnia: 08 Październik 2008, godz.13:09 »
satrab - święta racja rhino ma to do siebie że jak się go troszkę pozna, to albo można go pokochać albo znienawidzić, ale z tego co obserwuję to raczej zyskuje zwolenników:) niż wrogów....

P.S - większość ludzi tak mi się zdaje, jest hobbystami 3D,inżynierowie i graficy uczą się tego w szkołach, moim zdaniem skromniutkim nieda się tego nauczyć:( to trzeba czuć, widzieć i lubić :)
życie to nie jest bajka, to jest wojna :)

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Super Początki z Rhino - Część II - tworzenie prostych obiektow
« Odpowiedź #23 dnia: 08 Październik 2008, godz.13:28 »
W Polsce nauka Rhino w szkole/uczelni jest według mnie żadkością. Raczej Autodeskiem karmią młodzież ;)

kubbek

  • Gość
Odp: Super Początki z Rhino - Część II - tworzenie prostych obiektow
« Odpowiedź #24 dnia: 08 Październik 2008, godz.14:02 »
W krakowie na wydziale wzornictwa (Formy Przemysłowe) na ASP, Rhino to podstawa  :)

kazmod

  • Gość
Super Początki z Rhino - Część II - tworzenie prostych obiektow
« Odpowiedź #25 dnia: 10 Styczeń 2009, godz.17:03 »
Dzieki wielkie za chec podzielenie sie swoja wiedza. Dzieki za wlasne przymyslenie w sensie jak "podac" temat i opracowanie tego!.
Moje krytyki dla wszystkich, ktorzy wtracaja sie czasami bez wiekszej kultury w kwestie prowadzenia wykladu.
Jesli ktos ma ochote pisac swoj tutorial, bardzo chetnie przeczytam go w jego wersji.
Autor na pewno zna wszystkie ulatwienia jakie daje Rhino, ale uwaza, ze nalezy zaczac od poczatkow poczatkow i to jest jego metoda.
Nie podoba sie? Napisac wlasny tutorial.

Jeszcze raz dzieki dla autora i wszystkich innych, ktorzy zechca podjac podobny temat.

geminuspm

  • Gość
Odp: Super Początki z Rhino - Część II - tworzenie prostych obiektow
« Odpowiedź #26 dnia: 30 Styczeń 2009, godz.00:54 »
Dorzucę swoje 3 gr do tematu.
Czytając fajny tutek dla stawiających pierwsze kroki w Rhino zauważyłem rywalizację "starych"? zjadaczy nosorożca. :o ;)
Rywalizacja kto zrobi szybciej,lepiej,. itp, a  efekt końcowy to taki sam model tylko różne metody.(i o to chodzi w Rhino)

Czołobitość botakowi za jego tutek i troskę o nowych konsumentów nosorożca.  ;D


Kilka  skrótów myślowych w tym tutku które przyuważyłem :

ad.4.
 
..Chcemy aby nasze odcinki laczyly sie bez zadnego zaokraglenia wiec musimy zrobic aby tam bylo "0"...
...Odcinki slicznie sie lacza. Laczymy w analogiczny sposob wszystkie boki naszego prostokata....

Ustawienie parametru Filletu - Połącz= NIE,
Łączenie wspomniane przez Botaka (może to być trochę mylące dla początkujących) dotyczy dociągania końców zaznaczanych odcinków do siebie a nie ich połącznie w rozumieniu krzywej.
Jeżeli  Połącz= TAK to w pkt.5 nie uda się skopiować boków prostokąta ponieważ będzie on krzywą zamkniętą.

ad7.
Teraz uprzestrzennienie tego i koniec
W tym celu wybieramy opcje "Wyciągnij zamkniętą krzywą planarną" <Extrude close planar curve>
...

Ja mam tylko <Extrude planar curve>
Dodam tylko że należy zwrócić uwagę na parametr Zakryj/Cap = TAK (defaultowo powinien być włączony), gdy = NIE, otrzymamy tylko ściany boczne

Jak już zauważył Satrab i DmVip  Rhino to je fajne

Czekamy na kolejne fajne tutki.


i to by było na tyle  (za prof. mniemanologii stosowanej)
« Ostatnia zmiana: 30 Styczeń 2009, godz.00:57 wysłana przez geminusPM »