Zaloguj się lub zarejestruj. 29 Marzec 2024, godz.15:58

Autor Wątek: Otwory na formie w tym samym miejscu  (Przeczytany 8037 razy)

qni

  • Gość
Otwory na formie w tym samym miejscu
« dnia: 24 Grudzień 2013, godz.10:20 »
Witam, jestem modelarzem. Chciałbym zrobić sobie formę kadłuba CNC. Kompletnie nie znam się na grafice. Znalazłem w internecie wymodelowaną formę w 3dm. Plik jest super, ale nie ma otworów, które połączą dwie połowy formy.

 Jak narysować otwory tak, aby na 2 połówkach formy po frezowaniu były w tym samym miejscu?

Ponieważ nie wiem czy jasno wytłumaczyłem, pewnie nie, dlatego mam nadziej że grafika oraz link procesu produkcji kadłuba wyjaśnią wszystko.

Link do procesu produkcji kadłubów:
http://www.modelbouwforum.nl/forums/hlg-dlg/130230-het-persen-van-een-fullsize-rompje-en-de-bouw.html


Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Otwory na formie w tym samym miejscu
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Grudzień 2013, godz.13:53 »
Najszybciej - obracasz jedną z połówek przez "Rotate" i ustawiasz tak, by obie części formy tworzyły zamkniętą całość. Następnie wrysowujesz otwory np. przez "MakeHole", wskazując przez które powierzchnie mają przechodzić i voila :)

qni

  • Gość
Odp: Otwory na formie w tym samym miejscu
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Grudzień 2013, godz.18:00 »
Super, prawie się udało. Obróciłem formę tak aby stanowiła całość, nauczyłem się MakeHole wszystko prawie ok. Niestety MakeHole robi otwór tylko w jednej połowy formy tak, jak by to nie było integralne. jak bym mógł z palca wpisać położenie otworów to wtedy nie było by żadnego kłopotu, ponieważ każdy otwór robił bym osobno.
Jakaś sugestia?

Offline HAV

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 525
  • Reputacja na forum: +74/-0
  • LAST CAT STANDING
Odp: Otwory na formie w tym samym miejscu
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Grudzień 2013, godz.01:47 »