Zaloguj się lub zarejestruj. 16 Czerwiec 2019, godz.08:34

Autor Wątek: Czy ktoś używa Clayoo ?  (Przeczytany 3692 razy)

Offline model123d

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 62
  • Reputacja na forum: +0/-0
Czy ktoś używa Clayoo ?
« dnia: 14 Styczeń 2018, godz.15:43 »
Halo, halo ! Jest tu kto :)
W zasadzie pytanie zawarłem w temacie.
Czy ktoś z użytkowników Rhino ma jakieś doświadczenia z Clayoo 2/2.5 ?
Korci mnie sculpting itp ale czy w Rhino z udziałem Clayoo da się coś koncepcyjnie podrzeźbić ?

Offline sterowiec

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 64
  • Reputacja na forum: +4/-0
Odp: Czy ktoś używa Clayoo ?
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Styczeń 2018, godz.16:00 »
Clayoo nie polecam, zbyt toporne. Lepszy T-Splines, którego wtyczkę do Rhino można pobrać i korzystać za darmo (wersja edu)
Ale najlepszy moim zdaniem jest Blender do takich rzeczy.

Offline model123d

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 62
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Czy ktoś używa Clayoo ?
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Styczeń 2018, godz.17:02 »
Tak podejrzewałem. Może się mylę ale nawet vtutki producenta clayoo chyba zdradzają toporność clayo - widać klatkowanie tutoriala ( może to wina recordera - nie wiem ). I jeszcze co mnie może dotyczyć moja NVIDIA Quadro 5010m a clayoo zastrzega że te karty nie współpracują z clayoo.
Zainwestowalem w R5 ale brakuje mi czegoś do rzeźbienia ornamentów. Sculpt + SubD by się przydało - stąd nadzieje na clayoo.

Od paru miesięcy błądzę po softach (skrajnie różnych jeden od drugiego), wściekam się bo najprostsze operacje (mychą) w kolejnych programach mają "poprzestawiane" klawisze. Blender nie wątpię że ma potencjał (dla tych co go poznają dogłębnie) ale w elementarnych operacjach w moim odczuciu blender osiągnął "mistrzostwo świata" w odróżnieniu się od konkurencji.
Trochę porzeźbiłem w Blenderze ale potem myślałem o retopologii... ale tu niestety. Może dałbym radę tylko te moje inne (CAD)nawyki w stosunku do tego czego oczekuje Blender mnie pokonały. Po jakimś czasie spróbowałem wrócić do Blendera i znów ściana - snapowanie: czarna magia.
Wróciłem do TSplines ale nie po raz pierwszy przekonałem się że przy siatce z kilku tysięcy polygonów przełączanie tsSmoothToggle daje się odczuć pewną zwłokę czyli nie jest tak błyskawiczne jak w Blenderze.
W R6 jest już SubD ale zdaje się to bilet w jedną stronę: siatkę wygładzi ale czegoś takiego jak tsSmoothToggle chyba nie ma ?

Offline skalanya

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 265
  • Reputacja na forum: +19/-0
    • Skalany Architects
Odp: Czy ktoś używa Clayoo ?
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Luty 2018, godz.15:19 »
Rhino 6 subdivision grasshopper +wavebird.
Może to:
https://youtu.be/1r5QGdiCvls

Offline model123d

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 62
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Czy ktoś używa Clayoo ?
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Luty 2018, godz.19:12 »
OK, dziękuję.
SubD z tego co piszą na centralnym forum będzie bardziej przyjazne bodajże w Rhino 7 - co przekładając na McNeel'owe tempo rozwoju rhinoceros oznacza za kilka lat :)