Zaloguj się lub zarejestruj. 29 Marzec 2024, godz.06:06

Autor Wątek: kadłub statku w 3D  (Przeczytany 22536 razy)

Offline vv3k4i

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 181
  • Reputacja na forum: +25/-0
Odp: kadłub statku w 3D
« Odpowiedź #15 dnia: 19 Styczeń 2013, godz.15:47 »
Wydaje mi się, że problem leży gdzie indziej. Na początek kliknij prawym przyciskiem myszy na nazwie viewportu, np. TOP i idź do "display options", a następnie "Mesh" i ustaw jakość siatki na bardzo dobrą. To co widzisz może być tylko kwestia jakości wyświetlania, jeśli extrudowałeś krawędź pokładu.

Offline Romcio

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Reputacja na forum: +8/-0
Odp: kadłub statku w 3D
« Odpowiedź #16 dnia: 19 Styczeń 2013, godz.20:40 »
Witam
Zgodnie z kolegi radą ustawiłem ten parametr  i jest lepiej. Ale............ no właśnie jak włączę siatkę "z obiektu NURBS" jest super i wszystko pasuje jak ulał. Aczkolwiek nie bardzo wiem jak się tym NURBS posłużyć. To znaczy na obiektach  tych niewiele mogę coś edytować jak choćby wyciągnięcie  krzywych z krawędzi. Być może jestem w błędzie, ale przyznam się że nie wiem jak korzystać z NURBS. 

Offline Bbuli

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 55
  • Reputacja na forum: +23/-0
Odp: kadłub statku w 3D
« Odpowiedź #17 dnia: 19 Styczeń 2013, godz.21:52 »
  Tak-kolega ma rację-duplikuj krawędz i będzie styk.

Offline Romcio

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Reputacja na forum: +8/-0
Odp: kadłub statku w 3D
« Odpowiedź #18 dnia: 21 Styczeń 2013, godz.19:30 »
Witam serdecznie ponownie. Wiem że jestem strasznie upierdliwy ale mam kolejne pytanie.  W Corelu miałem narzędzie "wyrównanie i rozkład" za pomocą którego mogłem krzywe uporządkować jak i ustawić symetrycznie. Czy tutaj jest podobne narzędzie ? Problem mam np: z ustawianiem kilku krzywych czy okręgów aby miały wspólny środek.
Bardzo brakuje mi czegoś takiego.

Pozdrawiam

Offline vv3k4i

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 181
  • Reputacja na forum: +25/-0
Odp: kadłub statku w 3D
« Odpowiedź #19 dnia: 21 Styczeń 2013, godz.20:42 »
I tu właśnie przychodzą opcje SNAP, chyba ktoś o tym wspominał, nie jestem pewien. Zaznacz na dole okna programu opcję OSNAP i później zaznacz te snapy, które uważasz za przydatne, najlepiej poeksperymentować. Przydatny może się też okazać klawisz SHIFT przy przesuwaniu obiektów, prawdź jak działa :)

Offline Romcio

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Reputacja na forum: +8/-0
Odp: kadłub statku w 3D
« Odpowiedź #20 dnia: 23 Styczeń 2013, godz.10:29 »
Witam.
Powoli uczę się aczkolwiek popełniam błędy nadal ale zaczyna mi to troszkę wychodzić.  Jako że nigdy nie maiłem do czynienia z takim programem to obecnie mam problem aby ustawić poprawnie opcje renderowania i najważniejsze światła. Następna sprawa to kolorowanie obiektów. Jak np: zrobić szybę? :) tak jak na fotkach widać są okna a nie ma  w nich szyb.


Pozdrawiam
 

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: kadłub statku w 3D
« Odpowiedź #21 dnia: 23 Styczeń 2013, godz.16:54 »
Prosto , wyodrębnij krzywą tworząca zarys okna i zrób z tego powierzchnię . Kolor np niebieski czy też material jako szkło nadasz w edytorze materiałów. W tutorialach są odpowiednie wątki co  jak.

Offline Romcio

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Reputacja na forum: +8/-0
Odp: kadłub statku w 3D
« Odpowiedź #22 dnia: 24 Styczeń 2013, godz.19:44 »
Wielkie dzięki za wszelką pomoc. Powoli ale do przodu. Zaczynam się zastanawiać nad tym jak zoptymalizować obiekty bo plik zaczyna ważyć sporo i zaczynam odczuwać że przy podglądzie na  cieniowanym na perspektywie  zaczyna mi to lagować.  Ramu mam 8Gb a procek I7 2600K. Poniżej fotka z podglądu jak to zaczyna wyglądać.

Pozdrawiam

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: kadłub statku w 3D
« Odpowiedź #23 dnia: 24 Styczeń 2013, godz.20:32 »
Możesz podzielić plik i pracować za pomocą menadżera sesji roboczej ( ja tak robie z obecnym projektem)  lub tez wstawiać poszczególne elementy jako bloki lub linkować. Jest to opisane na forum -trzeba poszukać .

Offline marek

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 335
  • Reputacja na forum: +149/-1
Odp: kadłub statku w 3D
« Odpowiedź #24 dnia: 24 Styczeń 2013, godz.20:45 »
Romcio a ile ten plik waży? Przy takim sprzęcie musiałby mieć z 400M jak nie więcej, aby coś szwankowało. Pozamykaj zbędne programy a w szczególności jak masz antywirusy. U  kolegi Kaspersky spowalniał program a miał podobną konfigurację, co ty. A u mnie ze sprzętem o wydajności jednej czwartej, co u was nie było żadnych problemów.  ;)
marek

Offline sea__

  • Forum Ekspert
  • *****
  • Wiadomości: 613
  • Reputacja na forum: +132/-0
  • gg 444625
Odp: kadłub statku w 3D
« Odpowiedź #25 dnia: 24 Styczeń 2013, godz.20:59 »
A możesz poda konfig swojego sprzętu?

Offline Romcio

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Reputacja na forum: +8/-0
Odp: kadłub statku w 3D
« Odpowiedź #26 dnia: 24 Styczeń 2013, godz.21:21 »
Marku na dzień dzisiejszy plik waży niecałe 70 mb. W zasadzie nie mam kłopotów z pracą wszystko chodzi w trybie natychmiastowym jedynie render ok 3 sekund.
Co do configu
płyta główna asus sabertooth z67
CPU  Intel I7 2600K nie podkręcany
8 Gb ram DDR 3 1666 MHz
Grafika  GF GTX 470  1280 Mb ram 384 bit.
HDD   WD Black Edition 1Tb
System Win7 64 Bit
W najbliższym czasie planuję dokupić 8 Gb Ram
Mam nadzieję że o to chodziło ?


A tak przy okazji mam na imię  Roman, mam nadzieję że tak będzie lepiej  :)





 
« Ostatnia zmiana: 24 Styczeń 2013, godz.21:23 wysłana przez Romcio »

Offline Robertos

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 88
  • Reputacja na forum: +14/-0
Odp: kadłub statku w 3D
« Odpowiedź #27 dnia: 25 Styczeń 2013, godz.09:44 »
To nie masz się co martwić. Sam render jest najbardziej uzależniony od ilości trójkątów na scenie i przy takim modelu to normalne że tyle renderuje. Akurat standardowy renderer jest słabo zoptymalizowany pod kątem szybkości działania. Muszę powiedzieć że jak na początki to bardzo szybko i sprawnie idzie Ci modelowanie  8). U mnie w projektach modele ważą bardzo często po 500MB a ze względu na krótkie deadline'y nie mam czasu na optymalizowanie modelu i się tym specjalnie nie przejmuje. Poprostu warstwy sobie tak organizuję aby łatwo mi było wyświetlić to co potrzebuję. Na sprzęt nie masz co narzekać, sam pracuję na niewiele szybszym.

Pozdrawiam

Offline vv3k4i

  • Członek forum
  • ***
  • Wiadomości: 181
  • Reputacja na forum: +25/-0
Odp: kadłub statku w 3D
« Odpowiedź #28 dnia: 26 Styczeń 2013, godz.17:24 »
Wielkie dzięki za wszelką pomoc. Powoli ale do przodu. Zaczynam się zastanawiać nad tym jak zoptymalizować obiekty bo plik zaczyna ważyć sporo i zaczynam odczuwać że przy podglądzie na  cieniowanym na perspektywie  zaczyna mi to lagować.

To może być przez zbyt wyśrubowane ustawienia siatki, te same ustawienia, które zmieniałes wcześniej globalnie dla siatki wyświetlania możesz zmienić również lokalnie dla poszczególnych obiektów, to może rpzyspieszyć obracanie modelu.

Offline Romcio

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Reputacja na forum: +8/-0
Odp: kadłub statku w 3D
« Odpowiedź #29 dnia: 27 Styczeń 2013, godz.21:12 »
Witam
Jak na razie pracować się da w chwili obecnej plik ma ok 230 mb. i już nie wiele zostało do skończenia. Kwestia tekstur i malowania to nie bardzo wiem co jest nie tak no chyba że kolor światła jest szary bo ścianki  nadbudówki powinny być prawie białe. Ale z swiatłem too jeszcze sie pobawie. A tak wygląda obecnie


Pozdrawiam