Zaloguj się lub zarejestruj. 29 Marzec 2024, godz.15:27

Autor Wątek: Okno do edycji punktow kontrolnych  (Przeczytany 5876 razy)

Offline Jarek

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 72
  • Reputacja na forum: +147/-0
    • RhinoScripted Tools
Okno do edycji punktow kontrolnych
« dnia: 23 Listopad 2009, godz.07:03 »
Marek - zaczynam nowy watek bo sie nam troche balagan zrobil w tym:
http://forum.rhino3d.pl/index.php/topic,1120.msg9060.html#msg9060

Poprzednia wersja wykorzystala wszystko, na co pozwala RhinoScript jak chodzi o "interfejs uzytkownika" ( a raczej prawie jego brak ). Wyjatkiem od reguly jest uzycie strony HTML jako interfejsu, co pozwala na bardziej elastyczne rozmieszczenie elementow typu przyciski, pola tekstowe itp. oraz przede wszystkim na jego wyswietlanie niezaleznie od tego czy wlasnie jestesmy w trakcie jakiejs komendy.
( oczywiscie da sie wszystko programujac Rhino w SDK: VB.NET albo C++ ale do tego to mi bardzo daleko : - )
Nigdy sie w RhinoScript+HTML nie bawilem wiec sie troche ucze, wiec mozesz mi pomoc testowac jako Krolik Doswiadczalny.

W zalaczniku nowa probna wersja, ktora powinna dzialac 'miedzy sesjami' tzn. pozwalac na selekcje/deselekcje punktow w trakcie. Undo takze powinno dzialac co krok.
Przy pierwszym uruchomieniu bedziesz musial wskazac lokacje pliku html.
Dokowanie okienka dialogowego nie jest niestety mozliwe za pomoca RhinoScript.
Nie bardzo wiem o co chodzi z zablokowaniem punktu.
A tak z ciekawosci - do czego Ci to potrzebne ?

A tak powinno to wygladac/dzialac:
http://www.screencast.com/users/jarek/folders/Jing/media/169335cd-a1ee-4d5e-aa90-16f90ad36f60


Offline marek

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 335
  • Reputacja na forum: +149/-1
Odp: Okno do edycji punktow kontrolnych
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Listopad 2009, godz.19:40 »
Najpierw prośba do  moderatpra o przeniesienie części wątku z „Losowe kolory obiektów” żeby był zachowany porządek. Ale jak się dowiedziałem, że Jarek spełnia życzenia nie mogłem się powstrzymać i palnąłem jak to często u mnie bywa. ;D ;D ;D  A Jarek stanął na wysokości zadania i napisał nam nowiutki skrypt.                                                 
Testować mogę a nawet muszę, bo to ja wywołałem temat i doprowadzimy go do końca, bo wieżę w Ciebie. Ja niestety nie mogę Tobie pomóc w pisaniu skryptów, bo niestety jestem w tym temacie całkiem zielony, może ktoś inny zna się lepiej i coś pomoże.
Teraz spostrzeżenia z testów: zginęły nam koordynaty punktów, :( jak było w poprzedniej wersji, jak dla zbioru punktów jest to nam zbędne, ale jeżeli zaznaczając pojedynczy punk dobrze było by wiedzieć gdzie się on znajduje. Chyba, że zrezygnujemy z edycji zbioru punktów? 
Okienko dialogowe nie otwiera się w całości. Wina chyba tkwi w ustawieniu rozdzielczości mojej karty graficznej, takie są moje przypuszczenia. Dalszą część okienka mogę obejrzeć przeciągając suwak, nie mam możliwości rozciągnięcia okienka. Ale z tym można żyć.
Blokowanie punktu to taka sama komenda jak zablokowanie obiektu, tylko tyczy się punktu. Ma to zapobiec pomyłkowemu przestawieniu już wcześniej poddanego edycji punktu.
 Funkcje tą posiada darmowy program do modelowania  freeship  http://freeship-plus.pisem.su/indexEN.html jednak przeniesienie wymodelowanego elementu do Rhino stwarza dość duży problem. A tak można modelować wszystko na jednym ekranie bez zbędnych komplikacji.
pozdrawiam marek

Offline Jarek

  • Doświadczony użytkownik
  • **
  • Wiadomości: 72
  • Reputacja na forum: +147/-0
    • RhinoScripted Tools
Odp: Okno do edycji punktow kontrolnych
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Listopad 2009, godz.19:45 »
Marek - dzieki za info.
Wyglada na to, ze temat, za ktory sie wzielismy, czyli interfejs HTML dla skryptow Rhino jest dosc obszerny i tak jak wspomnialem dopiero sie go ucze.
Mam nadzieje ze za jakis czas bede mial nowa wersje do testow.


Offline marek

  • Specjalista
  • ****
  • Wiadomości: 335
  • Reputacja na forum: +149/-1
Odp: Okno do edycji punktow kontrolnych
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Listopad 2009, godz.21:50 »
Czekam z niecierpliwością na dalsze wersje. Pierwszy skrypt jest w pełni wykorzystywany, chociaż na razie troszkę uciążliwy, ale spełnia swoje zadanie.  ;D ;D ;D