Zaloguj się lub zarejestruj. 24 Marzec 2017, godz.07:00

Autor Wątek: V-1  (Przeczytany 11744 razy)

Offline Krzychu74

  • Moderator
  • Specjalista
  • *****
  • Wiadomości: 354
  • Reputacja na forum: +89/-0
  • NAR = Niedzielny Amator Rhino
    • Mikromodele
V-1
« dnia: 10 Sierpień 2007, godz.23:12 »
Witam!
Pewnie powiecie: rany, kolejny model... :o on nas zamęczy...
Tym razem coś bardzo znanego czyli niemiecka broń odwetowa Vergeltungwaffe -1 znana powszechnie jako V-1. Dlaczego akurat V-1, a nie jakiś malo znany samolot? Z kilku powodów:
- jest to bardzo prosta konstrukcja. Model 3D zrobiłem dzisiaj.  :)
- postanowiłem, że na tym modelu albo nauczę się nakładania tekstur w Rhino i prezentacji, albo polegnę i dam sobie spokój z teksturami na dłuższy czas.
- będzie okazja do przećwiczenia robienia kamuflażu,zadrapań itp., a to się przyda przy późniejszych projektach, ktore czekają na swoją kolej.
- mam zamiar zrobić V-1 w dwóch wersjach malowania: niemieckiej i... sami zobaczycie i ocenicie, która fajniejsza wg Was. Dodam tylko, ze sam model będzie na mojej stronce w dwóh wersjach kolorystycznych.
- w instrukcji do Fokkera zostało mi już bardzo nie wiele do zrobienia i do poniedziałku ją skończę. Jednakże i tak muszę z nim zaczekać ponieważ mój Osobisty Nadworny Sklejacz Testowy (czytaj: sea_ (pozdrawiam :) ), jeszcze nie skończył sprawdzać poprzedniego projektu, więc nie ma się co spieszyć.
W przeciwieństwie do poprzedniego projektu (Fokker), w którym chyba za bardzo skoncentrowałem się na Corelu zamiast na Rhino (a to przecież forum Rhino, a nie Corela)w tym projekcie większośc będzie o projektowaniu i teksturowaniu w Rhino. Proces kolorowania rozwinięć 2D jest identyczny jak w Fokkerze.

Ok, do rzeczy.
Na początek zrobiłem wręgi. W tym przypadku nie było z nimi większych problemów ponieważ od dziobu, aż po ster kierunku są okrągłe:


Później zacząłem tworzyć powierzchnię:


Trochę poeksperymentowałem i ustawiłem sobie po 100 punktów kontrolnych. Ciekawe jak wyjdzie przy rozwijaniu. Chyba im więcej punktów tym większa dokładność? A może to nie ma wpływu? Gotowy kadłub wygląda tak:


Następnie zacząłem robić silnik i komorę spalania. Początek to oczywiście wręgi:


Wręgi trzeba było "opowierzchniować" :) :


Lewitujący beztrosko nad kadłubem silnik jest już gotowy:


Żeby nie poleciał sobie gdzieś w nieznane trzeba go było czymś przymocować do kadłuba, czyli zrobić ster kierunku i wspornik z przodu:


Po nich powstały stery wysokości:


A po sterach skrzydła:


Jeszcze uspokajająco-relaksujący widoczek z cyklu: "Patrzcie dzieci, bombka w górze leci" ;):


I można zrobić linie podziału:




I to narazie tyle. Teraz rozwinę poszczególne powierzchnie, pokoloruję i zacznę nierówną walkę z teksturami. Albo one mnie, albo ja je (ale mi sie rymnęło.. :o).

Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 10 Sierpień 2007, godz.23:30 wysłana przez Krzychu74 »
WIP: s.s. "Californian" 1:400
Sie zrobi: m.s. "Costa Concordia"
Sie zrobiło: s.s "Ivernia", s.s "Lucania" (oba w 1:400), reszty  nie pamiętam. Tyle tego było...

www.mikromodele.cba.

Offline Hal9000

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 597
  • Reputacja na forum: +154/-0
Odp: V-1
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Sierpień 2007, godz.00:22 »
No pięknie - teraz tylko teksturki ponakładać  ;D
W pracy: Rhino 5.0 PL, Bongo 2, V-ray 2,  Clayoo - Intel Core i7-4790K, Quadro K600, Ram 24 Gb 1600 MHz, IIYAMA 27".
DELL Precision Tower 7810
W domu: Intel Core i7-4790K,Rhino 4.0 PL - Nvidia GeForce GTX 750 Ti, Ram 8 Gb 1800 MHz, IIYAMA LCD 24".

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 554
  • Reputacja na forum: +73/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: V-1
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Sierpień 2007, godz.00:48 »
Rany, kolejny model... :o on nas zamęczy...



Wybacz Krzychu - musiałem

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1718
  • Reputacja na forum: +124/-1
  • ART,ARGT (Authorized Rhinoceros and RGold Trainer)
Odp: V-1
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Sierpień 2007, godz.08:49 »
Modele jak z karabinu maszynowego... Podziwiam tempo pracy Krzychu 8)
Najlepszym przykładem powierzchni złożonej, utworzonej na podstawie optymalnych i zrównoważonych krzywych referencyjnych, jest ciało kobiety. Jest tak doskonale optymalne, że posiada tylko kilka punktów kontrolnych, którymi teoretycznie można poruszać, chyba że są ukryte lub zabezpieczone.

Offline marek

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 339
  • Reputacja na forum: +149/-1
Odp: V-1
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Sierpień 2007, godz.09:21 »
 ;D ;D ;D PANOWIE DO BRONI NADLATUJĄ  ;D ;D ;D
marek

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1718
  • Reputacja na forum: +124/-1
  • ART,ARGT (Authorized Rhinoceros and RGold Trainer)
Odp: V-1
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Sierpień 2007, godz.09:25 »
(:-))))) Krzychu pewnie w odpowiedzi zrobi V-2  ;D ;D ;D ;D
Najlepszym przykładem powierzchni złożonej, utworzonej na podstawie optymalnych i zrównoważonych krzywych referencyjnych, jest ciało kobiety. Jest tak doskonale optymalne, że posiada tylko kilka punktów kontrolnych, którymi teoretycznie można poruszać, chyba że są ukryte lub zabezpieczone.

Offline Krzychu74

  • Moderator
  • Specjalista
  • *****
  • Wiadomości: 354
  • Reputacja na forum: +89/-0
  • NAR = Niedzielny Amator Rhino
    • Mikromodele
Odp: V-1
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Sierpień 2007, godz.14:31 »
Witam!
Dzięki panowie za przychylne komentarze. :)
Hal9000: wczoraj właśnie nad nimi siedziałem. Na próbę zrobiłem jedną teksturkę. Udało mi się ją nałożyć tylko, że: jest jakaś mała (a jest zrobiona pod wzór rozwinięcia powierzchni) i ustawiła się tyłem do przodu:




Czuję, że jestem blisko jak do tego dojść, żeby było ok. :)
Inna sprawa to, to, ze podzas malowania w Corelu robi się straszna pikseloza mimo, ze model w 3d jest w skali 1:25. Nawet zapis w 600 dpi nie wiele pomaga. Nie wiem jak sobie z tym poradzić.

HAVOC: hehe, ja wiedziałem, że tak będzie. Plus za poczucie humoru. ;D
Odyniec: V-1 akurat jest prostą konstrukcją i tak jak pisałem wyżej zrobiłem ją w jeden dzień, ale nie pytaj ile mam zaczętych projektów... ;)
marek: rany... co ja tu robię?? Tutaj wszyscy są uzbrojeni po zęby... :o  Miało być spokojne forum, a jest wyścig zbrojeń na całego, hehe  ;D
No cóż... chyba będę musiał sięgnąć po  niekonwencjonalne i ostateczne środki... I nie będzie to V-2. :P

Pozdrawiam.



« Ostatnia zmiana: 11 Sierpień 2007, godz.14:42 wysłana przez Krzychu74 »
WIP: s.s. "Californian" 1:400
Sie zrobi: m.s. "Costa Concordia"
Sie zrobiło: s.s "Ivernia", s.s "Lucania" (oba w 1:400), reszty  nie pamiętam. Tyle tego było...

www.mikromodele.cba.

Offline Krzychu74

  • Moderator
  • Specjalista
  • *****
  • Wiadomości: 354
  • Reputacja na forum: +89/-0
  • NAR = Niedzielny Amator Rhino
    • Mikromodele
Odp: V-1
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Sierpień 2007, godz.19:07 »
Witam!
Powoli z teksturami dochodzę do jako takiego ładu. Już pasują na wymiar. Teraz kombinuję jak zmniejszyć tą szarą przestrzeń na dole (przesuwanie w osi U już wiem (chyba?) o co chodzi.).

Pozdrawiam.
WIP: s.s. "Californian" 1:400
Sie zrobi: m.s. "Costa Concordia"
Sie zrobiło: s.s "Ivernia", s.s "Lucania" (oba w 1:400), reszty  nie pamiętam. Tyle tego było...

www.mikromodele.cba.

Offline marek

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 339
  • Reputacja na forum: +149/-1
Odp: V-1
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Sierpień 2007, godz.19:18 »
Witaj Krzychu74 
Bawiąc się swego czasu z bitmapami doszedłem do następujących wniosków .
Może będzie to jakaś pomoc .  ;D
Wykonywałem bitmapę np. gimpem  w postaci prostokąta  a nie tak jak ty to robisz na rozwiniętym elemencie. Następnie nałóż i sprawdź. niekiedy  należy obrócić bitmapę o 90 lub 180  : ;) jeszcze nam pozostało 270   ;) stopni jeśli spasuje to gratulację.
Jeszcze jedna uwaga nie zawsze po nałożeniu bitmapy "dół będzie na dołem i góra na górą " wtedy należy po analizie narysować do nowa bitmapę. Cała niedziela przed tobą myślę że teraz się uda!!!
marek
« Ostatnia zmiana: 11 Sierpień 2007, godz.21:09 wysłana przez marek »

Offline Krzychu74

  • Moderator
  • Specjalista
  • *****
  • Wiadomości: 354
  • Reputacja na forum: +89/-0
  • NAR = Niedzielny Amator Rhino
    • Mikromodele
Odp: V-1
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Sierpień 2007, godz.23:44 »
Witam!
Dzieki marku. Każda porada jest dla mnie cenna i z pewnością z niej skorzystam, tym bardziej, że widzę już małe postępy w mojej "walce" ("Mein Kampf"?? ;D) z teksturami.

Pozdrawiam.
WIP: s.s. "Californian" 1:400
Sie zrobi: m.s. "Costa Concordia"
Sie zrobiło: s.s "Ivernia", s.s "Lucania" (oba w 1:400), reszty  nie pamiętam. Tyle tego było...

www.mikromodele.cba.

Offline marek

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 339
  • Reputacja na forum: +149/-1
Odp: V-1
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Sierpień 2007, godz.14:52 »
witam
Znalazłem lekarstwo na twoją bolączkę.  ;D (tak mi się wydaje) ;D
1.   Rysujesz bitmapę całej rakietki z rdzą, zadrapaniami, liniami podziału i innymi elementami.
2.   Następnie dzielimy bitmapę na paski o szerokości danego elementu
3.   Nakładamy na nasze elementy i gotowe  ;D ;D ;D
marek

Offline Krzychu74

  • Moderator
  • Specjalista
  • *****
  • Wiadomości: 354
  • Reputacja na forum: +89/-0
  • NAR = Niedzielny Amator Rhino
    • Mikromodele
Odp: V-1
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Sierpień 2007, godz.18:40 »
Witam!
Marku, zrobiłem tak jak radziłeś.

Zrobiłem bitmapę (miałem ją wcześniej zrobioną do tych pierwszych tekstur, które pokazywałem tutaj wcześniej):


Nałożyłem ją na części:


Dopasowałem je do szerokości części (przykład jednej z nich):




Przedtem byłem przekonany, że tekstury należy robić pod kształ części:


Zacząłem nakładać tekstury. No i z jednej strony wszystko w miarę jest ok:


Zaś z drugiej już nie za bardzo:



Doszedłem zatem do jedynego słusznego wniosku, że dam sobie spokój z teksturami do czasu, aż Odyniec napisze tutorial, w którym "jak chłop krowie na granicy" wytłumaczy co i jak. Szkoda mi nerwów. Skoncentruję się na robieniu modelu, tak, żeby sea_ (pozdrawiam:) ) nie musiał iść na bezrobotne. ;D

Pozdrawiam.






« Ostatnia zmiana: 13 Sierpień 2007, godz.19:01 wysłana przez Krzychu74 »
WIP: s.s. "Californian" 1:400
Sie zrobi: m.s. "Costa Concordia"
Sie zrobiło: s.s "Ivernia", s.s "Lucania" (oba w 1:400), reszty  nie pamiętam. Tyle tego było...

www.mikromodele.cba.

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1718
  • Reputacja na forum: +124/-1
  • ART,ARGT (Authorized Rhinoceros and RGold Trainer)
Odp: V-1
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Sierpień 2007, godz.18:51 »
Heh.... Odyniec już dziś drugi raz do tablicy wezwany..., napisze, napisze.... niedługo napisze hehe
Najlepszym przykładem powierzchni złożonej, utworzonej na podstawie optymalnych i zrównoważonych krzywych referencyjnych, jest ciało kobiety. Jest tak doskonale optymalne, że posiada tylko kilka punktów kontrolnych, którymi teoretycznie można poruszać, chyba że są ukryte lub zabezpieczone.

Offline marek

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 339
  • Reputacja na forum: +149/-1
Odp: V-1
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Sierpień 2007, godz.22:26 »
Przepraszam, ale niedokładnie opisałem. Spróbuj narysować teksturę w postaci prostokąta.
Następnie podziel na paseczki odpowiadające szerokości danego elementu. Powinno wyjść coś takiego jak poniżej. Nie jest to akurat w temacie V-1 jak się z tym zapoznasz daj znać to wykasuje  ;D
marek

Offline Odyniec

  • Administrator
  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 1718
  • Reputacja na forum: +124/-1
  • ART,ARGT (Authorized Rhinoceros and RGold Trainer)
Odp: V-1
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Sierpień 2007, godz.22:38 »
ciepło, ciepło chłopaki ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D !
Najlepszym przykładem powierzchni złożonej, utworzonej na podstawie optymalnych i zrównoważonych krzywych referencyjnych, jest ciało kobiety. Jest tak doskonale optymalne, że posiada tylko kilka punktów kontrolnych, którymi teoretycznie można poruszać, chyba że są ukryte lub zabezpieczone.