Zaloguj się lub zarejestruj. 28 Marzec 2024, godz.16:17

Autor Wątek: Stacja robocza licząca przez GPU ?  (Przeczytany 5277 razy)

istowski

  • Gość
Stacja robocza licząca przez GPU ?
« dnia: 12 Luty 2013, godz.12:06 »
Witam,

Czy mógłby mi ktoś doradzić na co mam patrzeć przy wyborze podzespołów do stacji roboczej, na której zainstaluję Rhino 4 albo Rhino 5 + Vray'a (wersja rhino zależy od ilości środków jakie mi zostaną). Na co mam zwrócić uwagę. ( ilość rdzeni czy raczej moc obliczeniową) jaka grafika? czy Xeon czy raczej i7?
Planuję wydać około 8000 na stację z monitorem( monitor do 2000 góra)


Słyszałem o czymś takim jaki CUDA (technologia bazująca na OpenCL ) opracowanym przez nVidie, która pozwala renderować sceny wykorzystując moc kart graficznych. Czy jest jakiś silnik renderujący do rhino wykorzystujący tą technologię? ( podzwoniłem po dystrybutorach ale niestety Vray tego nie obsługuje)

Proszę o pomoc i pozdrawiam.

Offline Robertos

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 88
  • Reputacja na forum: +14/-0
Odp: Stacja robocza licząca przez GPU ?
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Luty 2013, godz.10:00 »
Witam,

Za 8k można całkiem sensowny sprzęcik skonfigurować. Na twoim miejscu nie żałowałbym na RAM. Za tą cenę to raczej któryś z mocniejszych i7. Jeśli chodzi o rendering na GPU nie mam doświadczenia. Z obecnych na rynku silników dla Rhino napewno FryRender liczy na GPU ale nie testowałem go. Jak znajdę czas to nadrobię zaległości bo wrażenie robi niezłe. Vray ma moduł RT ale w Rhino i tak działa tylko i wyłącznie na CPU. Jeśli chodzi o CUDA to chyba teraz każda obecnie produkowana karta nVidia ją posiada. Zwróć uwagę na ilość rdzeni karty bo to ma najwiekszy wpływ na wydajność karty. Z tego powodu u siebie wybrałem GTX560 Ti. Jak dla mnie miała najlepszy stosunek ceny do wydajności, a niestety na Quadro mnie nie było stać. Jeśli chodzi o Rhino to celuj od razu w Rhino 5 z kilku powodów: brak ograniczenia RAM'u dla wersji 64 bit co jest bardzo istotne przy dużych renderach (ver 32bit wykorzystuje max 3,2 GB na proces i nie ma znaczenia że RAM'u masz w kompie więcej), programiści przestają już powoli pisać plug-in'y na ver 4, jest dużo lepszy  8).

Pozdrawiam

istowski

  • Gość
Odp: Stacja robocza licząca przez GPU ?
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Luty 2013, godz.22:37 »
Dzięki wielkie ! Do tej pory pracowałem przez dwa lata na macu, a rendery robiłem na PC. Ale w końcu czas kupić jakiś sprzęcik. A co do monitora masz jakieś sugestie?

Offline skalanya

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 265
  • Reputacja na forum: +19/-0
    • Skalany Architects
Odp: Stacja robocza licząca przez GPU ?
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Luty 2013, godz.23:06 »
Witam

Odnosnie monitora to słyszłem klka opini:
Ludzie pracujący na Cadach czasami preferują stare proporcje momitorów bo dzisiejsze panoramiczne monitory za bardzo spłaszczają powierzchnię roboczą. Dodaj jeszcze pasek poleceń ikonki na górze i dole i masz płaską przestrzeń do pracy. Bardziej to widać na laptopach. Jak mały ekran np 15 cali to powierzchnia robocza po odjęciu pasków robi się 14 cali. Podziel to jeszcze przez 4 rzutnie to już całkiem porażka.
Jeśli do stacjonarki to bym brał jak największy i tyle :) albo pracował na dwóch w rhino to działa bardzo dobrze.

Offline Robertos

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 88
  • Reputacja na forum: +14/-0
Odp: Stacja robocza licząca przez GPU ?
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Luty 2013, godz.09:36 »
Jeśli chodzi o proporcje ekranu to tak ekrany HD bądź FullHD są trochę za płaskie. Najlepsze są w proporcjach 16:10 i na takich pracuję już od kilku lat (24 cale, 1920x1200). Jak przyzwyczaiłem się do takiego w pracy to szybko zakupiłem sobie taki sam do domu bo 22 calowa Iiyama CRT zaczęła mnie denerwować  ;). Takich monitorów na rynku jest trochę i jest w czym wybierać.

Pozdrawiam

istowski

  • Gość
Odp: Stacja robocza licząca przez GPU ?
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Luty 2013, godz.09:54 »
Świetnie ! :) Dzięki wielkie też myślałem o 24", do tej pory pracowałem na 13" macu ;) ale podpinałem go pod 19" Flatrona LG. Ale i tak było trochę mało miejsca. :)