Zaloguj się lub zarejestruj. 21 Lipiec 2019, godz.23:43

Autor Wątek: Normal map jak tworzyć?  (Przeczytany 6241 razy)

geminuspm

  • Gość
Normal map jak tworzyć?
« dnia: 01 Luty 2009, godz.18:20 »
Mam pytanko,
jak stworzyć normal map tekstury poza Photoshopem i 3dmaxem?

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1545
  • Reputacja na forum: +125/-1
  • Autoryzowany Instruktor Rhinoceros
Odp: Normal map jak tworzyć?
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Luty 2009, godz.23:04 »
Jest taki genialny programik Creazybump, niestety nie jest darmowy.

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Normal map jak tworzyć?
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Luty 2009, godz.23:40 »
Wspomniany CrazyBump, ShaderMap

http://www.shadermap.renderingsystems.com/sm_pro.php oczywiście płatny, co prawda jest darmowa wersja w postaci linii komend do użytku nie komercyjnego....

W blenderze można też...

Ale generalnie nie znam dobrego prostego i darmowego sposobu, może ktoś ma jakiś lepszy pomysł?

geminuspm

  • Gość
Odp: Normal map jak tworzyć?
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Luty 2009, godz.23:59 »
Dzięki za podpowiedzi.
Szukając po haśle creayzybump trafiłem jeszcze na Texture Makera ale też płatny.
Zarówno creazybump jak i texture maker oscylują w ok. 100 - 300 $$$/euros.   :-\

Spróbuję od blendera
« Ostatnia zmiana: 02 Luty 2009, godz.00:15 wysłana przez geminusPM »

Offline satrab

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 635
  • Reputacja na forum: +138/-0
Odp: Normal map jak tworzyć?
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Luty 2009, godz.22:06 »
W pluginie Texture Baking http://en.wiki.mcneel.com/default.aspx/McNeel/TextureBaking.html jest komenda GenerateNormalMap, ale to co ona generuje jest dla mnie czymś niezrozumiałym...
tzn nie wiem jak to zmapować, i ogólnie dziwnej jakości to jest ;)
« Ostatnia zmiana: 06 Luty 2009, godz.22:23 wysłana przez satrab »

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 574
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: Normal map jak tworzyć?
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Luty 2009, godz.00:19 »
Satrab - ja zastosowałbym mapowanie cylindryczne, to teksturka dla dwóch połączonych płaszczyzn cylindrycznych
A te kolorki to jest chyba kontrolna mapa UVW - ale nie jestem pewien.
Hal
« Ostatnia zmiana: 07 Luty 2009, godz.00:21 wysłana przez Hal9000 »
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".