Zaloguj się lub zarejestruj. 28 Marzec 2024, godz.15:01

Autor Wątek: Regulamin Forum wersja 1.3  (Przeczytany 100132 razy)

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Regulamin Forum wersja 1.3
« dnia: 07 Grudzień 2006, godz.18:00 »
POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Forum służy wymianie opinii i poglądów na temat oprogramowania Rhinoceros, sposobów jego wykorzystania, produktów programowych i sprzętowych, które z nim współpracują oraz procesów komputerowego wspomagania projektowania, wytwarzania i inżynierii za pomocą Rhinoceros lub jego rozszerzeń. Każdy ma do tego pełne prawo. Niedozwolone jest natomiast poniżanie w jakikolwiek sposób innych uczestników za odmienne opinie/poglądy.

2. Przy zakładaniu nowych tematów uprzejmie prosimy o uprzednie korzystanie z opcji SZUKAJ w celu sprawdzenia, czy dany wątek nie był już przypadkiem poruszany na Forum. Jeśli znajdziemy temat, który ma podobną treść do Twojego to dopisujemy się do niego.

3. Zakładając dany temat tworzymy go w odpowiednim dziale, a jeśli takiego działu nie ma umieszczamy go w dziale ŚWIAT WOKÓŁ RHINOCEROS, CZYLI TEMATY INNE / Wolne Dyskusje.

4. Jeśli pragniemy i uważamy, iż powinien postać nowy dział - piszemy o tym do Administratora lub postujemy go w dziale INFORMACJE I OGŁOSZENIA / Opinie i Propozycje. Jeśli temat pomimo wszystko zostanie stworzony w złym miejscu zostanie on przeniesiony.

5. Zakładając nowy temat uprasza się o dokładnie precyzowanie problemów, w przeciwnym wypadku mogą one zostać przeniesione lub skasowane.

6. W trakcie korzystania z Forum zawsze staramy się trzymać tematów dyskusji. Posty nie na temat będą usuwane przez moderatorów z całą surowością. Nagminne offtopicowanie (wypowiedzi szeroko omijające dany temat wątku) będzie karane.

7. Przed umieszczeniem postu, proszę używać opcji Podgląd. Należy uważać z przesadnym i niepotrzebnym formatowaniem czcionek, używaniem wielkich liter, itp. - wszystko to wpływa na czytelność naszych wypowiedzi.

8. Używanie wulgaryzmów na forum jest bezwzględnie zabronione.

9. Na Forum obowiązuje netykieta http://netykieta.prv.pl/

10. Na Forum nie wolno umieszczać linków prowadzących bezpośrednio do plików i oprogramowania, które mogłoby wyrządzić innym szkodę (trojany, wirusy, spyware) lub stanowiłyby naruszenie praw autorskich, kluczy do oprogramowania komercyjnego, cracków oraz samego oprogramowania z wątpliwych prawnie źródeł, z wyjątkiem oprogramowania komercyjnego dostępnego na stronie jego producenta (np. wersje testowe). Punkt tyczy się także postów, sygnatur i podpisów. Administrator jest szczególnie wyuczulony w tym zakresie.

10.1. Publikując na forum efekty prac (czy to częściowe, czy też finalne) w formie obrazków lub samych modeli, należy posiadać do ich publikacji prawa autorskie (własne autorstwo, nabycie praw lub zgoda właściciela praw).

11. Zabrania się umieszczania na Forum treści niezgodnych z polskim prawem oraz symboli i postaci religijnych, które mogłyby urazić wyznawców innych religii.

11.1. Zdarza się, iż na forum pojawiają się modele historyczne i takim zakresie prezentowane są tam znaki narodowościowe z ówczesnych czasów. NIE MA to nic wspólnego z promowaniem żadnego z systemów totalitarnych. Jeśli dany wątek przekroczy wyżej podane ramy, zostanie on usunięty, a autor ukarany bezwarunkowym zakazem wstępu na forum.

12. Na forum posługujemy się językiem polskim i zasadami poprawnej pisowni. W miarę możliwości piszemy z polskimi ogonkami, choć nie jest to wymagane.

13. Moderator lub administrator mają prawo do edycji postów zawierających zdania niepoprawne ortograficznie, gramatycznie oraz logicznie.

14. Użytkownik ma prawo, a w szczególnych przypadkach obowiązek użycia opcji Zgłoś do moderatora widocznej pod każdym postem, szczególnie jeśli dany post jest niezgodny z którymkolwiek punktem regulaminu. Po wysłaniu skargi na dany post, wszyscy moderatorzy zostaną natychmiast powiadomieni o przypadku poprzez e-mail .

15. Zabrania się "dublowanie postów" w celu zwrócenia uwagi na dany wątek. Jeśli zaś przypadkowo wysłany został post 2 razy, uprasza się o jego usunięcie.

16. Użytkownik wysyłający wiadomość lub plik, a nie obsługa forum - ponosi pełnoprawną odpowiedzialność za ich treść. Obsługa forum ma za obowiązek dopilnowanie aby treści niezgodne z regulaminem zostały usunięte, a użytkownik ukarany.

17. Moderatorzy i administratorzy nie mają obowiązku informowania o powodach usunięcia/przeniesienia wiadomości użytkownika do innego działu. Mają natomiast obowiązek informować go o złamaniu przez niego regulaminu.


OGRANICZENIA I PRAWO DO CENZURY


1. Zarządzanie Forum to nie miejsce na ustrój demokratyczny. Rządy sprawują administratorzy i moderatorzy. Administratorzy mają zawsze rację.

2. Forum jest moderowane. Wolność wypowiedzi - owszem, ale w ramach istniejącego prawa, netykiety i dobrych obyczajów.

3. Na Forum preferujemy używanie standardowego języka polskiego, niemile widziane jest używanie slangu rodem z hiphopu itp.


TUTORIALE i SZKOLENIA


1. Tutoriali zamieszczonych na forum nie można kopiować, chyba, że autor wyraził na to pisemną zgodę w tutorialu (lub na przykład poprzez e-mail).

2. (Zmiana z dnia 19.02.2008) Tutoriale zamieszczane powinny mieć formę tekstową + zrzuty okien jako jego ilustracja lub format filmu. Preferowanym formatem oprawy graficznej tutoriala jest format *.jpg z opcją jakości ustawioną na wysoka (90% lub wyżej), filmowy zaś - avi z darmowym kodekiem techsmith. (http://www.techsmith.com/download/codecs.asp)

Uzupełnienie 1: Oczywiście format techsmith jest jedynie preferowany, można umieszczać filmy w innych formatach, ale tylko razem z informacją, w jakim kodeku zostały zrobione i ewentualnie skąd można go pobrać.

Uzupełnienie 2: Można bez problemu linkować także filmy z youtube, photobucket, wrzuta.pl, i innych zewnętrznych serwerów Web 2.0


AWATARY, PODPISY I SYGNATURY


1. Maksymalna wysokość całej sygnatury (obraz + tekst) to 100 pikseli.

2. Maksymalny dozwolony rozmiar obrazków w sygnaturze to 150 kB.

3. Zabrania się umieszczania w awatarach/sygnaturach treści niezgodnych z regulaminem forum.


POSTANOWIENIA KOŃCOWE


1. Każdy użytkownik rejestrując się na Forum akceptuje regulamin i zobowiązuje się do jego przestrzegania.

2. Zasady podane w regulaminie dotyczą wszystkich użytkowników Forum.

3. Osoby, które nie przestrzegają regulaminu zostaną ukarane.

4. W wyjątkowych sytuacjach użytkownik może zostać usunięty z forum.

5. Administrator oraz moderatorzy są twórcami tego serwisu i mają prawo do nieprzestrzegania niektórych punktów regulaminu.

6. Jeżeli masz jakieś uwagi co do regulaminu lub jego przestrzegania skontaktuj się z Administratorem.

7. Osoby odpowiedzialne za obsługę i działanie forum zastrzegają sobie prawo do zmian w niniejszym regulaminie.


KARY

1. Za łamanie zasad określonych w powyższym regulaminie użytkownik może zostać ukarany ostrzeżeniem, czasowym banem, lub usunięciem konta i dożywotnim banem - w zależności od wagi wykroczenia.

2. Za obrażanie innych użytkowników forum można otrzymać ostrzeżenie lub tymczasowy ban.



Na koniec chcielibyśmy życzyć Państwu owocnej i merytorycznej wymiany poglądów i wielu okazji do nauki na naszym forum!
Zespół Redakcyjny forum.rhino3d.pl
« Ostatnia zmiana: 05 Kwiecień 2008, godz.14:01 wysłana przez Odyniec »

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Regulamin Forum wersja 1.3
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Sierpień 2011, godz.17:19 »
Uaktualnienie z dnia 16 sierpnia 2011

1. Aby usprawnić działanie forum oraz pozbyć się użytkowników, których nie interesuje świat Rhino, a wyłącznie promowanie własnych (lub cudzych) serwisów internetowych na naszym forum, od następnego poniedziałku 22 sierpnia wprowadzam zasadę, iż konta użytkowników, którzy nie logowali się w czasie ostatnich 365 dni będą stopniowo usuwane. Osoby te oczywiście mogą dalej korzystać z forum jako goście lub starać się o rejestrację na forum ponownie.

2. Z podobnych przyczyn i w podobnym czasie zostaną usunięte konta, których użytkownicy nic nigdy nie napisali na naszym forum. Takie osoby także mogą nas czytać dalej, w charakterze gości na forum.  

3. W przypadku nowo zarejestrowanej osoby na forum, jej konto zostanie usunięte, jeśli nie dokona ona choćby jednego wpisu na forum w ciągu 3 dni od daty aktywacji konta. Można to zrobić choćby w dziale Poznajmy się

4. Konta użytkowników, którzy udzielali się na forum, a mimo tego nie logowali się o okresie ostatnich 12 miesięcy, nie zostaną usunięte.