Zaloguj się lub zarejestruj. 28 Marzec 2024, godz.13:01

Autor Wątek: Nosek do okularów  (Przeczytany 11139 razy)

Offline Loook

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja na forum: +0/-0
Nosek do okularów
« dnia: 15 Wrzesień 2015, godz.16:40 »
Witam,

jestem nowym i mam nadzieję, zę będę szęśliwym użytkownikiem rhino 4.0 :) Jest ktoś chętny pomóc mi  stworzyć nosek okularowy ? mam na myśli taki garbik w plastikowych okularach.


Pozdrawiam

Offline urbaś

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Reputacja na forum: +4/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Wrzesień 2015, godz.19:31 »
Na początek mógłbyś wysłać jakieś zdjęcie jak to ma wyglądać, a później coś pomożemy. Pewnie parę krzywych i Sweep2 lub Loft pomogą.:)

Offline Loook

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Wrzesień 2015, godz.10:18 »
Urbaś,

dzięki za pojęcie tematu ! wygląda to mniej więce jtak. oczywiście chciałbym zrobić sam nosek i dokleić do okularów, więc chodzi tylo  o tą małą bryłę, umiem ją stworzyć, jak podłużny zagięty prostokąt, ale chodzi o to żeby była odpowiednio wyprofilowana jak na focie.

Offline Loook

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Wrzesień 2015, godz.10:22 »
nie wiem, czy widać to na fotce, ale nosek powinien być tez lekko pochylony do środku z obu stron.

Offline Loook

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Wrzesień 2015, godz.16:57 »
 i żeby to powstało na tym elemencie

Offline urbaś

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Reputacja na forum: +4/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Wrzesień 2015, godz.20:29 »
Najprościej zrobić to poleceniem Loft z krzywych zaznaczonych na niebiesko. Wyrysowałem po prostu trzecią krzywą oddającą górny kształt noska. Musisz trochę sam pokombinować. Dałem tylko podpowiedź.
« Ostatnia zmiana: 16 Wrzesień 2015, godz.20:33 wysłana przez urbaś »

Offline Loook

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Wrzesień 2015, godz.08:56 »
@ urbaś

dzięki !

a gdzie jest jest ta opcja ? bo nie mogę znaleźć :(

Offline sterowiec

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 64
  • Reputacja na forum: +4/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Wrzesień 2015, godz.12:32 »
Wpisz w pasku komend "Loft"

Offline Loook

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Wrzesień 2015, godz.13:59 »
@sterowiec


nieznane polecenie :(

Offline urbaś

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Reputacja na forum: +4/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Wrzesień 2015, godz.17:56 »
Wpisz _Loft :)

Offline Loook

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Wrzesień 2015, godz.18:48 »
ok, wolniej proszę :)

ma te noski... pisuję opcję loft wyświetla się polecenie zaznacz krzywe do wyciągnięcia po profilach i podświetla mi się mój cały nosek jeśli go zaznaczę...nie wiem co mam teraz zrobic, jeśli podnoszę w następonych ruchu krzywe, idą do góry jak poprzednio

Offline urbaś

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 35
  • Reputacja na forum: +4/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Wrzesień 2015, godz.19:39 »
Kłaniają się podstawy podstaw :). Ogólnie komenda Loft służy do tworzenia powierzchni z krzywych. Popatrz na screen który ci wysłałem - niebieskie krzywe. Znajdź sobie tutorial do Loft na Youtube np. https://www.youtube.com/watch?v=rNWf7URrnl8, lub Pomoc Rhino tam jest wszytko dobrze pokazane i opisane.

Offline Loook

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Wrzesień 2015, godz.09:44 »
panowie,

siakoś mi to nie idzie....możecie mi podrzucić jeszcze jakąś podpowiedź ?

Offline Loook

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #13 dnia: 21 Wrzesień 2015, godz.17:02 »
u mnie wyglda to tak,  rys 1 zaznaczyłem łuk wg którego ma się to podnieść nastepnie w pasku komend _Loft i kończy się to tak :( rys 2

Offline Loook

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja na forum: +0/-0
Odp: Nosek do okularów
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Wrzesień 2015, godz.17:02 »
rys 2