Zaloguj się lub zarejestruj. 11 Sierpień 2020, godz.17:51

Autor Wątek: Porządkowanie Z punktów krzywej  (Przeczytany 1303 razy)

Offline model123d

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 62
  • Reputacja na forum: +0/-0
Porządkowanie Z punktów krzywej
« dnia: 09 Lipiec 2017, godz.10:38 »
W planie (top) narysowałem krzywą. To krzywa płaska - Z wszystkich punktów = 0.
Włączyłem edycję punktów F10 a następnie w widoku z boku (np right albo w widoku 3D) przesunąłem punkt końcowy tej krzywej do góry czyli zmieniłem globalną współrzędną Z tego punktu końcowego krzywej.
Pytanie: jakiego polecenia/scenariusza użyć żeby pozostałe punkty pośrednie tej krzywej podniosły się w górę (skorygowały swoje globalne Z) w taki sposób, by ta krzywa nie zmieniła swojego kształtu w rzucie a w widoku bocznym (right) wyglądała jak prosty odcinek ?
Drugie pytanie: czy jest jakaś programowa metoda (polecenie) podnoszenia końca krzywej z automatycznym "proporcjonalnym" dopasowaniem współrzędnych Z punktów pośrednich dająca taki efekt jak opisałem (czyli krzywa w widoku bocznym będzie wyglądała jak odcinek) ?

Offline vv3k4i

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 181
  • Reputacja na forum: +25/-0
Odp: Porządkowanie Z punktów krzywej
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Lipiec 2017, godz.18:36 »
_SetPt Chyba o to Ci chodzi

Offline model123d

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 62
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Porządkowanie Z punktów krzywej
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Lipiec 2017, godz.23:17 »
_SetPt poznałem w podobnych okolicznościach ale jak go zastosować do opisanego przypadku ?
Dorzucam obrazek (chyba powinienem go wrzucić w pierwszym poście).
Mając krzywą B ręcznie uporządkowałem punkty w widoku z prawej żeby uzyskać krzywą C pokrywającą się w rzucie z krzywą A i B a w widoku z prawej wyglądającą jak odcinek.
« Ostatnia zmiana: 10 Lipiec 2017, godz.23:18 wysłana przez model123d »

Offline model123d

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 62
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Porządkowanie Z punktów krzywej
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Lipiec 2017, godz.08:48 »
OK, znalazłem rozwiązanie - może się przydać w przypadków krzywych o dużej liczbie punktów, kiedy ręczne przesuwanie punktów byłoby marudne:
_CageEdit z odcinkiem liniowym jako obiektem kontrolnym.
Deformujemy obiekt kontrolny (Z) czyli punkt końcowy odcinka (Z) przesuwamy pionowo w górę wzdłuż Z i krzywa (D) zależna od tego obiektu kontrolnego odpowiednio się rozciąga - a w rzucie wygląda tak samo jak przed operacją (A=B=C=D).

Offline vv3k4i

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 181
  • Reputacja na forum: +25/-0
Odp: Porządkowanie Z punktów krzywej
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Lipiec 2017, godz.09:01 »
Teraz rozumiem. Spróbuj stworzyć powierzchnię (płaszczyznę) nachyloną pod odpowiednim kontem i rzutuj krzywą na nią. Te punkty, które mają być w poziomie później zmodyfikuj używając _SetPt. Chociaż Twoje rozwiązanie też jest ciekawe.

Offline model123d

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 62
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Porządkowanie Z punktów krzywej
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Lipiec 2017, godz.10:05 »
A pewnie że myślałem o tej odchylonej rzutni ale potem też kroiła się zabawa z SetPt.
Dlatego CageEdit wydało mi się bardziej "systemowe".